صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:
تبریز- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته بسیج، مهم ترین ویژگی این تشکل مردمی را خدایی بودن و خستگی ناپذیری آن عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۹۲۲۱۲
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

حجت الاسلام نستوهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اظهارداشت: بسیج بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب کاری که انجام می دهد به وقت اقتضا بوده است و بدون هیچ چشمداشتی چراکه هدف آن ها خدایی است و کار برای خدا خستگی نمی شناسند و آتش به اختیار بدون در نظر گرفتن ملاحظات، جناح بندی ها و مصلحت اندیشی هاست.

وی مردمی بودن را از مشخصه های مهم بسیج خواند و اظهارداشت: یکی از تدابیر استراتژیک امام خمینی(ره) تشکیل بسیج و حضور اقشار مختلف مردم در آن است که امام راحل با این ایده مردم را پای کار برای اداره جامعه آورد.

حجت الاسلام نستوهی اضافه کرد: تاثیر مثبت بسیج را در دوران جنگ تحمیلی خس کردیم، حضور مردم در آن موجب شد ایران در برابر استکبار و دنیای سلطه که برای ساقط کردن انقلاب آمده بودند بایستیم و از خاک و تمامیت ارضی دفاع کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز هم بسیج در عرصه های سازندگی، محرومیت زدایی و حساس و سخت نقش آفرینی می کند، در واقع بسیج در موقعیت های حساس و سخت همراه نظام و انقلاب و مردم است.

حجت الاسلام نستوهی گفت: بسیج همچنان که در سیل و حوادث مختلف شاهد هستیم و هر آنچه جامعه را تهدید می کند پای کار می آید و نمونه اخیر آن حضور بسیج در طرح سردار سلیمانی و تاثیرش در خدمات دهی، پیشگیری بیماری و کاهش آن به اذعان مسیولان امر و وزارت بهداشت داشتند.

وی با بیان اینکه بسیج امروز الگوی دیگر کشورهاست و انقلاب با این تفکر صادر شده است، اظهار کرد: تشکیل حشدالشعبی در کشور عراق با الگوگیری از بسیج بوده که در مقابل با داعش ایستاد و این تأثیر بسیج و صدور فرهنگ مقاومت از طریق الگودهی آن بود.

حجت الاسلام نستوهی خاطرنشان کرد: بسیج مختص قشر خاصی نیست بلکه بسیج تفکری است که تاکنون توانسته در همه عرصه ها موفق عمل کند و انتظار است این تفکر و عقیده حفظ شود.

وی حضور بسیج را در عرصه علمی و مقاومت در این خصوص مهم دانست و تاکید کرد: امروز هم بنا به تاکید رهبر فرزانه انقلاب انتظار است بسیج در عرصه علمی ورود یابد و علوم ابداعی و ایجاد شده را صیانت کند تا آن هابی که می خواهند این علوم را فرا بگیرند زبان فارسی را یاد بگیرند و از این طریق آن را گسترش دهند و این نقشه راه است همچنان که در قضیه اخیر دریای عمان نیروهای آمریکایی مجبور شدند فارسی حرف بزنند و خود را به زبان فارسی معرفی کنند.

حجت الاسلام نستوهی افزود: در ساخت واکسن نیز شاهد تلاش گروه علمی بسیج هستیم در حالی که می توانستند بگویند تحریم هستیم و قطعا حق به آن ها هم در این شرایط داده می شد ولی مصمم تلاش کردند و به این دستاورد دست یافتند و بسیجیان دیگر پای کار آمدند تا در امر واکسیناسیون یاری گر باشند که امروز کاهش آمار بیماران کرونایی در نتیجه این تلاش هاست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: در ماده ۱۷ قانون صریحا اشاره شده که بسیج همکاری لازم را در بسط و گسترش این فرهنگ با آموزش های لازم ایفا کند، البته همه آنچه بسیج در خدمات دهی و حضور این تشکل در عرصه ها در زمان نیاز مصداق امر به معروف است که بی تفاوت به موقعیت ها نبوده است.

ارسال نظرات