صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 03 June 2023
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین؛
اسمعیلی عنوان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در برپایی هر چه بهتر کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مشارکت کنند.
کد خبر: ۹۴۶۸۲۴۶
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با حضور ابوالحسن کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، محمد امیری‌مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و جمعی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی، 6 سال به‌ صورت متوالی در شیراز برپا شده و هفتمین کنگره آن امسال برای اولین ‌بار در قزوین برگزار می‌شود که این مهم، رویداد فرهنگی فاخری است و باید از آن استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد مأموریت‌های مختلفی برعهده دارد که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین آنهاست، بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه نیازمند ترویج این فرهنگ است که زبان هنر بهترین راهکار در جهت معرفی آن است.

اسمعیلی گفت: کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی باید پر محتوا، غنی و در شان 3 هزار شهید استان قزوین برگزار شود لذا از همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواستاریم که در برپایی هر چه بهتر این کنگره با بنیاد شهید و امور ایثارگران مشارکت کنند.

وی افزود: مسئولان بنیاد استان قزوین پیشنهاداتی در خصوص تغییرات جزئی در نحوه برگزاری کنگره داشتند که این پیشنهادات محقق شده و قرار است در این کنگره علاوه‌ بر کمیته‌هایی که وجود دارد، سه کمیته دانش‌آموزی، دانشجویی و بانوان تشکیل شود و هر کمیته مسئولیت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی را داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: در برگزاری کنگره فوق، کلیدواژه‌های بهتری انتخاب‌ شده تا به سراغ نوجوانان، جوانان و بانوان برویم و آن‌ها را در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و شعر ایثار و زنان عاشورایی درگیر کنیم.

این مسئول گفت: بخش‌های اصلی کنگره، شعر در قالب‌های کهن و سنت، شعر در قالب نو و نیمایی، شعر کودک و نوجوان و سرود، ترانه و تصنیف و بخش ویژه زبان‌های عربی و انگلیسی است.

اسمعیلی افزود: محورهای کنگره ایثار، جهاد تبیین، نخبگان علمی، شهدای مقاومت، شهدای حرم، نوجوان، زنان عاشورایی، زن ایرانی، حریم و بانوی بهشت است.

وی با بیان اینکه در برگزاری این کنگره کشورهایی مانند لبنان، فلسطین و عراق همکاری دارند، بیان کرد: زمان برگزاری کنگره پایان اسفند ماه است و دی‌ ماه آثار شاعران جمع‌آوری و بهمن‌ ماه داوری می‌شود.

گفتنی است در این جلسه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و جمعی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین مطالبی پیرامون کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی بیان کردند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات