صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
 استاندار ایلام گفت: میزان اشتغال ثبت شده در این استان طی سال گذشته حدود سه برابر تعهد ایجاد شده محقق شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۹۱
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱


به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال اظهار داشت: پارسال میزان اشتغال تعهد شده برای این استان حدود ۶ هزار و ۶۷۱ نفر بود که تا پایان سال بیش از ۱۷ هزار شغل بر اساس آمار‌های قابل رصد و استناد در این استان حاصل شد.

وی افزود: استان ایلام از این منظر در بین استان‌های کشور رتبه نخست را بدست آورد که نقش عموم دستگاه‌ها و بانک‌های عامل در این زمینه شایسته قدردانی است.

استاندار ایلام یادآور شد: این روند باید با تلاش همه جانبه دستگاه‌های اجرایی مختلف امسال نیز تداوم داشته باشد تا بتوانیم بخشی از معضل بیکاری را حل و فصل کنیم.

بهرام نیا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید اضافه کرد: امیدواریم با هم افزایی همدیگر بتوانیم با قدرت بیشتری در راستای خدمت صادقانه به مردم گام برداریم.

وی افزود: با نصب العین قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری که بیش از ۱۰ سال است ابتدای سال را نامگذاری می‌کنند و امسال را به عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده اند، باید بیش از سال گذشته تلاش کنیم این شعار با کمک همه کارگزاران دولت و مردم محقق شود، هم افزایی همه دستگاه‌ها بویژه دست اندرکاران حوزه سرمایه گذاری و اشتغال در این مسیر تعیین کننده است.

استاندار ایلام گفت: سال گذشته با وجود همه فراز و فرود‌ها در حوزه اشتغال موفقیت نسبی حاصل شد، بخشی از کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه فعالیت بازگشتند، ولی همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.

بهرام نیا اظهار داشت: قدم‌هایی در راستای رونق سرمایه گذاری خارجی در استان پارسال برداشته شد که امسال باید تلاش کنیم آثار و نتایج آنرا در استان عینیت ببخشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی افزود: اعتقاد دارم ایلام می‌تواند در حوزه نفت و گاز به عنوان پارس غربی مطرح شود و در سال‌های آتی به یکی از استان‌های برخوردار کشور تبدیل شود.

استاندار ایلام از راه اندازی میدان میوه و تره بار در مرکز استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: این مرکز در ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف کننده نقش بسزایی ایفا می‌کند.

بهرام نیا اضافه کرد: سرمایه گذاری یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های بهبود فضای کسب کار است، مدیران بستر را برای ورود سرمایه گذاران فراهم کنند، فضای کسب و کار ۱۱ شاخص دارد که مدیران حوزه اقتصادی استان باید در این حوزه‌ها فعال شده و در راستای بهبود آن برنامه ریزی کنند.

وی اظهار داشت: اگر موانعی در حوزه سرمایه گذاری در استان وجود دارد، برطرف و کارکنان با آموزش‌های لازم زمینه جذب سرمایه گذران را فراهم کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از موانع سرمایه گذاری در استان بروکراسی اداری است، یادآور شد: مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی حوزه اشتغال تلاش کنند که موانع این حوزه را برطرف کنند.

بهرام نیا گفت: زیست بوم سرمایه گذاری در استان باید تهیه و تدوین شود تا سرمایه گذاران بتوانند بر اساس این زیست بوم در مناطق مختلف استان در حوزه‌های گوناگون سرمایه گذاری داشته باشند.

ارسال نظرات