صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 11 June 2023
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج کد تلفنی #۱۱*۸۸۰* برای کمک خیرین به بازسازی مناطق سیل زده ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۱۴۶۹۰۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ایرنا، «محمد زهرایی» با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار اخبار قرار گرفت.

وی در این بازدید در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین در مواجهه با سیل اخیر، دو مرحله را پیش بینی کرد که می‌توان به استقرار سپاه‌های استانی در مناطق جغرافیایی مشخص در استان‌های سیل زده و همچنین امداد و نجات مردم و ارسال اقلام مورد نیاز، تجهیزات مهندسی و گروه‌های جهادی اشاره کرد که در دهه اول ماه مبارک رمضان به پایان رسید.

وی با یادآوری اینکه دولت متولی بازسازی منازل مردم سیل زده است، افزود: سازمان بسیج مستضعفین هم شبکه عظیمی از نیروی بسیجی و مردمی را در خود دارد که می‌توان در مقابله با بحران‌ها از این پتانسیل مردمی بهره برد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: آمار اولیه در کشور نشان می‌دهد که ۷۰ هزار خانه در مناطق سیل زده نیاز به مرمت، ساخت و بازسازی دارد که از این آمار، ۶۰ هزار خانه باید ساخته شود.

زهرایی به فعالیت ۷۰ هزار مسجد در سراسر کشور اشاره کرد و توضیح داد: سازمان بسیج با اجرای طرح هر مسجد یک خانه به دنبال آن است که از کمک‌های مردمی برای بازسازی این مناطق کمک بگیرد.

وی افزود: بر اساس تقاهم نامه‌ای که بین سازمان بسیج و بنیاد مسکن امضا شده این سازمان کار ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی را در مناطق سیل زده انجام می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: هشت هزار واحد از این آمار را دولت تأمین اعتبار خواهد کرد و باقی آنها را بسیج با استفاده از اعتبارات خود و کمک خیرین بازسازی می‌کند.

زهرایی یادآور شد: این سازمان تا کنون کار ساخت هزار واحد از منازل سیل زدگان را به اتمام رسانده است.

وی ادامه داد: هدف از طرح جهاد همبستگی ملی، از یک طرف اتصال چند مجموعه اجرایی به یکدیگر و از طرفی شناسایی مساجد و گروه‌های جهادی است که بتوانند متولی اجرایی یک یا چند واحد مسکونی شوند و از طرف دیگر در طرح مذکور علاوه بر استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مساجد، بعد از تکمیل منازل نیز بسیج اصناف و افراد خیر پای کار می‌آیند تا با تهیه اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم سیل‌زده درد و آلام آنان را کاهش دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی به اجرای "طرح جهاد همبستگی ملی" برای سیل زدگان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اواخر فروردین بود که سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اجرای طرح جهاد همبستگی ملی خبر داد و عنوان کرد که در این طرح، هر مسجد در سراسر کشور ساخت یک منزل مسکونی و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‌دار خواهد شد و بحمدالله در حال حاضر، از اکثر استان‌ها خبرهای خوبی در خصوص اجرای طرح جهاد همبستگی ملی به گوش می‌رسد و با اعلام آمادگی اقشار مختلف، می‌توان خرابی‌های حاصل از سیل اخیر در کشور را برطرف کرد.

زهرایی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین در مواجهه با سیل اخیر، دو مرحله را پیش بینی کرد که می‌توان به استقرار سپاه‌های استانی در مناطق جغرافیایی مشخص در استان‌های سیل زده و همچنین امداد و نجات مردم سیل زده و ارسال اقلام مورد نیاز، تجهیزات مهندسی و گروه‌های جهادی اشاره نمود که تا دهه اول ماه مبارک رمضان به پایان رسید.

وی همچنین گفت: سامانه‌ای به نام سامانه "عمران اجتماعی" به آدرس اینترنتی omranejtemaei.ir به منظور هدفمندسازی کمک‌های مردمی برای سیل زدگان با محوریت مساجد راه اندازی شد و نحوه کمک به ساخت مسکن و نحوه تأمین کالاهای اساسی مردم سیل زده، به نمایش در آمده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی افزود: در این سامانه اینترنتی، هر خانه یک گروه و متولی جهادی پیدا می‌کند و خیرین می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی، کمک‌های مردمی خود را واریز کنند و در جریان ساخت بازسازی منازل مردم سیل زده قرار بگیرند.

زهرایی یادآور شد: همچنین خیرین می‌توانند از طریق شماره گیری #۱۱*۸۸۰* با تلفن‌های همراه خود کمک‌های نقدی خود برای بازسازی مناطق سیل زده را واریز کنند.

ارسال نظرات