صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 15 August 2023
مسئول بسیج عشایری استان اصفهان گفت: از ابتدای ورود کرونا به کشور با تشکیل قرارگاه اقدامات پیشگیرانه در جامعه عشایری و اجرایی شدن مصوبات ستاد مبارزه با شیوع کرونا در کنار مردم بودیم
کد خبر: ۹۲۳۳۶۶۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج عشایری اصفهان : با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه اقدام به مصاحبه اختصاصی با مسئول سازمان بسیج عشایری اصفهان در خصوص ویروس کرونا و نقش آن در زندگی عشایر نموده ایم .

سرهنگ کیانی نژاد مسئول سازمان بسیج عشایری استان اصفهان گفت : ضمن عرض سلام و خداقوت به تمام کسانیکه در عرصه مبارزه با این ویروس تلاش می کنند و از رفاه و آسایش خود می گذرند تا ما دوباره به زندگی عادی خود برگردیم و همچنین از حمایت خیرین عزیز استان که با تمام وجود به میدان آمده اند و ما را در اکثر برنامه ها همراهی و کمک نموده اند تشکر می کنم از حضور فعال بسیج که انصافا به صورت شبانه روزی این بار را برداشته و به دوش می کشند و هر جا که مردم به کمک احتیاج داشته اند بدون هیچ چشم داشتی دریغ نکرده اند و به ندای مظلومان لبیک گفته اند .

آیا تا کنون ابتلای ویروس کرونا در مناطق عشایری استان شما گزارش شده است ؟

بله عشایر نیز متاسفانه در معرض آسیب این بیماری قرار گرفته اند ولی خوشبختانه آمار این قشر نسبت به سایر اقشار پایین تر است و در استان اصفهان تعداد مبتلایان تا کنون ۱۲ نفر گزارش شده که ۲ نفر آنان فوت کرده اند و ۸ نفر دیگر بهبود یافته اند و ۲ نفر دیگر در حال مداوا هستند .

کرونا چه تاثیری بر زندگی عشایر داشته است ؟ کدام بخش آسیب بیشتری به عشایر وارد کرده است ؟

با توجه به نوع این  بیماری و عدم حضور مردم در جامعه و ماندن در خانه ها و شرایط معیشتی عشایر و وابستگی آنان به دام و کشاورزی زندگی و معیشت عشایر را تحت تاثیر قرار داده و معیشت آنان را سخت تر کرده که لازم است با حمایت از این عزیزان به عنوان قراولان عرصه اقتصادی وضعیت اقتصادی آنان را سامان دهیم . لذا بخش اقتصادی در عشایر آسیب بیشتری دیده است .

پیسشنهادات و برنامه های شما برای کاهش آسیب های وارده به جامعه عشایری چیست ؟

با توجه به ورود عشایر از اواخر اردیبهشت به استان ( کوچ ییلاقی ) با همکاری ارگانها و سازمان های مرتبط با عشایر در مبادی وردی کوچ عشایر با ایجاد ایستگاههای کنترل اقدام به پایش سلامت ، آموزش موارد بهداشتی ، توزیع اقلام حمایتی و بهداشتی و برقرای امنیت کوچ عشایر می تواند مناسب باشد .

بسیج عشایری از چه زمانی و چه اقداماتی برای مبارزه با شیوع کرونا انجام داده است ؟

بسیج عشایری استان از همان روزهای اولیه این ویروس به ایران با تشکیل جلسه شورای بسیج عشایری استان در اداره کل امور عشایر هماهنگی های لازم را به عمل آورد و از نظرات نخبگان عشایری در خصوص مبارزه با این ویروس استفاده گردید لذا به صورت عملی از تاریخ ۱۵ اسفند با تشکیل قرارگاه زیست محیطی در استان و ابلاغ مصوبات این قرارگاه به پائین ترین رده کار خود را شروع کرده که به لطف خدا خدمات بزرگی انجام شده که با همت خیرین و نیروهای بسیجی گزارشی به شرح زیر حضورتان اعلام می کنم .

ضد عفونی و گندزدایی تمامی معابر و راههای عشایری استان ، شناسایی افراد پرخطر ( در معرض آسیب ویروس کرونا ) مثل سالمندان و بیماران تنفسی ،  ارسال پیامک به کلیه عشایر استان جهت رعایت موارد بهداشتی و توصیه های ستاد مبارزه با کرونا ، توزیع بیش از ۱۵۰۰۰ اقلام بهداشتی شامل ماسک ، دستکش و محلول ضد عفونی کننده بین عشایر – ایجاد کارگاه ساخت ماسک در فریدونشهر با تولید روزانه ۱۰۰۰ ماسک ، توزیع ۵۰۰ بسته حمایتی ( مرغ ، گوشت ، برنج ، روغن و .. ) بین خانواده های نیازمند ، توزیع بیش از ۸۰۰ جلد کتاب با موضوع مهدویت ، برقرای ایستگاههای کنترل و نظارت در مبادی ورودی روستا ها ،  همکاری با بهداشت منطقه جهت غربالگیری , ...

برنامه شما برای اجرای رزمایش کمک مومنانه چیست ؟

در راستای لبیک به فرمان مقاوم معظم رهبری ( مد ظله العالی) و کمک مومنانه، اقدام به تشکیل کمیته رزمایش کمک مومنانه جهت شناسایی و جمع آوری مشخصات افراد و خانواده های نیازمند متاثر از بیماری کرونا نموده ایم .

در پایان به عنوان یک برادر کوچکتر از همه مردم بخصوص مردم ولایتمدار عشایر استان درخواست دارم با رعایت مسائل و توصیه های بهداشتی و ماندن در خانه ها بزودی شاهد شکست این ویروس منحوس باشیم . ان شاء الله

ارسال نظرات