صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
شهید نوروزعلی یزدانخواه در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش بی بی فاطمه و پدرش یدالله نام داشت.
کد خبر: ۹۴۲۹۱۹۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهید نوروزعلی یزدان خواه در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت ولی به خاطر شرایط سخت زندگی و از دست دادن پدر در سنین خردسالی نتوانست وارد مدرسه شود و به تحصیل علم و دانش از طریق مدرسه بپردازد. شهید بزرگوار متاهل و فرزند دوم خانواده بود.
نوروزعلی یزدان خواه در عضویت بسیج و در لشکر ۲۵ کربلا و در رسته پیاده به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۵/۱۰/۴ هجری شمسی در منطقه ام باوی در عملیات کربلای۴ شهد شیرین شهادت را نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک این شهید عزیز سه سال بعد از شهادت پیدا و پس از تشییع در حیاط مسجد سجاد فریدونکنار به خاک سپرده شد.
او چهارمین شهید خانواده خود است.
پیش از او دو دختر خردسال و پسر بزرگش شهید شدند و تنها پنج دقیقه پس از شهادت او، پسر دومش در ام باوی طی عملیات کربلای ۴ شهید شد.

سرهنگ پاسدار عزیز نظرزاده مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات، بابیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، همه ساله یک شهید را در هر قشر بعنوان شهید شاخص کشوری معرفی می‌نماید بیان کرد: امسال، شهید نوروزعلی یزدانخواه از شهرستان فریدونکنار استان مازندران به‌عنوان شهید شاخص کارگری کشور انتخاب شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان اردبیل عنوان کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت میان مردم و جوانان ما وجود دارد دشمنان نخواهند توانست به اهداف خود دست یابند.

سرهنگ نظرزاده در ادامه با اشاره به زندگینامه شهید نوروزعلی یزدانخواه تصریح کرد: شهید نوروزعلی یزدانخواه پدر چهار شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس بوده و به عنوان شهید شاخص کارگری سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: شهید یزدانخواه، به داشتن اخلاق نیکو و خواندن نماز اول وقت معروف بود که حتی به فرزندان خود سفارش می‌کرد اگر رضایت پدرشان را می‌خواهند باید همیشه و در همه حال نمازشان را به موقع بخوانند.

وی ادامه داد: مَش نوروز با وجود به شهادت رسیدن دو دختر بی‌گناه و یک پسر، اما دست از مبارزه برنداشت تا اینکه عازم جبهه های حق علیه باطل شد. نوروزعلی یزدانخواه پس از شهادت پسرش نه تنها دست از مبارزه برنداشت بلکه دل‌باخته انقلاب و اسلام شد و به دنبال رفتن به جبهه بود. شهید نوروزعلی در سال‌های ۶۱ تا ۶۵ چندین بار به مناطق جنگی جنوب و غرب اعزام شد که در مجموع ۱۷ ماه در جبهه‌ها حضور پیدا کرده و در این مدت به افتخار جانبازی هم نائل شد.

ارسال نظرات