صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدایت تحصیلی در استان برای ۱۱ هزار دانش آموز پایه نهم و متوسطه اول انجام می شود که فرایند هدایت تحصیلی آنها آغاز شده و مطابق با علاقه ،نظر اولیا ،معلمان و مشاوران پیش می رود.
کد خبر: ۹۴۹۵۲۱۶
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، محمد جمالی آرند در جمع خبرنگاران افزود:رسانه ها در بحث هدایت تحصیلی که دغدغه اصلی خانواده هاست می توانند تسهیل گر باشند

محمد جمالی افزود: هدایت تحصیلی در راستای شکوفایی استعداد‌ها و رغبت دانش آموزان است و مقدمه‌ای برای رسیدن به عدالت آموزشی است.
جمالی ادامه داد: یکی از عوامل افت تحصیلی در استان عدم تناسب رشته تحصیلی با توان دانش آموزان بوده است به گونه‌ای که می‌بینیم تب گرایش به رشته تجربی و عدم در نظر گرفتن توان دانش آموز باعث شده بیشترین افت را در رشته تجربی داشته باشیم.
وی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سال گذشته این بوده که متناسب با استعداد دانش آموزان آن‌ها را به سمت رشته‌های آموزشی هدایت کنیم که خوشبختانه موفقیت هم داشته ایم و در سال گذشته توانستیم مقام سوم توازن رشته‌ای و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را در سطح کشور داشته باشیم.
جمالی به سفر مدیر کل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت به استان اشاره کرد و افزود: در پایان این سفر قول راه اندازی سه مرکز فنی و حرفه‌ای و ۱۰ میلیارد اعتبار برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای در استان را از این مقام وزارتی گرفتیم.
وی با اشاره به آینده رشته‌های فنی در بازار کار ادامه داد: سمت و سوی علم به سمت هوش مصنوعی می‌رود و اعتقاد بر این است که آینده نیز پزشکی بی رونق می‌شود و ربات‌ها کار عمل‌های پزشکی را انجام می‌دهند و آینده از آن رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و ریاضی است.
جمالی گفت: هدایت تحصیلی در استان برای ۱۱ هزار دانش آموز پایه نهم انجام می‌شود که فرایند هدایت تحصیلی آن‌ها آغاز شده و مطابق با توان و علاقه دانش آموز، نظر اولیا، معلمان و مشاوران پیش می‌رود.
وی ادامه داد: اساس مهارت آموزی رسیدن به اشتغال است و اگر دانش آموز‌ی مهارت داشته باشد خودش کارآفرینی کند که تلاش می‌کنیم توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و تولیدی کردن آن‌ها را در دستور کار داشته باشیم.
جمالی با بیان این نکته که مهندس واقعی بیکار نخواهند ماند، افزود: کسی به صورت عملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را فرا گرفته باشد در بازار کار موفق خواهد بود.
وی گفت: متاسفانه رشته ریاضی در سطح استان در آستانه تعطیلی کامل بود که این یک وضعیت بسیار نامطلوب بود چرا که رشته ریاضی یکی از پایه‌ها و اساس حوزه‌های فنی و توسعه است، اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم گرایش به این رشته در سال گذشته را افزایش صد درصدی دهیم و این یعنی کاستن از تب شدید کنکور در رشته تجربی.
جمالی متوسطه اول را پایه و اساس تربیت و هدایت استعداد‌های دانش آموزان دانست و افزود: کسانی که باعث تبدیل شدن مدارس نمونه متوسطه اول (راهنمایی قدیم) به مدارس هیئت امنایی شدند در واقع آموزش و پرورش را درک نکردند که البته تلاش می‌کنیم با استفاده از راهکار‌های قانونی این مدارس دوباره احیا شوند.
وی به برنامه‌های کیفیت بخشی در مقطع متوسطه دوم اشاره کرد و گفت: مسابقات علمی در سطح شهرستان‌ها برگزار شد که هفته آینده مرحله استانی با حضور ۱۲۰۰ دانش آموز از روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
جمالی ادامه داد: در راستای ارتقای نمرات پایه دوازدهم آزمون شبه نهایی در اسفند و اردیبهشت برگزار خواهیم کرد چرا که از امسال سوالات نهایی و حتی کنکور دی ماه از حالت حفظ کردنی به ترکیبی و مفهومی تغییر کرده است و در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان آزمون شبه نهایی برگزار کنیم و تلاش می‌کنیم میانگین نمرات درسی آن‌ها را ارتقا دهیم.
جمالی در بخش پایانی سخنان خود با درخواست از رسانه‌ها برای آگاه سازی خانواده‌ها در راستای هدایت تحصیلی، افزود: در سال گذشته ۱۴ هزار نفر شرکت کننده کنکوری در رشته تجربی داشتیم که فقط ۲۰۰ نفر قابلیت قبولی دارند و مابقی پشت سد کنکور می‌مانند و نیاز است که هدایت تحصیلی آن‌ها به نحو مطلوب تری انجام شود.

 

ارسال نظرات