صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 04 October 2023
کد خبر: ۸۶۹۴۱۷۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵

ظهر امروز چهارمین دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با حضور حدود 100 نفر (برادر و خواهر) در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده در این دوره اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرائض واجبی است که امروزه کم کم به دست فراموشی سپرده شده و کمتر به آن توجه می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد امر به و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در احادیث و روایات رسیده از ائمه (ع) سفارش زیادی به این موضوع شده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از جمله موضوعات مهمی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده و بر اجرای آن تاکید شده است.

وی ادامه داد: در سوره‌هایی مانند آل‌عمران (آیه‌های 104 و 110)، لقمان (آیه 17) و توبه (آیه 71) به این موضوع اشاره شده و خداوند از مردم خواسته است این امر را در جامعه عملی کرده و انجام دهند.

فتاح‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون سه دوره آموزشی ویژه امر به معروف و نهی از منکر در یاسوج برگزار شده است، افزود: تاکنون حدود 250 نفر در این دوره‌ها شرکت و برای آنها کارت شناسایی طلایه‌داران معروف صادر شده است.

این مسؤول ادامه داد: کارت شناسایی جدید با عنوان ضابطین امر به معروف و نهی از منکر صادر خواهد شد و با استفاده از این کارت‌ها آمران به معروف و ناهیان از منکر پس از تذکر لسانی در صورتی که فرد خاطی به حرف وی ترتیب اثر ندهند، می‌توانند به مسؤولان قضایی  اطلاع داده و تا حضور آنها در صحنه متخلف را نگه دارند.

وی وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر را تنها محدود به تذکر در حوزه حجاب یا بدحجابی نداست و گفت: این افراد حق تذکر در مورد موضوعاتی مانند احتکار و گرانی، مغازه‌ها، خودروها و اماکن را نیز دارند و حرف آنها برای دادستان قضایی مستند است.

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان بویراحمد، تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر متشکل از امام جمعه، فرمانداری، ادارات و بخش‌های مختلف است که امام جمعه هر شهر به عنوان رئیس این ستاد است.

وی ادامه داد: در هر ماه دو جلسه با حضور اعضای ستاد برگزار شده و گزارشاتی که توسط ضابطین امر به معروف و نهی از منکر به ستاد رسیده بررسی و پس از پیگیری توسط واحد مربوطه نتیجه به ستاد گزارش خواهد شد.

فتاح‌زاده از راه‌اندازی شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر با قاضی ویژه این امر در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این شعبه در مرکز استان راه‌اندازی خواهد شد و در آینده با افزایش تعداد اعضای ستاد، این شعبه در دیگر شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: اهم کارها و فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تکیه بر نیروهای مردمی انجام خواهد شد و تنها در مواردی که نیاز به عملیات قانونی باشد مسؤولان قضایی وارد عمل خواهند شد.

فتاح‌زاده با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: امسال قرار است مجلس بودجه خاصی در اختیار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهد تا بتواند فعالیت‌های خود را گسترش داده و خدمات بهتری جهت برقراری امنیت جامعه ارائه دهد.

ارسال نظرات