صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
جانشین سازمان بسیج گفت: تربیت یکی از ارکان مهم و قابل اهمیت در وزارت آموزش و پرورش است و دست اندرکاران راهیان نور نیز خادمان این حرکت عظیم هستند.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۳۲
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرتیپ پاسدار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در جلسه ای که با حضور مجتبی باستان مسئول بسیج دانش آموزی و مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اردوهای راهیان نور یک‌ برکت و فناوری نوین برای مردم در جهت استخراج ثروت و طلای سرزمین دفاع مقدس است.

سردار قریشی گفت: مقام معظم رهبری همیشه در حوزه آموزش و پرورش، بر معاونت پرورشی و امور تربیتی تاکید دارند زیرا تعلیم پایه مهمی از تربیت است اما تعلیم بدون تربیت بسیار ناقص و نارسا است. برای کمک به امر تربیت که هدف اصلی آموزش و پرورش است، باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در گذشته بحث اردوهای راهیان نور به خوبی پیگیری شده است و امید داریم  امسال نیز به این موضوع بیشتر توجه شود زیرا دولت سیزدهم و وزیر آموزش و پرورش نیز به این فرصت طلایی توجه ویژه ای دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز با تاکید بر اینکه این اردوها باعث بالارفتن احساس هویت و افتخار در دانش آموزان می شود، گفت: راهیان نور، مدرسه عملی برای تربیت نسل انقلابی و حسینی بوده و بستری برای شبکه سازی نیروها است.

باقرزاده گفت: کسانی که در راه شهدا گام برمیدارند، علاقه و وابستگی به این خط را دارند، مانند خادم الشهدا و زائرانی که به اردوهای راهیان نور می روند را می توان مصداق بارز صالحین دانست بنابراین باید چنین حرکت عظیمی را تقویت کرد.

معاون وزیر دولت سیزدهم بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد یا تقویت هویت ملی به ویژه هویت ملی دانش‌آموزان است. ارکان هویت متفاوت است تا فرد و دانش‌آموز در موقعیت تربیتی یکی از این  شاخص‌ها قرار نگیرد، هویت آنان شکل نمی‌گیرد. لذا موقعیت می‌تواند هویت ساز باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: احساس هویت و افتخار در اردوهای راهیان بسیار زیاد است راهیان نور مدرسه عملی برای تربیت نسل گام دومی‌ها و انقلابی‌ها و بستری برای شبکه سازی نیرو است.

باقرزاده عنوان کرد: ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برقرار کرده ایم. معتقد هستیم معلمان باید در معرض فضاهای فرهنگی قرار بگیرند و باید منتخب نومعلمان به اردوها اعزام شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ستاد اردوی راهیان نور به یک کمیته رسانه ای نیاز دارد تا با افکار سنجی، تولید محتوای مناسب و انتشار درست آن در میان جامعه هدف، به سبک تربیتی و هدف راهیان نور کمک کند.

ارسال نظرات