صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 03 June 2023
به گفته‌ی رئیس حوزه علمیه‌ی شهر ری، باید به عنوان یک وظیفه اخلاقی، دینی و انقلابی به بزرگداشت یاد امام(ره) نگاه کنیم؛ چرا که امام خمینی(ره) تمام هویت انقلاب ماست.
کد خبر: ۹۵۱۷۸۸۷
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان رشت، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله سید رضا حسینی ری‌شهری، رئیس حوزه علمیه‌ی شهر ری، با حضو فرمانده سپاه قدس گیلان سرتیپ‌دوم محمد عبدالله‌پور و سایر فرماندهان ارشد سپاه قدس گیلان در حسینیه‌ی شهدای گمنام حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) سپاه قدس گیلان برگزار شد.

آیت‌الله حسینی ری‌شهری در این مراسم با تاکید بر اینکه بزرگداشت حضرت امام(ره) رسالت خطیری است که بر دوش همه‌ی ما است، اظهار کرد: باید به عنوان یک وظیفه اخلاقی، دینی و انقلابی به بزرگداشت یاد امام(ره) نگاه کنیم؛ چرا که امام خمینی(ره) تمام هویت انقلاب ما است و مقام معظم رهبری هم با صراحت فرمودند که این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

رئیس حوزه علمیه‌ی شهر ری با بیان اینکه مردم ما ثابت کرده‌اند که با امام(ره) و ارادت به امام(ره) عجین هستند و هیچ وقت امام را فراموش نخواهند کرد، تصریح کرد: در حقیقت مراسم بزرگداشت امام مرکز وفاق تمام تفکرات، جریانات و سلایق سیاسی است؛ یعنی تمام کسانی که انقلاب، امام، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی را قبول دارند می‌آیند و یکصدا برای بزرگداشت امام(ره) برنامه‌ریزی می‌کنند و من مطمئنم ان‌شاء‌الله امسال شاهد شکوه بیشتر مراسم در حرم امام(ره) و سراسر کشور هستیم.

ایشان با بیان اینکه امام در سه برهه مهم تاریخی توانست مسئولیت سنگین خود را در مسیر حق به مقصد برساند، تصریح کرد: دوران اول دوران نهضت اسلامی بود، هم برای مبارزه با استبدادگران که به ناروا در این سرزمین به نام سلطنت حکومت را در دست گرفته بودند و بر مردم مسلط شده بودند و هم قدرت‌های خارجی به ویژه غرب و امریکا که بر مردم سلطه پیدا کرده بودند و بر تمام زوایای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نفوذ خود را گسترده نموده بودند و بر سرنوشت این کشور عزیز اسلامی مسلط شده بودند.

آیت‌الله حسینی ری‌شهری با بیان اینکه دوران دوم، دوران تثبیت انقلاب اسلامی بود، افزود: ماه‌های آخر سال ۵۷ و سال‌های ۵۸، ۵۹ سال‌های تثبیت نظام اسلامی‌بود. امام در تمام مراحل تثبیت انقلاب از مسیر تدبیر و عقلانیت و در چارچوب موازین اسلامی حرکت خود را ادامه داد. همه جا نظر و آرای مردم را در کنار شریعت اسلامی و در چارچوب موازین اسلام به عنوان یک معیار قرار داد. آرا و رأی مردم از دیدگاه امام و تا به امروز هیچ‌گاه در نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت تشریفات نبوده است. امام هم نهادهای این نظام را در چارچوب رأی و نظر مردم قرار داد و هم مسئولین بزرگ این نظام را بر مبنای آرای مردم و صندوق انتخابات مقرر کرد؛ از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران و کلمه جمهوری اسلامی ایران که به عنوان چارچوب این نظام در انتخابات فروردین ۱۳۵۸ انتخاب شد. از فروردین که انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود تا اسفند که انتخابات مجلس شورای اسلامی ‌بود در همه این انتخابات‌ها امام در چارچوب موازین شرع مقدس اسلام و آرای مردم این نظام را به پیش هدایت کرد. در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی کرد، چه گروهک‌های مزدور و چه قدرت‌های بزرگ و چه امریکا که به عنوان ابرقدرتی در برابر انقلاب اسلامی، فکر می‌کرد می‌تواند این حرکت را به توقف وادار کند. امام در برابر همه آنها ایستاد، توطئه‌ها را سرنگون کرد و نظام اسلامی را تثبیت کرد.

رئیس حوزه علمیه‌ی شهر ری با اشاره به سومین دوره‌ی تاریخی مسئولیت امام(ره) تصریح کرد: سومین مرحله، مرحله‌ی دفاع مقدس بود، در دفاع مقدس توطئه‌ای که از سوی حزب بحث عراق توسط قدرت‌های بزرگ و هم پیمانانش در منطقه و جهان علیه استقلال، انقلاب و همچنین تمامیت ارضی ایران طراحی شده بود، آن کسی که از لحظة اول به مردم قدرت ایستادگی و مقاومت داد و همه را بسیج کرد تا در برابر متجاوزین ایستادگی کنند، امام بود. ارتش، سپاه، بسیج، عشایر، نیروی انتظامی طبق فرمان و دستور امام به صحنه آمدند. علی‌رغم اینکه تمام جهان پشت سر متجاوزین ایستاده بودند و با وجود سلاح‌ها، هواپیماها، هلی‌کوپترها، دلارها و رادیو و تلویزیون‌های جهانی که پشت سر آنها به ناحق آنها را تبلیغ می‌کرد، ملت ایران با راهبری امام و با تکیه به حق و با وحدت و اتحاد و یکپارچگی توانست این دفاع مقدس را به پیروزی برساند و وجب به وجب خاک این سرزمین را از دست متجاوزین باز پس گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات