صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - 29 July 2023
امام جمعه موقت همدان گفت: مومنان از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نشوند و با ذکر و دعا و قرائت قرآن این شب را زنده نگه دارند.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۷۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سید هاشم موسوی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان تاکید کرد: مومنان از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نشوند و با ذکر و دعا و قرائت قرآن این شب را زنده نگه دارند.

وی با بیان اینکه خدا به شب زنده داران شب نیمه شعبان رحمت می فرستد، اظهار کرد: در روایات متعدد بر احیای این شب همچون شب های قدر تاکید شده است.

امام جمعه موقت همدان به تبیین فضایل ماه رجب و عبادت در این ماه پرداخت و افزود: در ماه رجب باید مومنان تعلقات دنیایی را قطع و دل خود را برای عبودیت و بندگی آماده کنند.

وی درک برکات، ترک گناهان و استمرار در صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم (ص) را از توشه های ماه شعبان برشمرد و گفت: باید با استفاده از این توشه ها و تضرع به درگاه خداوند به استقبال ماه رمضان رفت.

موسوی عنوان کرد: مهدی شناسی(عج) دروازه خداشناسی است و طبق روایات ائمه اطهار(ع)، مومنان باید قبل از مرگ، امام زمان خود را بشناسند.

*احداث 31 پایگاه سلامت در طرح تحول سلامت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر همدان گفت: طرح تحول نظام سلامت، اقدام بزرگ دولت تدبیر و امید است که تحولات چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

محمدرضا عبادیان افزود: بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در قالب این طرح به امکانات مراکز درمانی استان افزوده شد و در این طرح 156 خانه بهداشت، 17 پانسیون پزشکان و 31 پایگاه سلامت در سطح استان احداث شد.

وی تعمیر و بازسازی 581 خانه بهداشت و احداث چهار مرکز دندانپزشکی را از دیگر برکات طرح تحول نظام سلامت در استان همدان برشمرد و گفت: بیش از 70 درصد تخت های بیمارستانی استان در قالب این طرح نوسازی شد و بیش از 400 متخصص در نقاط مختلف استان مشغول ارائه خدمت شدند.

عبادیان اضافه کرد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت دو دستگاه ام آر ای دولتی برای خدمت رسانی به مردم استان راه اندازی شد و یک دستگاه دیگر نیز به زودی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، روستاییان پنج درصد و شهرنشینان هفت درصد هزینه های خدمات بیمارستانی را پرداخت می کنند و پزشکان متخصص در شهرستان ها به صورت شبانه روزی به مردم خدمات دهی می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان با بیان اینکه با اعمال این طرح سال گذشته 10 هزار زایمان به صورت رایگان در استان انجام شد ادامه داد: در سال 95 بیش از 25 مورد اهدای عضو در استان همدان رخ داد.

* شهرداری همدان در حوزه حمل و نقل و محیط زیست اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر همدان گفت: با قرارگاه خاتم الانبیا توافق همکاری برای اجرای طرح جاده برگشت گنجنامه، احداث رینگ سوم شهر و اتمام تقاطع های هم سطح و غیر همسطح شهر همدان منعقد شده است.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه 300 وظیفه برای مدیریت شهری همدان تعریف شده است گفت: شهرداری همدان در حوزه حمل و نقل و محیط زیست اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

وی اضافه کرد: همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی تیرماه امسال میزبان وزرای گردشگری کشورهای آسیایی است و انتظار داریم مردم استان با مشارکت خود محیط های شهری را آماده استقبال از مهمانان خارجی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات