صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 14 August 2023
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دیماه در اردکان گفت :بصیرت ، مرز میان عوام و خواص است .
کد خبر: ۸۶۱۳۶۸۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالصاحب حسینی در این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت : پیامبر مکرم اسلام در طول مدت نبوت خود توانست انقلاب بزرگ فرهنگی را در عالم ایجاد کند و ضمن تربیت انسان های بزرگ با خرافات و جاهلیت مبارزه کند .

وی افزود : ایشان با اخلاق و رفتار خود و در عمل توانستند مردم را به اسلام جذب کنند تا دین اسلام ناجی بشریت و موجب نا امیدی دشمنان گردد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت : امام جعفر صادق (ع) نیز در شرایط سخت بحرانی توانستند چهار هزار شاگرد را تربیت کنند .

وی اظهار داشت : جامعه به دو گروه عوام و خواص تقسیم می شود و پیامبر اسلام تلاش کرد که همه جامعه را خواص کند و از عوام بودن نجات دهد .

حجت الاسلام حسینی کاشانی افزود : خواص کسانی هستند که هم علم دانش دارند و هم قدرت تحلیل و تجزیه دارند ولی عوام این قدرت را ندارند و دنباله رو و تابع موج هستند و در پی شناخت راه حق و صحیح نیستند .

وی تصریح کرد : منظور از خواص ، قشر خاص و عنوان خاصی نیست بلکه مردم کوچه و بازار هم می توانند جزو خواص باشند و ما وظیفه داریم که عوام جامعه را با بالا بردن سطح اطلاعات و تحلیل آنان به خواص تبدیل کنیم .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ضمن گرامیداشت یوم الله نهم دیماه از آن به عنوان روز بصیرت و حماسه یاد کرد و افزود : ما دیدیم که در روزهای اول فتنه 88 به دعوت سران فتنه چه جمعیتی به خیابان ها آمدند اما با سخنرانی مقام معظم رهبری آنها به خود آمدند و قدرت تحلیلشان بالا رفت و فهمیدند که فریب خوردند و ریزش کردند و موجب یأس و نا امیدی دشمنان اسلام و انقلاب شدند .

وی گفت : بررسی وقایع تاریخی نشان می دهد که ریشه تمام این مشکلات در عوام بودن جامعه است .

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالصاحب حسینی با اشاره به تحرکات محکومان فتنه اظهار داشت : این روزها کسانی که در فتنه 88 دستگیر و محکوم شده بودند در دانشگاه ها سخنرانی می کنند و ولایت فقیه را زیر سؤال می برند و موضوع رفراندوم را برای ولی فقیه مطرح می کنند .

وی افزود : باید با مطالعه و بررسی ، ابعاد پنهان فتنه را بشناسیم و گول شعارها را نخوریم زیرا بصیرت ، مرز میان عوام و خواص است و موضع گیری های ما نیز باید با بصیرت همراه باشد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان مهمترین عامل بصیرت را تقوا دانست و اظهار داشت : باید در پرتو تقوا ، حق را از باطل تشخیص داد چرا که گاهی در جامعه حق و باطل چنان با هم آمیخته می شود که تشخیص آن سخت می شود .

وی گفت : حمایت به موقع از حق از ویژگی های خواص است و ملت بزرگ ایران در نهم دیماه سال 88 یکپارچه از حق حمایت کردند و حتی در این راه از جان خود هم گذشتند .

حجت الاسلام حسینی کاشانی تصریح کرد : ولایت پذیری از ویژگی های خواص است نه ولایت گریزی و حضرت علی (ع) مصداق بارز ولایت مداری نسبت به پیامبر اسلام است .

وی افزود : ولایت مداری با شعار به درد نمی خورد و باید در عمل ولایت مدار بود .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادی مقاومتی گفت : ایشان راه مبارزه با آمریکا را اجرای اقتصاد مقاومتی می دانند و اجرای آن و توجه به صنعت و تولید موجب بی اثر شدن فشارهای اقتصادی بر کشور می شود .

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالصاحب حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک اظهار داشت : دشمنان برای این انتخابات برنامه ریزی کرده اند و به دنبال مبارزه با ولایت فقیه در مجلس خبرگان هستند .

وی جایگاه مجلس شورای اسلامی را نیز رفیع و مهم دانست و افزود : باید مواظب باشیم افراد و اشخاص مسأله دار در آن نفوذ نکنند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت : ان شاالله مردم با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی این انتخابات مهم را پشت سر خواهند گذاشت و با برگزاری یک حماسه پرشور دشمنان اسلام را مأیوس خواهند کرد .

ارسال نظرات