صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد
معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اندیشه‌ورزان بازوان فکری فرمانده سپاه هستند، گفت: ما حدود 40 تیم اندیشه‌ورز در استان داریم که تحصیلات دانشگاهی دارند.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۲۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، داود قنبری امروزدر نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اندیشه‌ورزی موقعیت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: برنامه‌های کلی این معاونت در هفته پژوهش، ثبت تجارب و مدیریت تجربه‌نگاری است.

وی افزود: در واقع برای ثبت پژوهش از تجربیات برادران پاسداری که مدت 30 سال خدمت کردند و تجربه‌های فراوانی دارند استفاده شده که در سامانه ثبت تجارب ثبت می‌شود تا ماندگار باشند و یک دانش بومی در سطح سپاه ایجاد شود.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: استان همدان در تمام دوره‌ها در معاونت علمی و پژوهشی که مدت 6 سال است، پایه‌گذاری شده و همواره رتبه اول را در سپاه های کشور دارا بوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدیریت اندیشه‌ورزی گفت: حدود 150 نفر اندیشه‌ورز در سپاه همدان و شهرستان ها وجود دارد که کارهای اندیشه ورزی را انجام می‌دهند.

قنبری با بیان اینکه اندیشه‌ورزان بازوان فکری فرمانده سپاه هستند، ابراز داشت: ما حدود 40 تیم اندیشه‌ورز داریم که تحصیلات دانشگاهی دارند و در مورد موضوعاتی که فرمانده سپاه در مواردی که می‌خواهد به سرعت جواب بگیرد این تیم به صورت تخصصی کارشان را انجام می‌دهند و در پاره ای موارد از اساتید دانشگاه نیز استفاده می شود.

* برگزاری همایش‌هایی در راستای مدیریت تبادل دانش و پژوهش

وی در ادامه در خصوص مدیریت تبادل و نشر دانش بیان کرد: در معاونت چند نشریه داریم که نشریه کاوش به صورت ماهانه منتشر می‌شود.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان همچنین با اشاره به چاپ نشریه «تداوم دفاع» افزود: این فصلنامه بیشتر به مسائل سخت که مورد نظر سپاه است، می‌پردازد و بین فرماندهان و مدیران توزیع می شود.

وی اظهار داشت: نشریه دوفصل‌نامه نیز از دیگر نشریات است که به صورت کلی پژوهش‌هایی که انجام می گیرد در این نشریه بطور خلاصه چاپ می‌شود.

قنبری تأکید کرد: در مدیریت تبادل دانش و پژوهش همایش‌هایی برنامه‌ریزی شده و هر ساله انجام می شود که موضوع آن براساس راهکارهای افزایش اثربخشی مأموریت‌ها در سپاه انصارالحسین (ع) صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بحث نیازسنجی پژوهشی ابراز داشت: در این راستا نیز از تمام رده‌ها، تیپ و رده‌های شهرستان‌ها و رده‌های مستقر در همدان نیازهای پژوهشی آنها را می‌گیریم و برخی از آنها را با اندیشه‌ورزی پاسخ می‌دهیم و برخی را با پژوهش پاسخ می‌دهیم.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: از طریق این راهکارها به دنبال این هستیم که سپاه از یک دانش استفاده کند و دانش بومی ایجاد کنیم و پژوهشگرانی در خود سپاه تربیت کنیم و دیگر مجبور نباشیم برای یک پژوهش از بیرون از سپاه کمک بگیریم.

* انجام 20 طرح پژوهشی در سطح سپاه استان

وی در خصوص برنامه‌هایی که در هفته پژوهش صورت گرفته است، گفت: برپایی جشنواره امام علی(ع)، ایجاد یک نمایشگاه از دستاوردهای پژوهشی، دیدار با خانواده شهدای پژوهشگر، تجلیل از پژوهشگران نمونه و برتر در سطح استان، فضاسازی در سطح استان با نصب بنر و پخش کلیپ، برگزاری مسابقه تجربه نگاری و مصاحبه تجربه نگاری با فرماندهان رده‌ها و قرائت پیام فرمانده کل سپاه به مناسبت هفته پژوهش از جمله اقداماتی است که در این هفته انجام شد.

قنبری در ادامه تصریح کرد: به عبارت دیگر اندیشه‌ورزان چشم روشن فرماندهی بوده تا فرماندهی درست فکر و عمل کند و خطا رفتن کاهش یابد.

وی با اشاره به جنگ نرم اضافه کرد: در جنگ نرم نیز ما می خواهیم قبل از اینکه آزمون دهیم و آن خطای احتمالی رخ دهد روی آن موضوع مطالعه کنیم که تلفات نداشته باشد و از اتلاف هزینه جلوگیری به عمل آید.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: استان همدان پژوهشگر متخصص و متعهد کم دارد که بتواند کار انجام دهد و ما نیز این آمادگی را داریم که با سایر نهادها همکاری کرده و برای آنها کارهای پژوهشی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 20 طرح پژوهشی در سطح سپاه انجام شده که بیشتر در زمینه منابع انسانی، فرهنگی و اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات