صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
نظام سلطه بین المللی همیشه در پس انحراف نسل جوان ما بدنبال این است که در یک فضا و میدانی شرایط و موقعیت را برای سلطه بر نسل جوان و آینده ساز ما، مهیا کند.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۳۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بحث استکبار و مبارزه با این واژه منحوس و تلاش و فداکاری های ملتها برای آزادی و رهایی از چنگال ظالمان و زورمندان قدمتی دارد به اندازه ی طول عمر انسان ها.


استکبار به معنی اخص کلمه یعنی کبر و غرور بواسطه ی خود برتربینی و احساس قدرت و تسلط بر دیگران که در تمام ابعاد زندگی بشر خود را بسط و گسترش می دهد و این موضوع در مورد کشورهایی که بدلایل گوناگون قوی تر هستند و از چهارچوب اصول انسانی و بشر دوستانه و تعالیم توحیدی خارج می شوند به بلایی مهلک برای آندسته از ملت ها که از هر بعدی ضعیف و ناتوان باشند مبدل می گردد و بدین وسیله سلطه و نفوذ همه جانبه خود را اعمال می کنند.


موضوع اساسی این است که آموزش و پرورش با چه ویژگی هایی می خواهند نسل آینده را تربیت کند و کشور برای ادامه مسیر خود به چگونه نسلی نیاز دارد؟


نظام سلطه بین المللی همیشه در پس انحراف نسل جوان ما بدنبال این است که در یک فضا و میدانی شرایط و موقعیت را برای سلطه بر نسل جوان و آینده ساز ما، مهیا کند. ممکن است که برخی ها تعجب کنند چه ارتباطی میان آموزش و پرورش و نظام سلطه بین الملی وجود دارد در حالی که واقعیت این است که نظام سلطه برای نسل جوان ملتها به ویژه ملت ایران برنامه دارد.

آمریکا، سرمایه داران صهیونیسم و دولت های مستکبر دیگر مظهر نظام سلطه بین المللی هستند آنها می خواهند نسل آینده کشورها نسلی باشند که فکر، فرهنگ، نگاه و سلیقه مورد نظر آنها را در مسائل جهانی داشته باشند و در نهایت نخبگان، سیاستمداران و افراد تاثیرگذار همان گونه فکر و عمل کنند که آنها تمایل دارند.


متفکران غربی بارها گفته اند که بجای کشور گشایی های استعماری بهترین و کم هزینه ترین روش تزریق فکر و فرهنگ خود به نسل جوان و تربیت نخبگانی است که همچون سربازان نظام سلطه هستند.


در این خصوص و برای مقابله با سلطه گری استکباری باید بدنبال احیای شاخص های ممتاز و مفاهیم جریان ساز در بین دانش آموزان باشیم و این از وظایف سنگین معلمان آموزش و پرورش است.
از جمله شاخص های برتر و برجسته که باید در نسل آینده رشد پیدا کنند عبارتند از ایمان، اندیشه ورزی، مشارکت و همکاری اجتماعی و اصلاح الگوی مصرف که باید ترویج دهند. قدرت های استکباری با نقاب های گوناگون قصد تهدید و تسلیم ملتها را دارند و باید من به عنوان یک دانش آموز از مجموعه ی امت اسلامی با درایت و روش بینی این چهره ها را شناسایی کنم و به مقابله با استکبار برخیزم.


گاهی با وابستگی شدید اقتصادی و گاهی با تهاجم فرهنگی قصد تحقیر و تخریب دیگر کشورها را دارند و گاهی بصورت تبلیغات کالای تجملاتی، پوشاک، ماهواره و شبکه های مجازی ظهور و حضور پیدا می کند و ما بایستی با خودکفایی همه جانبه و رجوع به تعالیم دینی برگرفته از آموزه های اسلامی تمام توطئه های استکبار را خنثی کنیم و به نظر منِ دانش آموز، کوبنده ترین ابزار در اختیار من حفظ حجاب و شئونات اسلامی و اطاعت بی چون و چرا از رهنمودهای روشن گرانه مقام عظمای ولایت و دیگر مراجع فکری، دینی، فرهنگ ناب بسیجی و دفاع از آرمان شهدا می باشد.

ارسال نظرات