صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - 20 September 2023
زارعی نجفدری گفت: باید میزان تاثیرگذاری برنامه ها و محصولات فرهنگی را درارتقای فرهنگ جامعه رصد کرد چراکه اگر این اتفاق مهم رخ ندهد ممکن است برنامه های قوی هم برگزار گردد اما پس از مدتی فراموش شود.
کد خبر: ۸۹۸۸۵۶۷
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه گفت و گوی فرهنگی رادیو گفت و گو با موضوع افت کیفیت محصولات فرهنگی در سال های اخیر و دلایل آن و با حضور دکتر علی زارعی نجفدری عضو کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی و ناشر به روی آنتن رفت.

زارعی نجفدری در ابتدای این مطلب بیان داشت: در مورد محصولات فرهنگی باید به چند مقوله مهم بپردازیم و در رابطه با آن به وفاق برسیم.

وی افزود: حلقه مفقوده پروسه تولید و یا واردات محصولات فرهنگی این است که مدیران و مسئولان فرهنگی کشورمان در ارتباط با محصولات و نوع تاثیر گذاری آن بر جامعه به یک وفاق نرسیده اند.

عضو کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما باید از محصولات فرهنگی تعریف جامع و کاملی داشته باشیم و انتظار خود را از محصولات فرهنگی که تولید می شود مشخص کنیم.

زارعی نجفدری در ادامه گفت: علاوه بر این مسائل، باید وضعیت موجود محصولات فرهنگی از نظر تولید و واردات تعیین شود و همچنین بدانیم که چه موضوعات و ابزار فرهنگی برای جامعه امروز ما مسئله و نیاز است. لذا اگر ما در این چند مقوله به یک توافق نسبی برسیم حدود پرداختن به محصولات فرهنگی مشخص خواهد شد.

عضو کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت افزایش کیفیت و ارتقای کیفی و کمی محصولات فرهنگی در کشور اظهار داشت: برنامه هایی که از سوی برخی نهاد ها و یا مسئولان انجام گرفته قابل درک است و تاثیرات آن را نمی توان نادیده گرفت. اما باید اقدامات جدی و فوق العاده ای انجام شود تا بتوان تاثیرگذاری آن در محصولات فرهنگی را سنجید.

وی افزود: مهم ترین کار رصد کردن است؛ یعنی باید میزان تاثیرگذاری این برنامه ها را در ارتقای فرهنگ جامعه رصد کرد  چراکه اگر این اتفاق مهم رخ ندهد  ممکن است برنامه های قوی هم برگزار گردد اما پس از مدتی فراموش شود.

این ناشر تاکید کرد: بنابراین از مدیران فرهنگی تقاضا داریم در کنار اجرای هر برنامه فرهنگی مرتبط، رصد کردن را نیز در نظر داشته باشند.

زارعی نجفدری گفت: متاسفانه مدارس ما روز به روز با ارائه محصولات فرهنگی فاصله می گیرند. به نظر بنده ما در راهبردهای کلان مشکلی نداریم؛ در ورای همه مباحث فرهنگی نگاه فرهنگی و رهنمودهای ایشان برای ما راهبرد های کلان است. اما مشکل  ما در ذیل آن راهبردهای کلان، مشکل اجرای امور فرهنگی است.

وی ابراز داشت: باید با موسسات و مراکزی که کتاب نامناسب و یا هر محصول نامناسب فرهنگی را معرفی می کنند برخورد شود.  

 

 

ارسال نظرات