صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 27 September 2023
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: هم استانی های گرامی دقت داشته باشند باید اطلاعات و دانش حقوقی خود را با مطالعه متون حقوقی و قانون افزایش داده و در امور حقوقی و قضایی خود، از طرق قانونی اقدام نمایند.
کد خبر: ۹۵۴۲۶۱۶
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ‌سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات دادگستری کل استان مرکزی در راه مبارزه با فساد در دستگاه قضا اظهار داشت: یک کارچاق کن که با دادن وعده‌های واهی به افراد و طرفین پرونده‌ها وجوهی از آنها دریافت کرده بود به زندان معرفی شد و پس از سیر مراحل قانونی در دادسرا و دادگاه، حکم به محکومیت وی صادر گردید.

وی افزود: با رصد و پیگیری‌هایی که توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی انجام شد، مشخص گردید فرد مذکور با ادعای ارتباط با برخی از پرسنل دادگستری از این موقعیت سوء استفاده نموده و از طرفین پرونده‌ها در مقابل اخذ مبالغی قول پیگیری پرونده آنها را در شعب مختلف داده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ارتباط با نحوه ی فعالیت های غیر قانونی و مجرمانه کارچاق کن‌ها گفت: این افراد خود را وکیل باسابقه دادگستری، مدیر موسسه حقوقی معروف و معتبری که چند وکیل در استخدام آن هستند و صاحب نفوذ در بین قضات و کارکنان دادگستری معرفی می‌کنند و با ظاهری بسیار آراسته و موجه با قربانیان خود برخورد کرده و با چرب زبانی، اعتماد آنان را جلب می‌کنند.
حجت‌الاسلام ‌موسوی تصریح کرد: تصور بر این است معمولا قربانیان این گروه از مجرمان، افراد کم سواد، یا ساده و غیرآگاه به مسائل و امور حقوقی هستند؛ اما در واقع چنین نیست. چه بسیار افراد تحصیل کرده و صاحبان مشاغل و افراد مطرح جامعه نیز به دام این قربانیان گرفتار می‌شوند. با توجه به دیدگاه آسیب شناسی این جرم، عواملی از جمله عدم آگاهی افراد از مسائل حقوقی و قوانین کشور، پرمشغله بودن افراد و نداشتن وقت برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی خود در فعالیت این افراد تأثیر زیادی دارد.
وی افزود: هم استانی های گرامی دقت داشته باشند باید اطلاعات و دانش حقوقی خود را با مطالعه متون حقوقی و قانون افزایش داده و در امور حقوقی و قضایی خود، از طرق قانونی اقدام نمایند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از مراجعان به مجتمع های قضایی استان خواست فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورده و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند و خاطرنشان کرد: هم استانی های گرامی می توانند از طریق سامانه تلفنی 1580، در شناسایی سوء جریان های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضاییه در استان، با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، همکاری نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات