صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 02 June 2023
در بیشتر تصادفات که تلفات جانی نیز در پی دارد، پلیس راهور پنجاه تا شصت درصد دلیل تصادف را «غیر استاندارد» بودن جاده عنوان کرده است بنابراین ضرورت دارد مسئولان استانی برای این منطقه چاره‌ای بیاندیشند.
کد خبر: ۹۳۹۵۷۴۳
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبر گزاری بسیج از خراسان رضوی: امام جمعه خواف گفت: مشکل جاده یک معضل اساسی در شهرستان خواف است که متاسفانه در هفته گذشته شاهد چندین تصادف و حوادث ناگوار در این محور بودیم.
وی افزود: در سال ۹۵ قرار بوده که چهار بانده شدن محور سنگان _ خواف به تربت حیدریه انجام شود اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. وی ادامه داد : روزانه بیش از ۲ هزار تریلی از این محور با توجه به وجود معادن سنگ آهن در محور خواف رفت و آمد می کنند که عدم جاده مناسب مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان به وجود آورده و امنیت جاده ای از بین رفته است.

حجت‌الاسلام برزگرنژاد، درباره مشکلات جاده تربیت حیدریه به خواف، خواف به سنگان و تصادفات زیاد این جاده، اظهار کرد: با وجود این‌که شهرستان خواف دارای معادن بسیاری است اما از جاده‌های استاندارد برخوردار نیست و سالانه تلفات جانی بسیاری دارد.

وی با استناد به گزارش راهور خراسان رضوی، به عبور روزانه دو هزار کامیون و تریلی از این جاده اشاره کرد و گفت: تا سال ۱۳۹۵ قرار بود جاده‌ای مناسب و استاندارد احداث شود تا پاسخگوی نیاز تردد خودروی سنگین مربوط به دو معدن آن زمان باشد اما هم‌اکنون با وجود فعالیت بیش از ۵۰ معدن، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

امام جمعه خواف با ابراز تأسف از وقوع متوسط دو سانحه رانندگی در هفته، خاطرنشان کرد: در بیشتر تصادفات که تلفات جانی نیز در پی دارد، پلیس راهور پنجاه تا شصت درصد دلیل تصادف را «غیر استاندارد» بودن جاده عنوان کرده است بنابراین ضرورت دارد مسئولان استانی برای این منطقه چاره‌ای بیاندیشند.

وی با اشاره به کشته شدن پانزده نفر در شش ماه گذشته در این جاده، گفت: مجلس شورای اسلامی دو هزار تن قیر به جاده‌های خواف اختصاص داد اما با گذشت چند ماه از این تصمیم هیچ اثری را در این منطقه شاهد نیستیم، این جاده باید دو باند رفت و دو باند برگشت داشته باشد تا از حجم تصادفات کاسته شود.

برزگرنژاد با اشاره به ترافیک‌های جاده‌ای در این منطقه گفت: در بعضی مواقع این توقف‌های جاده‌ای به دو ساعت می‌رسد، مردم این منطقه علاوه بر تحمل زحماتی که معادن و تردد کامیون‌های مربوط به این معادن برای آنان ایجاد می‌کنند، چنین سختی‌هایی را نیز باید تحمل کنند.

وی تصریح کرد: ماده ۱۴ تبصره ۶ قانون معادن مقرر می‌دارد باید پانزده درصد از سود معادن به کارهای زیربنایی شهرستان منطقه اختصاص پیدا کند که یکی از آن کارهای زیربنایی، بهداشت، مسائل زیست محیطی و جاده‌ها است که با وجود پیگیری‌های ما، نماینده مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان، هیچ اتفاقی رقم نخورده است. امیدواریم دولت جدید بتواند مشکلات این منطقه را حل کند.

ارسال نظرات