صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 April 2024
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه ای کشور در گیلان گفت: مدرسه "مفتاح" با نام مرکز سواد رسانه‌ای "شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده" در زمینه روشنگری و در آموزش سواد رسانه ای دانش آموزان فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۹۱۷۷۱۹۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی پارسا صبح امروز در آئین بازگشایی سال تحصیلی جدید در مدرسه مفتاح شهر رشت با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دانش آموزان باید رشادت‌های رزمندگان را در دوران دفاع مقدس الگو قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس تحصیل را رها کرده و به جبهه‌ها عازم شدند افزود: دانش آموزان رزمنده دفاع از ناموس و انقلاب اسلامی ایران را به درس ترجیح دادند و در راه حفظ حیثیت اسلام و انقلاب جانفشانی کردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه امروز تهدید دشمن بر علیه انقلاب به وسیله فضای مجازی محقق می‌شود گفت: برای مقابله با تهدیدات دشمن باید برنامه داشته باشیم و نباید سنگر فضای مجازی خالی بماند.

پارسا با اشاره به اینکه رشادت‌های شهدای نوجوان از جمله "شهید بهنام محمدی" در تاریخ دفاع مقدس ماندگار است خاطر نشان کرد: صدام ملعون برای سر شهید محمدی جایزه گذاشته بود و این نشان می‌دهد که نوجوانان ما در جبهه‌ها توانایی بالایی داشتند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه‌ای کشور در گیلان بیان کرد: مدرسه "مفتاح" با نام مرکز سواد رسانه‌ای "شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده" در زمینه روشنگری و در آموزش سواد رسانه‌ای دانش آموزان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف آموزش سواد رسانه‌ای، واکسیناسون و پیشگری از تهدیدات فضای مجازی است تصریح کرد: در دنیای امروز نمی‌شود جلوی داده‌ها و اطلاعات گوناگون را گرفت به همین دلیل مردم باید آموزش ببینند تا چگونه با این اطلاعات برخورد کرده و آن‌ها را تحلیل کنند.

پارسا با اشاره به اینکه در گذشته افراد جامعه در اوقات فراغت به رسانه می‌پرداختند و سراغ آن می‌رفتند گفت: اکنون شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که مردم در همه حال با رسانه در ارتباط باشند و ساعت زیادی از زندگی مردم با رسانه‌ها می‌گذرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه آموزش سواد رسانه‌ای باید از مدارس شروع شود بیان کرد: بیش از ۵۰ سال است که در کانادا و ژاپن آموزش سوادرسانه‌ای به مردم داده می‌شود، اما در ایران در این خصوص ضعیف عمل می‌شود و ما عقب هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون کودکان در سن پایین با ابزار رسانه‌ای مانند تبلت و موبایل آشنا می‌شوند افزود: باید آموزش سواد رسانه‌ای در همان سن کودکی آغاز شود و ضعف دیگر این است که در آموزش عالی و دانشگاه‌ها نیز سواد رسانه‌ای به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود و این یک ایراد بزرگ است که باید به آن توجه کرد.

پارسا با اشاره به اینکه اکنون یک جنگ رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی توسط دشمن علیه ایران به طور همزمان شکل گرفته است گفت: این یک پازل و برنامه منسجم است که دشمن تدارک دیده است و نیاز داریم که در این جنگ، مردم با حربه‌های دشمن آشنا باشند و بتوانند اطلاعات درست و غلط را از هم تشخیص دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات