صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۴۰ ویژه برنامه در ایام محرم در نقاط مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۱۸
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام  حمزه پیش قدم امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: حرکت امام حسین (ع) از مدینه به سمت مکه و از مکه به سمت کربلا مقطع ظهور و بروز عالی ترین مفاهیم دینی است.

وی ادامه داد: قیام سید الشهدا (ع) نقطه عطف حرکت اولیا و انبیا از ابتدا تا خاتم در مسیر هدایت بشریت به سمت مفاهیم ارزشی و اخلاقی دینی است که مفاهیمی همچون ایثار، فضل، هدایت، رشد، حب را درون خود نهفته است.
پیش قدم افزود: آنچه که بروز و ‌ظهور در کلام حضرت دارد همین مسئله ای است که خداوند متعال به آن در کلام وحی بارها اشاره فرمودند و آن را مصلح جامعه فردی و اجتماعی می داند و بروز آن را در کلام سید الشهدا (ع) در حادثه کربلا می بینیم.
حجت الاسلام پیش قدم خاطر نشان کرد: حضرت امام حسین (ع ) می فرمایند: قیام کردم تا امت جدم رسول الله را اصلاح کنم و میخواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم،این اصلاح امت جدم همان عمل به دستورات دین بود که از سنت و سیره رسول خدا گرفته شده و باید در جامعه جریان داشته باشد.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: اما حضرت برای اجرای همین احکام می فرمایند ‌که: گویا باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد که کمک کند به حاکمیت مطلق الهی که صدر تا خاتم پیامبران به دنبال تحقق آن بودند.

وی افزود: حضرت نقطه عطف انجام حدود الهی و حاکمیت دین را امر به معروف و نهی از منکر میدانند و برای تحقق این خواسته همراهی جامعه را شرط میدانند و این همراهی است که کمک می کند به اصلاح ساختار جامعه بر مبنای احکام دینی که خداوند در قران کریم به آن اشاره می‌کنند.
حجت الاسلام پیش قدم عنوان کرد: بهترین امت زمانی شکل می‌گیرد که بهترین ها دعوت به خیر و پیشگیری از بدی و شر کنند و سید الشهدا (ع) نقطه اتصال این کلام پروردگار و جامعه آرمانی را مشارکت مردم در انجام فریضتین می دانند که باید مردم در جامعه خود نقش آفرینی کنند تا بتوانند هدایت و رستگاری را درون جامعه نهادینه سازند.
وی بیان کرد: ستاد امر به معروف بنا بر همین سیاست برنامه های خود را بر پایه سه اصل مهم استوار ساخته است، در حوزه مشارکت و ساختار اجتماعی سیاست ستاد در گفتمان سازی و اهمیت و جایگاه این دو فریضه الهی است که با دوره های ملی امر به معروف و دوره بینش معروف و ضابطین در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه اجرایی با به بهره گرفتن از وجود متخصصین امر در دو حوزه ترویج و پیشگیری با تشکیل گروه های مطالبه گر و صدور مجوزات لازم برای این گروها ‌ همچنین تشکل ها ‌ و هیئت ها و مساجد فعالیت هایی انجام می شود.

پیش قدم افزود: هم اکنون در استان ما قریب به ۳۵۹ تشکل مطالبه گر شکل گرفته که در ۱۶ عرصه با بیش از ۳۰۰ موضوع متفاوت در حال انجام وظیفه هستند و در حوزه ساختار اداری با شکل گیری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر درون بدنه دستگاها و ادارات ‌ دولتی با حضور گروهای مطالبه گر در حال انجام فعالیت است .
وی گفت: هدف از گشت ارشاد مسئولین این است که بدانیم سمت و شغل مصونیت ندارد و هیچ کسی به دلیل جایگاه و ‌مقام مصون از اجرای قانون و ‌‌ عدالت نیست و ‌همه در برابر قانون مساوی و ملزم به اجرای قانون هستند و این سیاست ما در گشت ارشاد مسئولین خواهد بود.


وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تفکیک اتاق خانم ها و آقایان در دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی نیز گفت: در حوزه عفاف و حجاب سیاست ستادامر به معروف و نهی از منکر مبارزه نیست بلکه در طرحی که توسط این ستاد آماده شده است به اصلاح ساختار پوشش در ادارات می پردازد و این طرح به طور مدون مرحله به مرحله جلو می رود.

پیش قدم ابراز داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال تفکیک جنسیتی در ادارات دولتی نیست بلکه به دنبال یک سیاست کلی است تا حق و حقوقی که یک مرد در جامعه از آن برخوردار است یک زن نیز از آن برخوردار شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان از اجرای ۴۰ ویژه برنامه خاص در دهه اول محرم در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و افزود: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، همایش شورای مساجد و محلات، برنامه های ویژه در نماز جمعه این هفته، حضور در برنامه های صدا و سیما جهت تبیین رویکرد ستاد، مسابقه ویژه نونهالان و نوجوانان عزیز در قالب عالم معروف از روحانی و مبلغ هیئت، نشست با هنرمندان جهت بهره وری از ظرفیت هنر در راستای ترویج فریضتین، نشست با وعاظ و مداحان معروف استان، دیدار مبلغین استان با نماینده ولی فقیه، حضور مبلغین خاص عرصه امر به معروف و نهی از منکر در هیئات برای دومین سال متوالی از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات