صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 25 June 2023
سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با تسلیت درگذشت مهسا امینی، از مردم خواست در نقشه از پیش طراحی شده دشمن بازی نکنند و فریب ایادی داخلی دشمنان و آلبانی‌نشینان فرتوت را نخورند.
کد خبر: ۹۴۵۷۸۳۹
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، متن بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در پی فوت خانم مهسا امینی و حوادث پس از آن به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالْعَصْرِ، إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ، ‏ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ (سوره عصر)

چند روزی است که به لطف سهل‌ انگاری و بی توجهی سالیان متمادی مسئولان در مدیریت فضای مجازی و نیز فضای رسانه‌ای کشور، دشمن با توسل به ایادی داخلی خود و نیز آلبانی‌‌نشینان فرتوت به دنبال التهاب آفرینی و گل‌آلود کردن  فضای سیاسی حاکم بر کشور است و درگذشت دختری هم‌میهن از دیار کردستان را آتش‌زنه فتنه‌ای قومی-جنسیتی نموده است؛ غافل از آنکه سناریوهای رنگ و رو رفته و حربه‌های زنگار گرفته اینان سالیانی طولانی است که تاثیری بر عمق و گستره انقلاب برآمده از باورهای راستین را نداشته و نخواهد  داشت و بلندای پرواز  این سیمرغ، جولانگه مگسان نخواهد بود و کفتارصفتان عالم  سیاست در حوادثی این چنین تنها عِرض خود می برند و چند روزی زحمت ما می‌دارند  و این شجره طیبه استوار و پر صلابت تر از پیش خواهد ایستاد.
سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ضمن عرض تسلیت درگذشت ناگوار مرحومه «مهسا امینی»، به خانواده محترم ایشان و همه داغداران، غفران الهی برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای همه آنان که در سوگ از دست دادن ایشانند را از درگاه ایزد منان مسئلت نموده، توجه به چند نکته را ضروری می‌داند:


۱. رعایت امانت و انصاف در نقل و استنتاج از ابعاد مختلف وقایعی مشابه ماجرایِ درگذشت این دختر هموطن از جمله رسالت‌های اصحاب رسانه و نیز آحاد جامعه است و ضروری است تا قبل از روشن شدن ابعاد پیدا و پنهان هر حادثه از هر قضاوت عجولانه و غیر منصفانه‌ای که ثمری جز منازعات و از دست رفتن توان درون و تضعیف نیروهای خودی است پرهیز شود؛  وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ريحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرين ‏(أنفال/46) از سویی دیگر تواصی به حق و تواصی به صبر، دو رکن از ارکان سعادت انسانند که قرآن کریم توجه به آن را در همه ایام عمر انسان، ضروری دانسته و هرگونه فروگزاری و اهمال نسبت به آن موجب خسارتی ابدی خواهد بود؛ از این رو در هر واقعه ای پیروی و دعوت به حق و صبر  ضروری است.
۲. فتنه‌افروزی در هر مقام و لباس و موقعیت محکوم است و باید توجه داشت دشمن با دمیدن در آتش مسائل قومیتی و جنسیتی به دنبال بهره‌برداری حداکثری از حادثه تاثر برانگیز درگذشت این خواهر هموطن می‌باشد و با فتنه‌افروزی و تشویش اذهان عمومی وبهره‌گیری از همه توان خود در جنگ شناختی، اندیشه از بین بردن اقتدار ملی ایران در آخرین مرحله گذر از پیچی تاریخی و سرنوشت ساز را در سر می‌پروراند؛ از این رو بر آحاد جامعه ضروری است که خواسته یا ناخواسته در نقشه از پیش طراحی شده دشمن حرکت نکنیم و از هر اظهار نظر و اقدامی که عواقب آن از دست ما خارج خواهد بود، خودداری نماییم.
۳. نیروی انتظامی کشور یکی از موثرترین و کارآمدترین ارکان حراست و دفاع از کیان ایران عزیز است و همیشه و همه جا بی ادعا و خموش، با فداکاری و ایثار  و تقدیم پاره‌های تن خود عاملی موثر در تامین امنیت این مرز و بوم و افزودن بر اقتدار ملی بوده‌است که تضعیف آن با هر عنوان و بهانه‌ای و تحت هر شرایطی جایز نبوده و نخواهد بود و خواسته یا ناخواسته به تیزشدن دندان طمع دشمن به این مرز و بوم خواهد انجامید. بی شک قدردان همه مجاهدت های مخلصانه و مستمر آنان خواهیم بود. فارغ از همه مجادلات و بحث ها در رابطه با شیوه و روش تامین امنیت اخلاقی توسط نیروی انتظامی، غفلت از رسالت این نیرو  و سایر دستگاه های ذیربط در تامین این مهم، به تزلزل روابط صحیح انسانی و اجتماعی خواهد انجامید و باید توجه داشت که اولین کسانی که از تامین امنیت اخلاقی و ارشاد بهره‌مند می‌گردند همانانی هستند که بیشتر در معرض آسیبند.
۴. از دستگاه‌های امنیتی، قضایی و دادستان‌های محترم انتظار می‌رود با بررسی دقیق، ابعاد مختلف این جریان را روشن نمایند و رسالت خود را در حراست از کیانِ انقلابی که گوشه گوشه خاک بسترش معطر به عطر ایثار و شهادت است را با برخورد با مردگان سیاسی افسادطلبی که در هر لباس و منصب بر آتش این فتنه دمیدند، نمایش بگذارد و به این نکته توجه کند که رأفت و ملاطفت با باغیان و  طاغیان، جز بر خسارت‌های فراوان معنوی و مادی نخواهد افزود.
مرور خاطرات تلخ فتنه افروزی های اینان گواهی بر این است که این جماعت هرگاه عرصه تاخت و تاز را فراهم بینند اطاعت از نفس سرکش را بر طاعت خداوند مقدم می‌دارند و تابع هوس‌های شیطانی خود می‌گردند.
۵. در آستانه هفته دفاع مقدس که یادآور مجاهدت های خالصانه و پایمردای های جاودانه مردان و زنان غیور این مرز و بوم که با لبیک گفتن به ندای توحیدی امام خمینی(ره) به پا خاستند و مردانه ایستادند و اینک با زعامت خلف صالح او، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در اندیشه رقم زدن تمدنی مهدی باورند و جلوهای خیزش مهدوی خود را در قیام عظیم اربعین به نمایش درآوردند، با گرامیداشت همه این مجاهدت ها و پایمردی ها، عهد می بندیم که تا جان در بدن داریم شجره طیبه انقلاب اسلامی که ثمره جانفشانی‌ و جانبازی‌های فراوان است را گرامی خواهیم داشت و از آن پاسداری خواهیم کرد.

 

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور
۱۴۰۱/۰۶/۳۰

ارسال نظرات