صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - 02 September 2023
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با تلاش ها و پیگیری های بعمل آمده و حمایت های دستگاه قضایی استان، از بیکاری ۶ هزار نفر نیروی متخصص و کارگر در استان جلوگیری شده است.
کد خبر: ۹۴۸۵۴۴۵
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس دادگستری استان مرکزی با اشاره به اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی از ابتدای سال جاری گفت: اقدامای که در این مدت صورت گرفته منجر به رفع موانع تولید، احیا واحدهای تولیدی_صنعتی، پرداخت مطالبات و… شده است.

وی افزود: در این مدت مشکلات بیش از ۶۰ واحد تولیدی صنعتی استان در حوزه های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضایی پیگیری و با وجود مشکلات اقتصادی، از تعطیلی واحدهای تولیدی در استان ممانعت شد.

رئیس دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با این اقدامات توانستیم از بیکاری ۶ هزار نفر ممانعت و برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال کنیم.

حجت‌الاسلام‌ موسوی تصریح کرد: با حمایت دستگاه قضایی استان مرکزی پروژه بزرگِ ملی و استانی خط تولید تلفن همراه و تبلت در شهر صنعتی مأمونیه شهرستان ساوه افتتاح و به بهره برداری رسید. پیگیری ترخیص تجهیزات مواد اولیه از گمرک، رفع مشکلات و موانع بانکی و تخصیص کد یکتا در این دبیرخانه انجام گرفت و با رفع موانع موجود، برای حدود ۲۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی بیان کرد: رفع مشکلات قضائی و پرونده های قضائی یک واحد تولید و کشتار مرغ و طیور در شهرستان دلیجان و احیای مجدد آن اقدام دیگری بوده که در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان انجام شد و حسب پیش بینی ها انتظار است با ایجاد زنجیره تولید در این شرکت برای حداقل ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال شود و نیاز استان های تهران؛ اصفهان و استان مرکزی را به ویژه در پیک مصرف شب عید و ماه مبارک رمضان در حوزه مواد غذائی پروتینی در این واحد تولید صنعتی تأمین شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: ترخیص تجهیزات و مواد اولیه خط تولید شرکت های واگن پارس مپنا و شرکت آذرآب اراک، بافتینه پارس درسا در شهرستان دلیجان، با دستور قاطع و صریح قضایی، دادستان مرکز استان و دبیر ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با ارزش بیش از ۶ میلیون یورو که به دلیل مشکلات بانکی، ارزی و عدم امکان تمدید کارت بازرگانی امکان ثبت سفارش و ترخیص تجهیزات و مواد اولیه را نداشتند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: رفع مشکل حقوقی قضایی شرکت یکتا بتن البرز در شهر صنعتی خمین که بر اساس مشکلات قراردادی و عدم ایفای تعهدات در قبال شرکت شهرک های صنعتی استان منجر به فسخ قرار داد شده بود، با پیگیری دبیرخانه ستاد و مساعدت دستگاه قضایی استان و استمهال اعطائی به بهره برداری رسید و برای تعداد ۲۵ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی بیان کرد: پیگیری مشکل بدهی بانکی بیمارستان سینا، راه اندازی و شروع به کار مجدد شرکت تعاونی روستائی بخش میالاجرد با بیش از یکهزار و ۵۰۰ عضو اقدامی دیگر طی سال جایر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: جلسات متعدد با مدیران شرکت های دانش بنیان استان به منظور پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی و دیگر مشکلات آن ها و ارجاع موضوعات به دستگاه های اجرایی مرتبط در دستور کار قرار داشته و مرتب طی این مدت برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات