صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - 28 January 2024
مدیر کانون فرهنگی امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود:
لاهرود-مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سیدابراهیم شهر لاهرود گفت:حضرت زینب کبری (س) در پاسداری از عفت و عصمت ، سرآمد زنان و دختران روزگار بود و حجاب و عفت را در جامعه زنان بسط و گسترش داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۵۸
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

اسماعیل دستگزار در گفت وگو با خبرنگار بسیج، با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) نمونه ای برجسته از بانویی فداکار و شهادت طلب است که عظمت حضور زنان را در یکی از مهمترین نهضت های تاریخ بشریت به تصویر کشاند.

وی خاطرنشان کرد: آن بانوی بزرگوار در روایت واقعه کربلا و آگاه سازی صحیح اذهان و شرح مبانی قیام امام حسین (ع) نقش بسزایی در مدیریت میدانی اقامه عدل داشت و با تبیین عملی نحله نهضت حسینی، هویت فاسد دستگاه غیر انسانی بنی امیه را برای همگان روشن کرد

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: خداباوری، امام یاوری، وزانت عقل، صبر و بردباری، علم وسیع و دانش وافر و سخنان گوهر بار و سنجیده ایشان در رویارویی با دستگاه کفر باعث تحقق مکتب زینبی در جامعه اسلامی آن روزگار شد و تا همیشه تاریخ نیز راهنمای ادامه راه حقیقت طلبان خواهد بود.

دستگزار با بیان اینکه حضرت زینب (س) شخصیت شایسته ای بود که درس ادب را در مکتب امامت آموخت و سیره و سخن پدر و مادر خود را از اعماق وجود خود پذیرفته بود، ادامه داد: عقیله بنی هاشم (س) در حادثه عاشورا در برابر آن‏ همه مصائب، داغ‏ها و حوادث هرگز از مسیر ادب و عبودیت نسبت به حضرت حق خارج نشد و هیچگاه کلمه‏ ای حاکی از دلتنگی، نارضایتی، اعتراض، شکایت و تنگ ‏نظری بر لب نراند. هرچه می گفت بر طبق رضایت خداوند متعال و مقدرات او بود

وی بیان کرد: آن بانوی فداکار اسلام دفاع و حمایت از مقام امامت و ولایت را سرلوحه مسئولیت های خویش قرار داده بود و با تمام توان بعد از حادثه عاشورا به ارائه رهنمودهای شایسته و مبارزه با زرمداران و زورمحوران در قالب خطابه می پرداخت.

دستگزار خاطرنشان کرد: ایشان چون دست‏ پرورده زهرای اطهر (ع) بود، درس ولایت‏مداری را از مادر فراگرفته بود و از یک سو در مسیر معرفی و شناساندن ولایت، از طریق نفی اتّهامات و یادآوری حقوق فراموش شده اهل بیت (ع) تلاش کرد و از سوی دیگر سر تا پا تسلیم امامت بود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود بیان کرد: در جنبه مقام علمی آن بانوی بزرگوار، علاوه بر توانایی برای ایراد خطبه‏ ها، نکته ظریف و اساسی وجود دارد و آن تصمیم‏ گیری‏ ها و موضع ‏گیری‏ های بجا در مناسبت‏های لازم بود که خوب می ‏دانست کجا باید نرم سخن گفت در کجا باید برآشفت و حماسه آفرید، در کجا باید گریه کرد و اشک ریخت و چه وقت باید عقل و منطق را به کار گرفت

دستگزار یادآور شد؛ در میان فضایل و کمالات ملکوتی حضرت زینب‏ (س)، خلوت با معشوق و مناجات با قاضی‏ الحاجات، درخشندگی خاصی دارد و سراسر زندگی ایشان به خاطر جهاد و هجرت در راه خدا و همراهی و همگامی با پدر، مادر و برادر در جهت انجام وظیفه و احیای معالم و معارف اسلام، عبادت محسوب می شود.

وی افزود: عبادت آن بانوی مکرمه (س) تنها به معنای خاص «عبادت» نبود، بلکه تمام حرکات و سکنات، خروش و فریادها، سفرها و اسارت‏ها، بیدارگری‏ ها و مبارزات و حتی نفس‏های او از آنجا که به خاطر خداوند بود، همه از مراتبی عمیق و والا از اخلاص و عبادت خداوند متعال برخوردار بود.

دستگزار اضافه کرد: عقیله بنی هاشم (س) در پاسداری از عفت و عصمت، سرآمد زنان و دختران روزگار بود و با الهام از پیام آسمانی قرآن و طبق آموزه ‏های مادر بزرگوارش حضرت فاطمه زهرا (س) حجاب و عفت را مانند گوهری ارزشمند برای یک زن مسلمان می دانست.

ارسال نظرات