صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شهدای دانش آموز اسوه صبر، ایمان، تقوا، ولایت پذیری، ولایت مداری و استقامت در صیانت از حریم و حرم هستند، باید فرهنگ بسیجی بودن و انقلابی گری را درسیره عملی و رفتاری این بزرگ مردان کوچک جستجو کنیم.
کد خبر: ۹۲۶۳۵۱۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در یادوراه شهید دانش آموز مهدی صبور، که با حفظ پروتکل های بهداشتی در منزل پدری این شهید بزرگوار برگزار شد، گفت: آشنایی با سیره، رفتار و گفتار شهدای دانش آموز کمک می کند تا نوجوانان با فرهنگ بسیجی  و انقلابی بیش از پیش آشنا شده و در این صراط گام بردارند.

 وی تصریح کرد: شهید مهدی صبور از بهترین فرزندان دلاورمرد خطه قهستان بود که در راه صیانت از حریم ولایت و مام میهن جان در کف اخلاص نهاد و با دشمن بعثی به نبرد پرداخت و امروز وظیفه ما است تا راه وی را دنبال کرده و گام دوم انقلاب، از رفتار و گفتار وی الگوبرداری کنیم.

واقعی ، معرفی الگوهایی که مسیر سخت رشد و کمال را طی کرده اند، یکی از روشهای مناسب برای تربیت انسان دانست و افزود: امروز اقتدار فرهنگی مهمترین منبع قدرت و اقتدار است، اقتداری که منبعث از فرهنگ ناب ولایت و در سایه ایثار و شهادت تجلی یافته و زمینه ساز  وحدت و همبستگی می شود و قدرت بازدارندگی نظام را افزایش می دهد.

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اقتدار ملت ها را در گرو اقتدار فرهنگی و قدرت نرم دانست و عنوان کرد: اسلاب ناب محمدی با فرهنگ والا و بی نظیر، اقتدار را در فرهنگ می داند نه زور و قدرت.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب مهدی خیابان انقلاب، افزود: این کتاب به بیان زندگی نامه شهید صبور پرداخته که چکیده ای از سیره عملی شهید در مناسبات و تعاملات فردی و اجتماعی در دوران دفاع مقدس تا شهادت وی را برای خواننده ترسیم می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: تاریخ اسلام و دوران دفاع مقدس سرشار از وجود افرادی همچون شهید صبور، سهام خیام و شهید حججی‌ است که می‌توانند برای دانش‌آموزان به عنوان اسوه معرفی شوند.

وی، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس بخشی از انقلاب را نوجوانانی رقم زدند که کیف و کوله مدرسه را با کوله پشتی جبهه عوض کردند؛ و دانش آموز شهید صبور نیز یکی از این بزرگ مردان کوچک بود که دوران خوش تحصیل در مدرسه نواب صفوی بیرجند و آغوش گرم خانواده را رها کرد و برای دفاع از ولایت، اسلام و میهن اسلامی عازم میادین نبرد شد و تا پای جان بر پیمان و ادای تکلیف ماند.

گفتنی است، دانش آموز شهید مهدی صبور، چهاردهم مرداد ماه سال 62 در عملیات و الفجر 3 در منطقه عملیاتی مهران؛ مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات