صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 April 2024
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان: حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان به افتتاح مجلس دهم در هفته آینده اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است برنامه ارایه دهند و بررسی کنند در کشور چه موضوعات مهمی وجود دارد که نیازمند تدوین و تصویب قانون است.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۷۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰


به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان: حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان به افتتاح مجلس دهم در هفته آینده اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است برنامه ارایه دهند و بررسی کنند در کشور چه موضوعات مهمی وجود دارد که نیازمند تدوین و تصویب قانون است.
وی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی برای اینکه بهتر بتوانند کار کنند برنامه دارند لذا مجلس شورای اسلامی نیز می تواند برنامه ارائه دهد.
وی گفت: برخی طرح ها و لوایح علیرغم بررسی نمایندگان، بیش از این نیازمند کارشناسی است و اگر در گذشته کار کارشناسی بیشتری انجام می دادیم امروز گرفتاری های ما کمتر می شد.
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه 70 درصد نمایندگان مجلس دهم جدید و 30 درصد نمایندگان سابق هستند افزود: نمایندگان باید بدانند هر گروه فکری، سیاسی، جناحی و گرایشی که دارند چهار سال مجلس شورای اسلامی مانند ابر می گذرد و تنها خدمت می ماند لذا تنها دغدغه این افراد باید اهداف نظام و پایمال نشدن خون شهدا باشد.
وی با بیان اینکه دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی فراوان است گفت: معظم له در حوزه اقتصاد و فرهنگ دغدغه های زیادی دارند.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: حجم بسیار وسیعی از درآمد دولت و کشور صرف دستگاه های اجرایی می شود و باید اشکال کار را پیدا و بدنه دولت را کوچک کرد تا دولتی پویا، کوچک و در عین حال زنده و سرحال داشته باشیم.
وی ادامه داد: هفته گذشته نیز مجلس خبرگان رهبری دور جدید فعالیت خود را آغاز کرد و با انتخاب آیت الله جنتی در راس این مجلس دلهای متدین جهان را آرامشی دیگر داد.
وی گفت: طبیعی است که ریشه این مجلس بسیار مهم در تدابیر امام راحل و در راستای این تدابیر فداکاری شهدای بزرگی مانند بهشتی، مطهری، باهنر و غیره موجب شد که در قانون اساسی اصل ولایت فقیه، مجلس خبرگان و همه حقوق وجود پیدا کنند.
امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: مردم ما با انتخاب خبرگان ولایتمدار، انقلابی و بصیر، دشمن را مانند همیشه ناامید کردند و آغاز مجلس خبرگان رهبری در این دوره نیز با فرمایشات رهبری همراه بود.
وی با طرح این سئوال که چگونه می توان انقلاب اسلامی و اهداف نظام را محقق کرد و این اقتدار را چگونه می توان به وجود آورد افزود: این مهم با بصریت و شناخت نسبت به دشمنان با تمام معنا و با زوایای مختلف ممکن می شود.
وی بر دلخوش نشدن به دشمنان تاکید کرد و گفت: دشمن؛ دشمن است هر چند که لبخند بزند و با ظاهری آراسته بیاید.
حجت الاسلام قاسمی زاده خاطرنشان کرد: باید روی پای خودمان بایستیم تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و اگر این اقتصاد محقق شود بخش بزرگی از اهداف و آمال دشمنان به باد می رود.
وی گفت: دشمن می خواهد کاری کند که نظام متزلزل شود و از بین برود لذا مردم را نسبت به مسئولان بدبین می کند، بین مسئولان اختلاف می اندازد و آنها را به خود سرگرم و از وظایفشان غافل می کند.
وی از بزرگنمایی ضعف هایی که درون همه ملت ها و حکومت ها وجود دارد به عنوان یکی دیگر از ترفندهای دشمن نام برد و افزود: امروز نظام ما مقتدرترین نظام است زیرا مسئولان این نظام برای خدا کار انجام می دهند.
خطیب جمعه کرمان گفت: یکی از موضوعات مهم جامعه امروز ما که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' عنوان شده اقتصاد مقاومتی است که شاید این امر یکی از مهم ترین دغدغه های معظم له در این حوزه باشد.
وی اظهار کرد: برخی می گویند اقتصاد مربوط به دولت و نظام است در حالی که سیر اقتصاد از افراد آغاز می شود.
حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: اقتصاد ملی در مرحله بعد مطرح است که مربوط به نظام و دولت است و آحاد مختلف جامعه در زمینه رشد اقتصادی شریک و مسئول هستند.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی در برابر اقتصاد طاغوتی قرار دارد و در نظام جمهوری اسلامی ایران ما به دنبال اقتصاد ایده آلی هستیم که بر مبنای و بر ریشه های دین و موازین دینی پا گرفته باشد.
وی تاکید کرد: اقتصاد باید آنقدر قوی شود که بتوانیم خود را به رتبه نخست اقتصاد در منطقه برسانیم و در کنار آن زمینه ساز تشکیل تمدن بزرگ اسلامی شویم.
امام جمعه موقت کرمان افزود: باید تشکیل فرهنگ غنی و تمدن بزرگ اسلامی از جایی آغاز شود و جمهوری اسلامی ایران در صدد دست یافتن به این اقتصاد است.
وی تصریح کرد: ریشه طغیان کردن افراد در بهبود اوضاع اقتصادی آنهاست لذا افرادی که طاغوت می شوند و آن را ترویج می کنند دنبال حفظ منافع خودشان هستند.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: اقتصاد طاغوتی یعنی نگاه به یک جبهه، گروه، باند و یک جمعیت اما اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به آحاد مردم برای همه مردم است.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی ارکان، اصول و کلیاتی دارد که همه آنها برپایه مردم بناست و این از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه موقت کرمان گفت: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان و نیروهای داخلی و قطع امید از بیگانگان است.
وی تاکید کرد: تحریم ها باید ما را به این فکر بیندازد که هر کس، توان و ظرفیت خود را به میدان بیاورد که یکی از آنها به کار گیری سرمایه های خرد است.
حجت الاسلام قاسمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جمعه هفته آینده سالگرد ارتحال امام (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه رحلت امام راحل ضایعه ای سخت بود تصریح کرد: خوشبختانه ملت ایران امام را خوب شناختند، احترام و تبعیت کردند و امروز هم ملت در راه و خط امام بر اساس فرمایش و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کنند.
وی از شهدای 15 خرداد 1342 یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران با خون شهدا تبدیل به نظامی بی بدیل شده است.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات