صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 13 June 2023
سید عباس موسوی کارشناس کارشناس مذهبی سپاه شهرستان البرز گفت؛قرآن بالاترین نعمت و ملاک سنجش اعمال انسان را در جبهه گیری مناسب در مقابل جریان باطل می داند.
کد خبر: ۹۵۰۳۷۴۲
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

قزوین _به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام موسوی در جلسه تدبر در قران کریم کارکنان سپاه شهرستان البرز بیان کرد:انسان بر موجودات دیگر فضیلت و برتری دارد خداوند کرامت را در سرشت و آفرینش انسان قرار داد و به او استعداد و ظرفیت هایی عطا کرد که دیگر موجودات از این ظرفیت بی بهره اند(وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا...) قدرت تعقل، قدرت بهره گیری و استخدام از سایر موجودات و دیگر نعمت های فراوانی که خداوند به انسان عنایت کرده است که همه برای این است که انسان به کمال و قرب الهی برسد.

وی افزود: از عادت هایی که انسان دارد کفران نعمت است. گاهی انسان با قرار گرفتن در نعمات الهی و خو گرفتن با تکثرات عالم، به خود مغرور میشود و خدا را که مسبب الاسباب است از یاد میبرد(وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنسَانِ أَعْرَضَ وَنَأَىٰ بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ كَانَ يَئُوسًا)، اما خداوند متعال فطرت و سرشت انسان را طوری قرار داده است که میل به مبدأ و قرب الهی دارد و از این رو با ارسال رسل(به عنوان عامل بیرونی) و با برپا داشتن نماز (عامل درونی) به انسان مستمرا تنبه و یادآوری میکند که ای انسان تمام توجهت را در هر عملی معطوف به مبدأ کن و از غرور و ناسپاسی بپرهیز.

موسوی عنوان کرد: قرآن بالاترین نعمت و میزان و ملاک سنجش اعمال برای انسان را در این میداند که انسان در طریق و جبهه حق قرار بگیرد و از مقتدای بر حقش پیروی کند (يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ.... ) و همه کارهایش را اینگونه ببینید که آیا عمل و رفتار من در جبهه حق قرار گرفته است یا در جبهه باطل؟ انسان خود را در کجای این جبهه میبیند؟
وی بیان داشت : بنابراین انسان هر اندازه خود را منطبق با جبهه حق قرار داد و بیشتر از آن خط و حظ برد بیشتر هدایت و هدایتگر شد و هر کس که دل در گرو جبهه باطل قرار داد و اعمال و رفتارش را در جبهه باطل تعریف کرد بیشتر گمراه شد و گمراه کرد. بنابراین کرامت انسان در این است که کدام جبهه را اختیار میکند و چگونه مسیر سعادت و یا شقاوت خود را ترسیم می‌کند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری : "کشف حجاب یک فعل منکر و علاوه بر حرام شرعی یک حرام سیاسی "دانستند گفت : به این معنا است که، انسان خطوط و جبهه خود را در خواسته های دشمنان اسلام ترسیم کند و با نافرمانی از قانون الهی خود را در تقابل با دین قرار دهد و با همکاری کردن با جریان باطل به هر نحوی دشمنان اسلام را امیدوار و جری به احکام وحدود الهی کند که قطعا با اهمیت موضوع مخصوصا در این برهه مقتضی این را دارد که همه ما در برابر این توطئه سیاسی و فرهنگی با برنامه و موضع درست وارد شویم.

ارسال نظرات