صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان در سال جاری صورت گرفت؛
زنجان-جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان از بهره مندی هزار و۴۱۵ خانوار روستایی در ۱۲ روستای تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان از نعمت آب شرب در سال ۱۴۰۱خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۷۸۹
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

سرهنگ جلال غورقانلو در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛اظهار کرد:قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در جهت تحقق پیشرفت و آبادانی همراه با عدالت در مناطق محروم و کم برخوردار استان با شعار "از مردم،با مردم و برای مردم" فعالیت می کند. 

وی با بیان اینکه این قرارگاه با محوریت امامان روستا و در جهت رفع محرومیت در قالب پنج کارگروه فعالیت می کند،تصریح کرد:این کارگروه ها شامل سلامت و بهداشت، تعلیم و تربیت، اشتغال و معیشت، فرهنگی و اجتماعی و عمران و زیرساخت می باشند.  

غورقانلو با اشاره به فعالیت های کارگروه عمران و زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان در سال ۱۴۰۱ افزود:با توجه به اینکه در کارگروه عمران و زیرساخت اولویت برنامه های قرارگاه در حوزه تامین آب شرب سالم و آشامیدنی برای اهالی مناطق هدف بوده، با اجرای ۲۵ پروژه تامین آب شرب با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال، یک هزار و ۴۱۵ خانوار در قالب ۱۷۰۰ نفر در ۱۲ روستای تحت پوشش قرارگاه از نعمت آب شرب بهره مند شده اند.

این مسئول ادامه داد: در اجرای طرح تامین آب شرب  اقداماتی نظیر تامین لوله خط انتقال حدود ۱۹ هزار متر،احداث و مرمت مخزن ۴۰۰ متر مکعب،احداث و لایروبی قنات ۵۷۰ مورد و احداث اتاق فرمان و ایستگاه سرچاهی ۳ مورد بوده که با همکاری آبفا،ادارات آب و فاضلاب شهرستان ها و بخشداری و دهیاری ها صورت گرفته است.  

وی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در کارگروه اشتغال و معیشت افزود:برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی برای یک هزار و۳۴۲ نفر از دامداران و کشاورزان، واکسیناسیون ۱۱هزار راس دام سبک و سنگین، ویزیت رایگان ۱۱هزار و۲۰۰ راس دام، مگنت گذاری دام سنگین ،هویت گذاری تامین آب شرب و خوراک دام و نیز کشت الگویی گندم ماموت خراسان و سیاهدانه نمونه ای از این فعالیت هاست.  

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان گفت: تهیه و توزیع نوشت افزار در بین دانش آموزان،مرمت، بهسازی و نوسازی مدارس، برگزاری جشن تکلیف برای دختران، توانمندسازی دانش آموزان در حوزه کسب و کار و اشتغال محور و حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از دانش آموزان مستعد کم برخوردار از اقدامات این قرارگاه در کارگروه تعلیم و تربیت می باشد‌.  

غورقانلو در ادامه با بیان اینکه در کارگروه بهداشت و سلامت، برای ۴۵۰ نفر در حوزه پیشگیری ساختاری از بیماری ها دوره آموزشی برگزار شده است،افزود: مشاوره سبک زندگی بصورت حضوری و مجازی و نیز تولید محتوای سلامت محور از دیگر برنامه های این کارگروه می باشد.  

وی در پایان با پایان با اشاره به اینکه برگزاری مراسمات مذهبی و دینی، نشست های بصیرتی جهاد تبیین، ارائه مشاوره های فردی و خانوادگی و تهیه و توزیع بسته های معیشتی از فعالیت های قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بوده است،یادآور شد:امیدواریم بتوانیم با تداوم در اجرای چنین برنامه های گامی هرچند کوچک در راستای محرومیت زدایی برداریم.  

ارسال نظرات