صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
حجت الاسلام مجید نجارلو: زمانی که اولین فوت شده کرونایی در زرندیه به دلیل ترس و محدودیت‌هایی کرونایی بدون غسل و کفن به خاک سپرده شد و حتی پسر خانواده جرات نداشت در آیین خاکسپاری پدر شرکت کند، غم و غصه بزرگی بر دلم نشست و آنجا بود که تصمیم گرفتم مسئولیت غسل و کفن اموات کرونایی را بر عهده بگیرم.
کد خبر: ۹۴۳۶۷۳۶
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

با فروکش کردن بیماری منحوس کرونا و گذشت روزگار تلخ کرونایی، خبرگزاری بسیج استان مرکزی گفتگویی را با جهادگری ترتیب داد که در زمانی که ترس و ناامیدی و دوری از هم، همه جا را فرا گرفته بود این طلبه جهادی به تنهایی بار غسل و کفن کردن اموات کرونایی را بر عهده گرفت.

حجت الاسلام مجید نجارلو از طلبه‌های دهه هفتادی با تحصیلات سطح سه حوزوی و دارای دو فرزند است که در مسجد امیرآباد شهرستان زرندیه به امر تبلیغ دین مشغول است و در طول دوران کرونا بیش از ۲۵۰ نفر از فوت شدگان کرونایی شهرستان زرندیه را به تنهایی غسل و کفن کرده است.

مسئول گروه جهادی شهید کریم صلاح با بیان اینکه شروع شیوع بیماری کرونا ترس و دلهره را در جامعه افزایش داد اظهارداشت: به عنوان یک طلبه در آوردگاه مبارزه با کرونا رسالت خود را یاری هموطنانی دیدم که متاسفانه نزدیکان خود را از دست داده اند و غسل و کفن اموات کرونایی را به عهده گرفتم.

حجت الاسلام نجارلو ادامه داد: از همان نخستین روزهای شیوع کرونا به همراه جوانان گروه جهادی شهیدکریم صلاح اقدام به ضدعفونی کردن معابر، بیمارستان‌ها و توزیع غذا و آب‌میوه بین کادر درمان بیمارستان شهدای آسیابک و دیگر مراکز درمانی شهرستان کردیم و به عنوان نیروی جهادی در بیمارستان‌ها به یاری بیماران و کادر درمان شتافتیم.

وی افزود: زمانی که اولین فوت شده کرونایی در زرندیه به دلیل ترس و محدودیت‌هایی کرونایی بدون غسل و کفن به خاک سپرده شد و حتی پسر خانواده جرات نداشت در آیین خاکسپاری پدر شرکت کند، غم و غصه بزرگی بر دلم نشست و آنجا بود که تصمیم گرفتم مسئولیت غسل و کفن اموات کرونایی را بر عهده بگیرم.

این طلبه جهادی اظهارکرد: شب‌ها تا صبح کار ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و فضاهای عمومی را انجام می‌دادم، صبح‌ها در بیمارستان کمک‌کار پرستاران و کادر درمان بودم، برای هر فوت شده کرونایی به طور متوسط ۹ ساعت وقت می‌گذاشتم و همه امور مربوط به تهیه لباس، سردخانه، انتقال به آرامستان و غسل و کفن را انجام می‌دادم.

نجارلو گفت: در طول دوران کرونا بالغ بر ۲۵۰ نفر از فوت شدگان کرونایی را به تنهایی غسل داده‌ام که تنها در چند مورد اندک برخی از اقوام فوت‌شدگان در غسل و کفن به من یاری دادند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه بر ترسش غلبه کرده و بدون نگرانی این اقدام ارزشمند را انجام داده‌ است، می‌گوید: در سال ۹۸ تصادف سنگینی کردم و به دلیل آسیب جدی مغز تا مدت‌ها بیهوش و سطح هوشیاری خود را از دست داده‌ بودم، بعد از به هوش آمدن به این باور رسیدم که تا خدا نخواهد برگی از درخت نخواهد افتاد، همین باور و ایمان باعث شد بدون ترس دلم را به خدا تاخت بزنم، چرا که می‌دانستم تا خدا نخواهد هیچ اتفاقی برای من نخواهد افتاد و اگر هم خواست خدا مرگ من در این راه هست، به رضای او راضی بودم.

طلبه دهه هفتادی با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی شهید صلاح تصریح می‌کند: در کنار فعالیت‌هایی که در امر مبارزه با کرونا داشتیم، در کار ساخت خانه محرومین نیز دست به کار شده و تاکنون بالغ بر ۳۰ واحد مسکونی را با کمک خیرین  و ارگان‌های حمایتی برای افراد بی‌بضاعت و نیازمند احداث و تعمیر و بازسازی کردیم.

نجارلو می‌گوید: کرونا درس‌های زیادی به ما آموخت و به ما یادآوری کرد که خیلی زود دیر می‌شود، باید قدر لحظه‌های در کنار هم بودن را بدانیم و ارزان محبت‌‌فروشی کنیم.



ارسال نظرات