صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 11 May 2023
رییس دانشگاه ملی ملایر با تاکید بر تقویت و توسعه حوزه فرهنگی دانشگاه گفت: دانشگاه ملایر در تربیت حافظان قرآنی رتبه نخست کشوری را دارد.
کد خبر: ۹۱۳۸۳۰۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، خسرو سایوند در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به بودجه‌های دانشگاه به ویژه در حوزه عمرانی، رفاهی و هزینه‌های جاری، جای دارد که این رقم افزایش پیدا کند.

وی افزود: بسیار خوش‌بین هستیم که دانشگاه ملایر به عنوان دومین دانشگاه بزرگ استان و یک مرکز جامع دانشگاهی بتواند در راه کمک به اقتصاد، صنعت و کشاورزی و کمک به مردم گام های بلند و مثبتی بردارد.

رییس دانشگاه ملایر با اشاره به استقلال این دانشگاه در سال 83 از دانشگاه بوعلی سینای همدان بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه ملایر دارای پنج معاونت، هفت دانشکده و پژوهشکده، حدود 6 هزار دانشجو و 170 عضو هیات علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

سایوند با بیان اینکه دانشگاه ملایر با 7 هزار دانشجو، عضو هیات علمی و کارکنان و اساتید به عنوان یک بنگاه اقتصادی است و می‌تواند به چرخه این شهرستان در امور مختلف کمک کند، از مسئولان این شهرستان درخواست کرد: نگاه ویژه به این دانشگاه داشته باشند و به رشد و پیشرفت این محیط علمی کمک کنند.

وی با اشاره به سند راهبردی و چشم انداز توسعه این دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به تقسیم دانشگاه‌ها به نسل سوم و چهارم، رسالت دانشگاه ملایر این است که بتواند هزینه‌های خود را به سادگی تامین و به جامعه و مردم خدمت کند.

رییس دانشگاه ملایر ادامه داد: در این راستا دانشگاه ملایر بر مبنای ارتباط با صنعت، پژوهش محور بودن و برآورده کردن نیازهای جامعه پیش می‌رود.

سایوند درباره افزایش رشته های تحصیلی در این دانشگاه گفت: در صدد هستیم رشته‌هایی را برای دانشگاه جذب کنیم که به تولید منابع و علم منتهی شود.

وی با اشاره به ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه، دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی و گروه های تخصصی، این دانشگاه به راحتی می تواند نیازهای حوزه مبل و منبت را پاسخ دهد.

رییس دانشگاه ملایر ادامه داد: در همین رابطه کارهای مقدماتی برای اخذ رشته مهندسی مبل و منبت انجام شده و به دنبال اخذ مجوز رشته و اعضای هیات علمی آن هستیم.

سایوند ابراز امیدواری کرد: دانشگاه ملایر در کنار پژوهشکده ملی انگور و کشمش، متولی پژوهشکده ملی و بین المللی در حوزه مبل و منبت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار کارگاه ها و متخصصان حوزه مبل و منبت، این صنعت باید از یک برند دانشگاهی برخوردار باشد و بتواند در عرصه های ملی و بین المللی به اقتصاد شهرستان کمک کند.

رییس دانشگاه ملایر با اشاره به وجود 27 رشته کارشناسی، 31 رشته کارشناسی ارشد و 14 رشته دکتری در این دانشگاه گفت: امسال به دنبال اخذ رشته هایی همچون نانو شیمی، نانو مواد، دکتری علوم کامپیوتر، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی، مشاوره، مدیریت و تربیت بدنی هستیم.

سایوند بهره‌برداری از طرح های عمرانی دانشگاه را در اولویت دانست و گفت: عملیات اجرایی کتابخانه دانشگاه از سال 88 آغاز شده و به دلیل کمبود اعتبار هنوز تکمیل نشده و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد امیدواریم هر چه سریع‌تر تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی افزود: سالن آمفی تئاتر دانشگاه با ظرفیت 600 تن نیز هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 60 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برای تکمیل حدود 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم مهرماه امسال بهره برداری شود.

سایوند بیان کرد: پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه نیز با 3 هزار و 500 مترمربع پس از ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید نقش دانشگاه را در ثبت جهانی انگور ملایر نادیده گرفت، ابراز داشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان عضوی از پژوهشکده انگور و کشمش حمایت های لازم را از این پژوهشکده داشت.

سایوند محوطه‌سازی دانشگاه با 5 هزار مترمربع، مهمانسرای دانشگاه با 730 مترمربع و پیشرفت فیزیکی 40 درصد، دانشکده فنی و مهندسی با 7 هزار و 500 مترمربع، مرحله دوم تصفیه خانه پساب دانشگاه و مسجد را از دیگر طرح های عمرانی در دست اجرای دانشگاه برشمرد.

رییس دانشگاه ملایر با اشاره به اهمیت محیط زیست و توسعه فضای سبز دانشگاه اظهار داشت: طی چند ماه گذشته 5 هزار اصله درخت در دانشگاه کاشته شد و پیش بینی ما این است که 50 هزار اصله درخت دیگر نیز نیاز است.

سایوند همچنین تاسیس بنیاد صیانت از خانواده را یکی از دستاوردهای دانشگاه برشمرد و گفت: این بنیاد 20 متخصص تراز اول در حوزه روانشناسی و علوم تربیتی دارد و در صدد ارایه مشاوره تندرستی به همشهریان ملایری است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ما استفاده از توان و ظرفیت خیران برای توسعه بیشتر دانشگاه است، بیان کرد: دانشگاه ملایر استانداردهای بالایی دارد که اصحاب رسانه می‌توانند در معرفی این دانشگاه اثرگذار باشند.

رییس دانشگاه ملایر با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان گفت: در حال حاضر 19 خوابگاه شامل پنج خوابگاه ملکی و 15 خوابگاه استیجاری و خودگران زیر نظر دانشگاه است که 40 درصد دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها هستند.

سایوند یادآور شد: سال گذشته 110 میلیارد ریال برای 9 ماه قرارداد طبخ غذای مورد نیاز دانشگاه را داشتیم که افزایش کیفیت غذای دانشجویان و نوآوری در صنعت پخت غذا از اولویت های دانشگاه است.

وی همچنین حوزه مدیریت بین الملل دانشگاه ملایر را در حد قابل قبول و رو به رشد دانست و بیان کرد: در حال حاضر 16 دانشجوی خارجی از کشورهای آسیایی و آفریقا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم که در ارتقای رتبه بندی دانشگاه اثرگذار است.

رییس دانشگاه ملایر ادامه داد: هم اکنون چند طرح بین المللی داریم و در حال تبادل استاد و دانشجو هستیم.

سایوند با تاکید بر تقویت و توسعه حوزه فرهنگی دانشگاه گفت: دانشگاه ملایر در تربیت حافظان قرآنی رتبه نخست کشوری را دارد.

وی رشد و توسعه دانشگاه در حوزه فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: زمانی موفق هستیم که بتوانیم به ارزش های انقلاب و دانشگاه ها توجه کنیم تا مخاطبان بیشتری در عرصه فرهنگی داشته باشیم.

سایوند به فعالیت سه تشکل دانشجویی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، فرهنگ و سیاست جامعه اسلامی و قرآن و عترت در این حوزه اشاره کرد که همواره در حال یادگیری و کسب مهارت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات