صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
دکتر نامدار گفت: آمار موجود نشان دهنده حرکت بیماری به سمت سنین پایین است و بانوان در موارد بستری و تست مثبت قطعی از آقایان جلوتر هستند و در حقیقت خانم های خانه دار بیشترین آمار مبتلایان هستند.
کد خبر: ۹۲۷۴۸۴۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین به ریاست منوچهر حبیبی و با حضور مسوولان دستگاه های ذیربط در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این جلسه بیان کرد:در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند و بیمارستان بوعلی با ۱۸۰ بیمار بیشترین آمار بستری را داشته که ظرفیت این بیمارستان تکمیل شده است و موج بیماران مبتلا به بیمارستان های ولایت و تامین اجتماعی ایجاد شده است.

وی گفت: بیمارستان های خصوصی در. این زمینه همکاری دارند اما نیاز به تقویت دارد که در این راستا در بیمارستان مهرگان ۴ بستری و بیمارستان پاستور یک بستری داشته و بیمارستان دهخدا بستری وجود ندارد و مقرر شد بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند د. بیمارستان های خصوصی بستری بشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تمام بیمارستان های استان درگیر بیماری کرونا هستند و ۶۰ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند که ۱۸ نفر از این بیماران به دستگاه کمک تنفسی وصل هستند و متاسفانه ۹۰ درصد این بیماران فوت می‌کنند و ۱۹ نفر در انتظار icu می باشند.

دکتر نامدار عنوان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۶۰ هزار بازدید صنفی و بهداشتی صورت گرفته و یکی از مشکلات ارجاع به مراجع قضایی بود باید سرعت بیشتری داشته باشد و بازخورد این بازرسی ها در جامعه مشخص شود.

وی با اشاره به افزایش آمار بیماران بستری در استان افزود: ۱۷ اردیبهشت تا ۲۰ تیر ماه دوره تنفس ما بود. ما با روز اوج کرونا فاصله نداریم و ظرفیت اول ما پر شده است این امکان وجود دارد که نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی را دوباره راه اندازی کنیم.

این مسوول تصریح کرد: استان قزوین جزو چهار استان پرتردد کشور است و نتیجه این ترددها پر شدن ظرفیت پلن اول است. بیشتر کشاورزان برداشت محصول خود را به اتمام رسانده و با موجی از بیماران غیر کرونایی مواجه هستیم و اگر نتوانیم در بحث درمان تلاش کنیم با موجی از بیماری مواجه خواهیم شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: شیب منتهی به آمار فوتی های قزوین منطبق با کشور است
و بر اساس آمار، هرم سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال است که ۵۰ تا ۶۰ سال حدود ۶۲ مورد فوتی داشتیم، ۳۰ تا ۴۰ سال ۱۹ نفر فوتی داشتیم و این آمار نشان دهنده حرکت بیماری به سنین پایین است و بانوان در موارد بستری و تست مثبت قطعی از آقایان جلوتر هستند و در حقیقت خانمهای خانه دار بیشترین آمار مبتلایان هستند.

دکتر نامدار اضافه کرد: در میانگین کلی به ازای هر صدهزار نفر در روز ۴ممیز ۱ نفر بستری وجود دارد و عوامل خطر مواجهه بستری و سرپایی کرونا، ابتلا از طریق اعضای خانواده، حضور در مراکز شلوغ، عدم استفاده از ماسک و سابقه سفر می باشد و با توجه به آمار ترددهای موجود، طی دو هفته آینده موج بزرگی از ابتلا و تا چهار هفته آینده موجی از فوتی ها را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جزو استان هایی هستیم که کمترین ابتلا در حوزه کارمندی را داشتیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات