صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - 16 June 2023
مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم:
موسیقی‌دان و یکی از نوازندگان هنرمند گفت: هنرمندان باید حقایق ارزشمند دفاع مقدس را با زبان هنر به جامعه معرفی کنند.
کد خبر: ۹۲۸۱۶۳۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،امیر حسن حاج ابراهیمی اظهار داشت: هنر توانایی انعکاس رویداد‌های مهم جامعه و همه حوادث و وقایع را در خود دارد و جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس یکی از رویداد‌های مهم جامعه ماست که با هنر باید به انتقال آن پرداخت.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم افزود: هنرمندان باید حقایق ارزشمند دفاع مقدس را با زبان هنر به جامعه معرفی کنند و آن‌ها در این عرصه دارای رسالت مهمی هستند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس حماسه‌ای بزرگ بود و هنرهایی، چون سینما و تاتر و هنر‌های تجسمی و از جمله موسیقی هم از این رویداد متاثر شد و هم در آن تاثیر گذار بود.

حاج ابراهیمی بیان کرد: در همه تحولات جامعه از انقلاب اسلامی و یا رویداد‌های قبل و بعد از آن، هنر و هنرمند دارای نقش مهمی است، چرا که هنرمند در جامعه‌ای زندگی می‌کند و دارای نگاه ویژه و خاص و دقیق و سرشار از عواطف انسانی است.

وی عنوان کرد: در هنرمند همه عواطف انسانی متبلور است و هنرمندی که مسیر هنر را به درستی پیموده است، تنها به جنبه اکتسابی هنر توجه ندارد، بلکه به تفکر و فلسفه‌ای می‌رسد که می‌تواند با تحلیل و درک درست خود از وقایع جامعه آن را بازتاب دهد و در آثار هنری این انعکاس و تاثیر را به خوبی نشان دهد.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم خاطرنشان کرد: یکی از ابزار‌های مهم و تاثیرگذار در هنر، موسیقی است و در طول این سالها، هنرمندان و آهنگ‌ساز‌های زیادی متاثر از ۸ سال دفاع مقدس به هنرنمایی پرداختند.

وی گفت: در موسیقی دفاع مقدس مسائل مهمی، چون جایگاه شهیدان، حماسه‌آفرینی رزمندگان و ایثارگران، اهمیت خاک و مرز‌های ایران، موضوع تجاوز دشمن به خاک کشور و جور و ستم مستکبران با زبان هنر روایت شده است.

حاج ابراهیمی افزود: این رویداد‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها برای هر هنرمندی دارای اهمیت و جایگاه باارزشی است و نه تنها در طول ۸ سال دفاع مقدس که پس از آن نیز در جشنواره‌های مختلف موضوع تاثیر رویداد‌های جنگ تحمیلی و ترسیم حوادث دفاع مقدس و زندگی رزمندگان و شهداء در قالب هنر مطرح شده است.

وی تصریح کرد: با گذشت سال‌ها از پایان دفاع مقدس، همچنان برخی از هنرمندان این رویداد‌های مهم خود را در هنر منعکس می‌کنند و به روایت دفاع مقدس و معرفی شهیدان و جانفشانی رزمندگان می‌پردازند.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم بیان کرد: امروز هنرمندان زیادی به ترسیم وقایع دفاع مقدس پرداخته و می‌پردازند که کاری بسیار با ارزش است، اما رسالت مهم هنرمند و متولیان فرهنگ و هنر جلوگیری از تحریف وقایع دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تحریف دفاع مقدس مستلزم آن است که هنرمندان صاحب اندیشه و بینش انقلابی و ارزشی با شناخت حد و مرز‌ها و پرهیز از غلو و بزرگ‌نمایی‌های خاصی که معمولا جهت‌دار است در این عرصه به هنرنمایی روی بیاروند و اثری فاخر برجای بگذارند.

حاج ابراهیمی عنوان کرد: هنرمند دارای بصیرت هیچ‌گاه خواسته یا ناخواسته وارد جریانات خاص فرهنگی و هنری و سیاسی و اجتماعی نمی‌شود و از کوران حوادث روزگار خود را حفظ می‌کند.

وی گفت: باید در انعکاس هنر با بینش و بصیرت وارد عمل شویم و از بزرگان هنر و بزرگان جامعه و اندیشمندان چه در حوزه مذهبی و تفکر روزمره جامعه تاسی بگیریم، این بزرگان قدم‌های بزرگی برمی‌دارند و به خوبی حرکت می‌کنند، چون مسیر را به درستی می‌شناسند.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم افزود: تاسی از بزرگان و اندیشمندان در هنر، یک عیار و معیار و شاخص درستی را به دست هنرمند می‌دهد تا کار‌ها و فعالیت خود را با آن بسنجند و مراقب باشند از مسیر دست منحرف نشوند.

وی تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس یک میراث و گنجینه با ارزشی است که با روحیه ناب و مجاهدت‌ها و جانفشانی‌ها رقم خورد و هنرمند می‌تواند با معرفی جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت به انتقال ارزش‌های اخلاقی و معنوی دوران جنگ تحمیلی بپردازد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات