صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
خطیب جمعه شهرقدس با اشاره به بحران اوکراین گفت: هرکشوری که وابسته به آمریکا و غرب باشد، قطعاً شکست خواهد خورد. او در عین حال طرفین جنگ را به خویشتن داری دعوت کرد.
کد خبر: ۹۴۱۷۶۱۰
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک عید بزرگ مبعث اظهار کرد: اصل علم نور است و علم پیش‌برنده جامعه باید در خدمت هدایت و نجات انسان باشد و در جای خود در راستای خداشناسی استفاده شود و راه نجات جامعه بشری امروز برای برگشت از جاهلیت مدرن، پیوستن به بعثت رسول خدا و قرآن است و پذیرش دعوت الهی و رسول موجب حیات طیبه برای انسان است.

وی گفت: فعالان فضای مجازی، سخنرانان، صاحبان تریبون و متولیان امر قرآن لازم است در سه ماه عبادت و بندگی، نهضت قرآنی تفسیر و تدبر قرآنی راه اندازی کنند و مساجد، هیئت‌ها، سخنرانی‌ها بر قرآن تاکید داشته تا اخلاق فردی و اجتماعی و امورات کار و زندگی منطبق با قرآن باشد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به حدیثی از امام کاظم علیه السلام افزود: مسوولان و مدیران در محاسبه نفس هر روز حساب و کتاب داشته باشند و توفیق خدمت به مردم را نسبت به روز گذشته مقایسه کنند تا بتوانند ملکه تقوا را در وجود خود پرورش دهند.

وی با تاکید بر تعلیم و تربیت بیان کرد: با آموزش و تعلیم میتوان به تزکیه و تربیت نیز دست یافت و هدف بعثت پیامبر(ص) تعلیم و آموزش برای رسیدن به تربیت اسلامی بوده است و امروز تربیت وارثان انقلاب بر عهده مسوولان انقلابی است که باید تلاش کنند در کنار دونهاد خانواده و مدرسه، نوجوان تمدن ساز براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که برگرفته از قرآن کریم و اهداف تربیتی بعثت است، تربیت کنند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به اهمیت دستاوردهای سفر رییس جمهور به قطر، خاطر نشان کرد: آمریکا از جمهوری اسلامی ایران جهت مذاکره دوجانبه تقاضا کرده بود که با مخالفت ریاست جمهوری ایران روبرو شد و باید سه خط قرمز جمهوری اسلامی پذیرفته شود که این امر نشان دهنده گفتمان مقاومت انقلابی است.

خطیب جمعه شهرقدس، در ادامه با اشاره به جنگ اوکراین بیان داشت:جنگ مورد تایید ایران نیست و توصیه بر گفت‌وگو و دیپلماسی جهت رفع مشکلات است اما نکته مهم این است که هر کشوری که وابسته به غرب و آمریکا شده قطعا شکست خواهد خورد و نمونه‌های متعددی در دنیا از این شکست‌ها وجود دارد که آمریکا در زمان بحران و نیاز کشورهای وابسته پشت آنها را خالی کرده و زیر تعهدات خود زده است و لازم است از این جریان فاسد حکام عرب و غرب‌گرایان داخلی عبرت بگیرند.

امام جمعه شهرقدس افزود: مسئله فاضلاب شهرستان قدس بارها در تریبون‌های مختلف مدت‌ها مطالبه‌گری شد و با پیگیری‌های فرماندار محترم، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مجموعه آب و فاضلاب استان و شهرستان این گره باز شد و عملیات اجرایی فاضلاب از محله اسلامی شهید عزیزی آغاز شد.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به ماه پایانی سال و خانه تکانی‌ها توصیه کرد باتوجه به کمبود آب تا جایی که می‌شود در شست‌وشوها مراعات کرده و نسبت به صرفه‌جویی و بحران آب کشور توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات