صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 03 June 2023
بزرگترین مشکل تولیدکنندگان پوشاک را واردات بی رویه اجناس چینی بی کیفیت و ارزان قیمت است. مسوولان دبیری برای حل این مشکل بیندیشند و مانع واردات این کالاهای نامرغوب به داخل کشور شوند.
کد خبر: ۹۲۵۷۳۷۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،کارآفرینان در حقیقت تلاشگرانی با همتی مضاعف، عزمی جزم، اراده ای آهنین و خستگی ناپذیر هستند که هر نشدی را شد و هر غیرممکنی را ممکن می کنند و در قاموس آنها نمی توانم، غیرممکن است و نمی شود نمی گنجد و این ویژگی فقط مختص و منحصر در مردان نیست و امروز می بینیم بسیار بانوانی را که سرآمد و الگوی نه تنها زنان بلکه مردان جامعه خویش شده اند.
یکی از این بانوان بانو آزاده خیمه است که حرفه خیاطی را ۱۲ سال قبل آغاز کرده است و پس از سال ها تلاش در این حرفه حالا خود کارگاه تولیدی پوشاک به راه انداخته و توانسته است زمینه اشتغال برای ۱۰ بانوی دیگر را نیز فراهم کنند و به عبارتی سفره ای پهن کرده است و نه تنها خود و خانواده اش بلکه ۱۰ خانوار دیگر نیز از آن ارتزاق می کنند.
گفت و گو با این بانوی موفق و کارآفرین را در ذیل آمده است؛

آزاده خیمه این بانوی کارآفرین اهل و ساکن درجزین از توابع استان سمنان است، وی در مورد نحوه ورود به این حرفه تولیدی پوشاک می گوید: بنده با وجود داشتن تحصیلات دانشگاهی در رشته دامپزشکی اما به سراغ فراگیری حرفه خیاطی رفتم و پس از شرکت در دوره های مختلف آموزشی از جمله طراحی دوخت و سال ها کار و تلاش و مهارت آموزی توانستم یک کارگاه تولیدی پوشاک را در درجزین به نام« سفیر حجاب» راه اندازی کنم.
وی ادامه داد: این کارگاه تولیدی زیرمجموعه یک مجموعه خیریه در درجزین به نام شهید شوکت پور است و خوشبختانه اکنون در این کارگاه ۱۰ نفر از دیگر بانوان علاقه مند به خیاطی و جویای کار مشغول به کار و فعالیت هستند.
این بانوی پرتلاش درجزینی می گوید: تصمیم دارم با یاری خداوند متعال کسب و کارم را در آینده توسعه دهم و زمینه اشتغال برای بانوان بیشتری را فراهم کنم.

بانو خیمه اضافه کرد: برخی معتقدند همسرداری و بچه داری مانع موفقیت و پیشرفت کاری بانوان می شود و بنده برخلاف این عقیده می گویم خیر چنین نیست و می توان در کنار همسرداری و رتق و فتق امور فرزندان در کار خارج از خانه نیز موفق بود و این امر مستلزم برنامه ریزی درست است که در زندگی و کار یک بانو خللی ایجاد نشود.
وی بیان کرد: هر کاری سختی های خاص خودش را دارد؛ برای مثال یک کوهنورد را در نظر بگیرید که برای رسیدن به قله باید پستی و بلندی های فراوان را پشت سر بگذارد؛ حال اگر کوهنورد بخواهد و هدفش رسیدن به قله باشد هیچ‌چیزی نمی تواند مانع رسیدن کوهنورد به قله شود؛ در زندگی فردی و اجتماعی نیز اینگونه است باید هدف مشخص باشد و برای رسیدن به اهداف پشتکار، اعتماد به نفس، خستگی ناپذیر بودن، ریسک پذیر بودن و ... بسیار مهم است که باید مورد توجه هر فردی قرار گیرد.

این بانوی کارآفرین با گلایه مندی از حمایت مسئولان کشوری از تولیدات داخلی می گوید: متأسفانه آنطور که باید و شاید نه مردم و نه مسوولان حامی و پشتیبان تولیدکنندگان داخلی هستند و به جای خرید کالای داخلی به دنبال خرید کالای نامرغوب خارجی هستند و فقط به خاطر نام گول زننده فلان برند و مارک از خرید کالای داخلی مرغوب و باکیفیت خودداری می کنند.

بانو خیمه می گوید: رونق کسب و کار تولیدکنندگان داخلی مستلزم حمایت مسئولان و مردم است که امیدوارم روز به روز بیشتر و بیشتر شود.
وی بزرگترین مشکل تولیدکنندگان پوشاک را واردات بی رویه اجناس چینی بی کیفیت و ارزان قیمت عنوان کرد و از مسوولان امر خواست تدبیری برای حل این مشکل بیندیشند و مانع واردات این کالاهای نامرغوب به داخل کشور شوند.

طنین یاس - سمنان - زکیه زکی

ارسال نظرات