صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - 15 April 2024
همدان-مسئول بنیاد قرآن مجید شهرستان نهاوند گفت: اجرای طرح قرآنی مسطورا و پویش ستاره‌های زمین از طرح‌های موفق قرآنی هستند که هنوز جای کار داد.
کد خبر: ۹۵۹۱۸۶۷
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

پیام بحیرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به برنامه‌های متنوعی که به مناسبت ماه رمضان در شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، بیش از ۳۰ قاری ممتاز قرآن کریم با تلاوت خود در مساجد، اماکن متبرکه، هیئت‌ها، مدارس، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های مساجد شهرستان نهاوند، به تلاوت و جزءخوانی قرآن کریم پرداختند .

وی گفت: اجرای طرح قرآنی «مسطورا» و پویش «ستاره‌های زمین» به همت روحانیون، قاریان، اساتید و مبلغین و مربیان جلسات قرآنی در مساجد، پایگاه‌های بسیج، جلسات خانگی قرآن کریم، هیئت‌ها، مدارس، کانون‌های مساجد، موسسات قرآنی، تشکل‌های قرآنی و خانه‌های قرآن همراه با نصب بنر آیه‌های زندگی در چندین نقطه شهرستان و برپایی نمایشگاه معرفی جلسات خانگی از دیگر اقداماتی بود که در ماه مبارک رمضان انجام شد و بیش از ۶۰ درصد مردم شهرستان را درگیر خود کرد.

مسئول بنیاد قرآن مجید شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه طرح قرآنی مسطورا یک طرح موفق است، افزود: اجرای طرح قرآنی مسطورا و پویش ستاره‌های زمین از طرح‌های موفق قرآنی هستند که هنوز جای کار داد و با برنامه‌ریزی جزء بهترین برنامه‌ها خواهند بود .

وی به برگزاری بیش از ۳۰ محفل انس با قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: همزمان با برنامه‌های جزءخوانی با تلاوت قاریان شهرستان از اول ماه مبارک رمضان به خصوص ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر و تا پایان ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهرستان از جمله مساجد، هیئت‌ها، پایگاه‌های بسیج، مدارس و ... که اقدامی بسیار زیبا و ارزشمند بود و انجام شد محفل انس با قرآن کریم بود.

بحیرایی با بیان اینکه همه این اقدامات پاداش اتحاد و همبستگی مردم بوده است، گفت: برگزاری بیش از پنج برنامه دورهمی قرآن با قاریان ممتاز و مربی‌های جلسات خانگی قرآن کریم به صرف افطاری و شام از دیگر اقدامات قرآنی این شهرستان بود که همه این اقدامات زیبا پاداش اتحاد و همبستگی مردم بوده و خداوند را به خاطر این اتحاد و همبستگی شاکر هستیم.

وی با اشاره به تجلیل از قاریان قرآن در شهرستان بیان کرد: برنامه‌های قرآنی بر اساس زمان‌بندی‌های محله‌ای با تشویق و اهدا جوایز به نوجوانان شروع و قبل از اذان مغرب به پایان می‌رسید و وصل به نماز جماعت و افطاری ساده می‌شد و در پایان ماه مبارک رمضان هم از قاریان قرآن کریم در شهرستان تجلیل شد.

مسئول بنیاد قرآن مجید شهرستان نهاوند افزود: اجرای ۵ نفر از قاریان قرآن کریم برای اذان صبح و یک نفر ترتیل در ماه مبارک رمضان از شبکه استانی همدان به صورت زنده از دیگر اقدامات قرآنی بود که در این ایام انجام شد .

وی با اشاره به دیدار قاریان برجسته کشوری با مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یک نفر از جامعه قرآنی نهاوند به نمایندگی از قاریان شهرستان در دیدار قاریان روز اول ماه مبارک رمضان با مقام معظم رهبری سراسر کشور حضور پیدا کردند و یک نفر از قاریان شهرستان با عنوان قاری و خادم قرآن کریم در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان تکریم شد که تمام این اتفاقات زیبا و ارزشمند همگی با همکاری شهرستان دست به دست هم داد و اتفاقات ارزشمندی را رقم زدند.

بحیرایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری محافل قرآنی گفت: این که فعالیت‌های قرآنی با رویکردهای اداری و مردمی به سمت مردمی شدن میرود و آرام و آرام ظرفیت های بیشتری پای کار می‌آیند این بسیار امیدوارکننده خواهد بود و به طور قطع در آینده‌ای روشن  موفقیت جامعه قرآنی شهرستان را موفق‌تر خواهد کرد و خواسته مقام معظم رهبری هم همین است که مردم پای کار برنامه‌های قرآنی و انقلاب باشند.

وی ضمن تقدیر از شورای قرآنی و تشکل های قرآنی و مردم شهرستان نهاوند، اظهار کرد: رویکردی با کمک دغدغه‌مندان به وجود آمده و در حال تکمیل شدن است که به سمت اجرای سیاست‌های قرآنی پیش می‌رود یعنی در واقع طرح و ایده و انجام کار را ترسیم و مردم و گروه‌ها آن را انجام می‌دهند و در مواقعی هم که لازم است پای کار می‌آیند و ورود می‌کنند و نمی‌گذارند کار بر روی زمین بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات