صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 17 May 2023
مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۵۰۰ نشست بصیرتی و جهاد تبیینی و حدود ۵۷۰ میز تخصصی برای رفع مشکلات مردم در استان کرمانشاه برگزار کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۶۲
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

سرهنگ برزو شریفی مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: در جهاد تبیین و با هدف آشنایی جوانان و مدیران با دستاورد‌های نظام اسلامی، اردو‌های راهیان پیشرفت را آغاز کردیم و این افراد از چند سد ملی استان مثل داریان، سنقر، شیان و پاوه و همچنین از چند واحد صنعتی مثل شرکت خودروسازی ایران خودرو در کرمانشاه، شرکت کابل باختر، صنایع فولاد و آهن، شرکت‌های پتروشیمی و پولیمر و دو کارخانه بزرگ سیمان دیدن کردند و در جریان دستاورد‌های آن قرار گرفتند.

وی افزود: در یکی از این اردو‌ها وقتی جوانی دید و شنید که تولید یک قطعه صنعتی ۲ میلیون تومانی پس از تحریم‌ها به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسیده بود و مهندسان ایرانی توانسته بودند آن را تولید کنند برای وی جذاب و دلنشین بود.

شریفی با اشاره به برگزاری میز‌های خدمت عمومی افزود: در این بخش ابتدا مشکلات و معضلات مناطق و محلات که مردم زیادی با آن روبه‌رو هستند، شناسائی می‌شوند سپس با کمک فرماندهان بسیج محلات و از طریق بخشداری و فرمانداری‌ها و با اعزام مدیران مرتبط با آن مشکل، معضلات بررسی و برای رفع آن اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد:، چون این میز‌ها چند وجهی هستند، در نتیجه خیلی زودبازده هستند و نتایج بسیار خوبی هم تاکنون در برداشته‌اند و بعضا برخی افراد که نیاز به وام بانکی و یا پاراف نامه‌ای دارند با مراجعه به این میزها، به‌راحتی و سهولت مشکلات‌شان برطرف می‌شود.

شریفی گفت: در بخش برگزاری میز‌های تخصصی هم که بیشتر شامل دستگاه‌ها و کارخانجات می‌شود مشکلاتی که کارفرمایان و کارکنان آن دستگاه با آن روبرو هستند مانند اختلاف بین کارگر و کارفرما، نبود سرمایه در گردش، نبود بازار فروش محصولات، کیفیت پائین کالاها، مشکل پرداخت تسهیلات بانکی و موارد مربوط به بیمه تامین اجتماعی، مالیات، آب و برق و مسائل مربوط به شهرداری‌ها که موجب تعطیلی و یا کاهش فعالیت آن دستگاه می‌شود، طرح و بررسی و برای رفع آن اقدام می‌شود.

وی افزود: بعضا با تعیین فرصت ۳ تا ۴ ماه، مشکلات در مسیر رفع شدن قرار می‌گیرد که خوشبختانه امسال از این طریق، مشکل تعدادی از این واحد‌ها برطرف شد.

شریفی گفت: اردو‌های پیشرفت را در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی از ۲ ماه پیش آغاز کردیم و همچنین هر پایگاه بسیج ما تاکنون ۲ تا ۳ نشست مربوط به جهاد تبیین و روشنگری برگزار کرده است.

شریفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰۰ نشست بصیرتی و جهاد تبیینی و حدود ۵۷۰ میز تخصصی برای رفع مشکلات مردم در استان کرمانشاه برگزار کرده‌ایم.   

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون چند سخنران ملی از جمله حجت‌الاسلام طائب، دکتر صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و مردانی مسئول بسیج اساتید کشور با حضور در میان مردم استان، سخنرانی تبیینی و بصیرتی داشته اند.

شریفی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها نیز هر هفته برای کارمندان بسیجی آن، نشست‌های بصیرتی داریم همچنین مدیران بسیجی را مکلف کرده ایم که در مساجد محلات حاضر شوند و با سخنرانی، به بصیرت افزایی مردم کمک کنند.

وی گفت: امسال نخستین یادواره ۲۰۱ شهید سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان را برگزار کردیم و در راهپیمایی اربعین حسینی هم امسال ایستگاه‌های پذیرایی، تدارکات و سلامت را در مسیر تردد زائران برقرار و به چند میلیون زائر که از مرز‌های خسروی و مهران عازم عتبات عالیات بودند خدمات‌رسانی کردیم.

شریفی همچنین تصریح کرد: در ایام اغتشاشات اخیر، با حضور بسیجیان و کمک سایر دستگاه‌ها خوشبختانه شاهد هیچگونه تحصن، اعتصاب و یا کم کاری کارکنان در دستگاه‌های اجرایی استان نبودیم.

وی همچنین افزود: امسال هم در تعطیلات پیش رو و در قرارگاه نوروزی استان، یکی از وظائف ما برگزاری میز‌های خدمت از جمله راهنمایی و خدمت رسانی به گردشگران نوروزی تعیین شده است و، چون در تعطیلات نوروزی، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند اردو‌های پیشرفت را برای سایر مردم و بدنه دستگاه‌ها برگزار خواهیم کرد.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در پاسخ این سوال که آیا وظایف شما به نوعی موازی‌کاری با وظائف و ماموریت‌های دیگر بخش‌ها از جمله دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها نیست تاکید کرد: هرگز چنین نیست. ما وظیفه تصدی‌گری نداریم بلکه فقط نقش کمک و تسهیل‌گری داریم تا مشکلات مردم زودتر و بهتر رفع شود.

وی درباره نهضت کمک‌های مومنانه که از دوران کرونا شروع شد نیز گفت: با وجود کاهش بیماری کرونا، اما باز هم نهضت کمک‌های مومنانه را امسال تداوم بخشیدیم و حدود ۲ هزار بسته را به ارزش هر بسته حدود ۵۰۰ هزار تومان، بین افراد کم‌برخوردار توزیع کردیم.

شریفی گفت: امسال برگزاری مراسم ۲۲ بهمن در استان بی نظیر بود و حضور مردم در این مراسم در مقایسه با تمام مراسم‌های ۲۲ بهمن سال‌های قبل، بی‌سابقه بود لذا این حضور برای ما تکلیف‌زا است و مسئولان باید قدر این حضور را بیشتر بدانند و برای رفع مشکلات مردم تدابیر بهتر و موثرتری اتخاذ کنند.

گفتگو از محمد جعفرآبادی

ت-۸۹۹۱

انتهای  پیام/  

ارسال نظرات