صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - 22 June 2023
رئیس اماکن استان همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و دستور خداوند است و همه ما باید دست به دست هم دهیم و مصادیق این واجب فراموش شده را به افراد اتحادیه‌ها گوشزد کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۰۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ حاجی‌آقا مظاهری در همایش سالم‌سازی محیط کار و تقویت اقتصاد مقاومتی ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: در خصوص امر به معروف و نهی از منکر آن چیزی که در حوزه اصناف و اماکن وجود دارد در منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، اداره نظارت بر اماکن عمومی، بهبود مستمر و هدفگذاری دقیق و برنامه‌ریزی منظم را سرمایه کار خود قرار داده است.

وی گفت: با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و با برگزاری همایش های تخصصی تحت عنوان همایش «پلیس، امنیت، اصناف» و جلسات تخصصی با اتحادیه‌های تاثیرگزار از جمله اتحادیه پوشاک، خرازی فروش ها، آرایش و پیرایش و زرگران در بحث امر به معروف و نهی از منکر مطالب لازم ارائه شده و به نتایج خوبی رسیدند.

رئیس اماکن استان همدان عنوان کرد: هر هفته کلاس مکاسب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود که ماهیانه به بیش از یک هزار نفر آموزش داده می شود.

وی همچنین در خصوص برگزاری نماز جمعه و جماعات گفت: مصادیق خوبی در بازار مشاهده می شود، حضور پررنگ کسبه در صفوف نماز جمعه و جماعات با پخش اذان که بسیاری از پیشکسوتان مغازه ها را تعطیل می کنند و در صفوف نماز جماعت حاضر می شوند.

مظاهری افزود: در خصوص برگزاری مراسم عزداری‌ها و اعیاد باید بازار به گونه ای باشد که در ولادت ها شیرینی و شربت توزیع شود و در ایام شهادت ها سردرب مغازه ها پرچم مشکی نصب شود که مشخص شود که بازار اسلامی است.

وی با تأکید بر کسب روزی حلال و شرکت در اقدامات خیرخواهانه ادامه داد: در بسیاری از واحدهای صنفی پوشش اسلامی را رعایت نمی‌شود و بسیاری از منکرات وجود دارد که برکت را از زندگی انسان می برد.

رئیس اماکن استان همدان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و دستور خداوند است و همه ما باید دست به دست هم دهیم و مصادیق این واجب فراموش شده را به افراد اتحادیه‌ها گوشزد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از پخش آهنگ‌های غیر مجاز که در بسیاری از واحدهای صنفی وجود دارد بارها تذکر داده شده است.

مظاهری همچنین در خصوص استفاده از نمادهای شیطان پرستی گفت: استفاده از نمادها با آرم های کشورهای غربی، نمادهای شیطان پرستی از قبیل کلمه اکس، جمجمه انسان، صلیب وارونه و... وجود دارد و حتی در داخل خودروها هم دیده می شود و این امر یک واجب است که بر عهده همه ما است و باید تذکر دهیم.

وی افزود: استفاده از القاب و عناوین بیگانه که ماده ۲۸ آئین نامه اماکن عمومی اعلام می دارد که برای تمام واحدهای صنفی باید نام فارسی و موافق با عفت عمومی و فقط به زبان فارسی نوشته شود که باید رعایت شود و همچنین استفاده از کراوات، پاپیون، انداختن زنجیر، گردنبند و ... در واحدهای صنفی ممنوع است و باید تذکرات لازم به زیر مجموعه اتحادیه داده شود.

این مقام مسئول گفت: استفاده از کلمات نامتعارف که بارها اعلام شده، وجود البسه های بدون دکمه، جلوباز، شیشه ای و بدن نما که نیاز است در این خصوص اقداماتی صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید همگی دست به دست هم بدهیم و امر به معروف و نهی از منکر را که یک واجب دینی و شرعی است به صورت عملی رواج دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات