صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
فرمانده سابق سپاه ناحیه بهار با اشاره به نقش مهم والدین در کاهش آسیب‌های اجتماعی و با بیان اینکه والدین نقش حساس و کلیدی دارند، گفت: زندگی‌های سنتی رو به فراموشی است و سبک زندگی‌ها به سمت سبک زندگی غربی می‌رود و این موضوع خطرناکی است.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۲۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

سرهنگ غلامرضا رجبی‌احقر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با اشاره به اهمیت آگاهی‌بخشی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: آگاهی‌بخشی به مردم در تمام زمینه‌ها به ویژه در بحث آسیب‌های اجتماعی تاثیر فراوان دارد.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در جامعه روز به روز زیاد می‌شود، گفت: اگر سطح آموزش و مشاوره‌های قبل از ازدواج مستمر بوده و تبدیل به فرهنگ شود به طور قطع آمار طلاق در جامعه از بین می‌رود.

فرمانده سابق سپاه ناحیه بهار با اشاره به همکاری و هم‌فکری مدیران شهرستان افزود: همه نهادها و ارگان‌ها در رفع آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بحث طلاق باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه  یکی از علت‌های طلاق در جامعه بحث اشتغال جوانان است، تصریح کرد: متاسفانه مسئولین نسبت به این آسیب اجتماعی بی‌توجه شدند.

رجبی با بیان اینکه باید اقدامات مهم و اساسی برای طلاق در نظر گرفته شود، عنوان کرد: نیاز است آموزش‌هایی باشد که سطح آگاهی مردم را بالا ببرد تا در کاهش طلاق مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: مبلغین به ویژه روحانیون برای آگاهی‌سازی در مساجد و اساتید و مشاورین برجسته در مراکز آموزشی نقش بسیار خوبی را می‌توانند در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به ویژه طلاق ایفا کنند.

رجبی با بیان اینکه مسئولین برای مقابله با آسیب‌ها ورود پیدا کرده‌اند اما کافی نیست، افزود: آموزش خانواده و مراکز آموزشی به ویژه مدرسه و دانشگاه در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق و اعتیاد جوانان به مواد مخدر می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش این آسیب‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مهم والدین در کاهش آسیب‌های اجتماعی و با بیان اینکه والدین نقش حساس و کلیدی دارند، اظهار داشت: زندگی‌های سنتی رو به فراموشی است و سبک زندگی‌ها به سمت سبک زندگی غربی می‌رود و این موضوع خطرناکی است.

فرمانده سابق سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: مدیران فرهنگی وظایف سنگینی دارند دیگر جای شعار نیست و باید اقدامات اساسی در رابطه  با حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی بردارند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی  گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی بسیار اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب نیز در این موضوع ورود پیدا می‌کنند.

رجبی با بیان اینکه فرهنگ غربی یعنی فرهنگ بی بندو باری و ترویج ضد ارزش‌ها خاطرنشان کرد: اگر مدیران و مسئولین انقلابی تلاش نکنند و همت به خرج ندهند این مشکلات حل نخواهد نشد بنابراین باید جوانان را به سمت سبک زندگی اسلامی که برگرفته از آیات و روایات اهل بیت(ع) است، سوق دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات