صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 27 September 2023
مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه این استان میزبان جشنواره بین‌المللی "رسام ویترین بی‌بدیل دفاع مقدس" شد، گفت: در ۳ بخش پویانمایی، داستانی کوتاه و مستند ۷۸۶ اثر از کشورهای خارجی به دبیرخانه جشنواره رسید.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۱۹
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عبدالرضا میرحاجتی امروز در نشست خبری سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام اظهار داشت: متأسفانه مسئله مهمی که در 42 سال گذشته کمتر رخ داد، انتقال داده‌های مربوط به دفاع مقدس بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به توجه عمیق مقام معظم رهبری به هنر عنوان داشت: نگاه مقام معظم رهبری به دفاع مقدس، سخنرانی‌های مکرر ایشان و حضور در راهیان نور، تجلیل از داوران حوزه شعر و نویسندگی و حاشیه نویسی کتاب‌های دفاع مقدس نشان داد که ایران اسلامی رهبر فرزانه‌ای دارد که به هنر عشق می‌ورزد.

سردار حاجتی عنوان داشت: برابر نگاه مقام معظم رهبری، جشنواره‌ای در بدنه ستاد کل نیروهای مسلح به نام رسام شکل گرفت که مسئولیت آن به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپرده شد، این جشنواره حاوی نکات ارزشمند و داده‌های خوبی برای ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه جشنواره رسام تیری برای روشنایی معبر است، بیان داشت: در کشور جشنواره‌های بسیاری در حوزه موسیقی، تئاتر، شعر و ... وجود دارد اما جشنواره رسام در حوزه دفاع مقدس ویترین بی‌بدیلی به شمار می‌رود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره ابراز داشت: در بخش داخلی جشنواره 562 اثر از 30 استان به دبیرخانه جشنواره رسام ارسال شد، این آثار در 6 بخش و قالب مستند، فیلم کوتاه داستانی، پویا نمایی، نماهنگ، تله فیلم و 180 ثانیه ای و فیلم نامه ارائه شده است.

سردار میرحاجتی در خصوص موضوعات و محورهای مدنظر برای ارسال آثار گفت: در آثار ارسالی به این جشنواره افزون بر موضوع دفاع مقدس و مقاومت به عنوان بخش اصلی، آثاری در زمینه ایثار اجتماعی نیز دریافت شد که شامل خدمات گروه‌های جهادی در بلایای طبیعی، سیل، زلزله و مدافعان سلامت است.

وی با اشاره به آثار ارسال شده خارجی به این جشنواره اظهار داشت: آثار ارسال شده خارجی در 3 بخش پویانمایی، داستانی کوتاه و مستند متمرکز بود، در این 3 بخش 786 اثر از کشورهای خارجی به دست دبیرخانه جشنواره رسید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در خصوص راهیابی 44 اثر از آثار ارسال شده خارجی به جشنواره پایانی بیان داشت: کشورهایی که در ارسال آثار به این جشنواره فعالیت داشتند شامل عراق، لبنان، یمن، پاکستان، هند، افغانستان، ایتالیا، اسپانیا، سوریه، امارات، مالزی، اردن، الجزایر، برزیل، آمریکا، فرانسه، آذربایجان، آلمان و فلسطین است.

سردار میرحاجتی افزود: از آثار ارسال شده خارجی در بخش پویانمایی 13 اثر، داستانی 14 اثر و مستند 17 اثر به بخش پایانی جشنواره راه یافتند.

وی با اشاره به میزبانی خوزستان در سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام بیان کرد: این جشنواره به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی در خوزستان به موضوع استکبار ستیزی می پردازد و بستری را فراهم می کند تا هنرمندان از تمام کشورها به خلق آثار ارزشمند و فاخر در حوزه ایثارگری بپردازند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در رابطه با میزان آثار ارسال شده داخلی به این جشنواره تصریح کرد: در بخش مستند 176 اثر، داستانی 112 اثر، پویانمایی 41 اثر، نماهنگ 73 اثر، 180 ثانیه‌ای 33 اثر و فیلم نامه نیز 127 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

سردار میرحاجتی در پایان این نشست گفت: سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام 29 دی‌ماه سال 1400 در اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات