صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
مسئول عقیدتی سیاسی حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام گفت: امام راحل (ره) با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خود، مسیر تاریخ را دگرگون ساختند و سرمنشأ تحولات عظیمی در جهان شدند.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۰۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

حجت‌الاسلام تاج‌الدین محمدی مسئول عقیدتی سیاسی حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار رسانه به تببین قیام خونین ۱۵خرداد پرداخت و گفت: امام راحل (ره) با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خود، مسیر تاریخ را دگرگون ساختند و سرمنشأ تحولات عظیمی در جهان شدند.

وی افزود: بدون تردید، نقش این بزرگ‌مرد همیشه جاودان تاریخ، در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ ویژه قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که نقطه عطف و آغازی برای انقلاب اسلامی بود، بی‌بدیل است.

مسئول عقیدتی سیاسی حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام ادامه داد: فرزندان کفن پوش وطن در روز ۱۵ خردادماه سال ۴۲ با مشت‌هایی گره کرده علیه رژیم ستم‌شاهی برگ دیگری از تاریخ زرین این مرز و بوم را نگاشتند.

وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد یادآور درخت تنومند نهضت اسلامی است که در بهمن‌ماه ۵۷ به بار نشست و ملت غیور ایران اسلامی این واقعه عظیم را به‌عنوان روز پیروزی، افتخار و سربلندی فراموش نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به نقش روحانیت در این حادثه عظیم خاطر نشان کرد: خواستگاه قیام ۱۵ خرداد از نقش و جایگاه روحانیت شیعه در جامعه ایران و پیروی مردم از آن‌ها ناشی می‌شود.

وی به واقعه ۱۵ خرداد سال ۴۲ اشاره و بیان کرد: روحانیون فرارسیدن ایام محرم آن سال را فرصتی برای تبلیغات علیه برنامه‌ها و سیاست‌های محمد رضا پهلوی دانستند اما حکومت پهلوی در ماه محرم، وعاظ و روحانیون را از بیان سه مطلب در خطابه های خود ممنوع کرد.

محمدی توضیح داد: به دستور عمال رژیم پهلوی سخن گفتن علیه شخص اول مملکت، اسرائیل و به خطر افتادن اسلام ممنوع شد هرچند با شروع ایام عزاداری محرّم، وعّاظ و روحانیون به سخنرانی و وعظ پرداختند و امام خمینی (ره)  نیز در حین سخنرانی‌های پس از نماز، علیه هیأت حاکمه و حکومت پهلوی، صحبت و روشنگری می‌کردند.

وی یادآور شد: تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۴۲ در شهر‌های مختلف ایران به صحنه انتقاد علنی از حکومت پهلوی و عملکرد آن تبدیل شد و روز‌های ۱۱ و ۱۲ محرّم نیز، در ادامه روز‌های قبل به تظاهرات سیاسی مردم علیه حکومت پهلوی تبدیل شد و آنها شعار‌هایی به طرفداری از امام خمینی و علیه شاه و حکومتش سر می دادند.

مسئول عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام در روز ۱۱ محرم، دانشجویان دانشگاه تهران نیز به جمع تظاهرکنندگان پیوستند و حکومت در واکنش به این رویداد‌ها و به منظور تهدید و پایان دادن به تظاهرات، در صدد دستگیری امام خمینی (ره) و گروهی از روحانیون برآمد.

ارسال نظرات