صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
دبیرکل جامعه حضرت زینب(س) گفت: اختلافات سلیقه‌ای، عاطفی، بزرگ کردن تضادهای کوچک و عدم تحمل یکدیگر برای تشکیلات بسیار مضر است.
کد خبر: ۹۲۹۹۶۸۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اعظم حاجی عباسی امروز در آئین تودیع و معارفه دبیر جامعه حضرت زینب(س) لرستان، اظهار کرد: این زیباترین آیه وحدت است که خداوند می‌فرماید: چنگ بزنید به ریسمان خدا و به این معناست که تنها راه نجات از پرتگاه‌ها، وحدت است، چرا که هر گاه کسی در پرتگاهی قرار گیرد و یا در حال غرق شدن باشد نیاز به وسیله‌ای دارد که به آن چنگ بزند و خود را نجات دهد و این ریسمانی که خداوند برای نجات بشر از تمام ضلالت‌ها، دشواری‌ها و غرق شدن در گرداب رذائل اخلاقی، گرفتاری‌های فرهنگی اجتماعی و ابزار سیاست‌مداران مستکبر و زورگو قرار گرفتن چنگ زدن به ریسمان وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: البته وحدت حول محور ارزش‌های والا مدنظر است، چرا که وحدت به هر قیمتی و حول محور ظلم، ستم، گمراهی، نفسانیات و رذائل اخلاقی و قدرت طلبی نه تنها ارزشی ندارد بلکه بسیارخطرناک و آسیب زننده است.

دبیرکل جامعه حضرت زینب(س) وحدت برپایه حق، عدالت، اندیشه ورزی و رضای خداوند را ارزشمند خواند و افزود: بنای انقلاب اسلامی با افکار، دیدگاه‌ها ، عقاید و آرمان‌های حضرت امام بوده است و تداوم و بقای آن نیز با همین گزینه‌ها خواهد بود.

حاجی عباسی بیان داشت: جامعه زینب(س) با اتکا به خداوند متعال، عنایات ائمه اطهار، رهنمودهای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در جهت حفظ این امانت الهی(نظام مقدس جمهوری اسلامی) به عنوان وارثان انقلاب که در شعور، عاطفه، تصمیم و عمل متحول شده و به انقلاب پیوند خورده با نور ولایت، شور انقلابی و وحدت حول محور ارزش‌ها ادامه مسیر داده و خواهد داد. 

وی با بیان اینکه این حزب در قالب یک تشکل مذهبی، سیاسی، انقلابی و فرهنگی حرکت فراگیر خود را براساس چهار اصل اسلام مداری، استکبارستیزی، مردم داری و ولایت مداری با محوریت اخلاق حدود چهار دهه است که آغاز نموده، گفت: تاکنون در همین مسیر ادامه فعالیت داشته و امروز که به عنوان یک امانت در اختیارمان قرار گرفته و سعی کرده‌ که از مسیر خود منحرف نشده و به دست نا اهلان نیافتد.

دبیرکل جامعه حضرت زینب(س)، تشکیل احزاب زنان در جمهوری اسلامی ایران را نشات گرفته از تفکر و باور حضرت امام، مقام معظم رهبری و سرور و سالار شهیدان جمهوری اسلامی ایران شهید مظلوم آیت الله بهشتی دانست و فزود: جامع‌نگری و تلاش شهید والا مقام  دکتر بهشتی در مورد حضور فعال و موثر زنان در مدیریت‌های کلان، مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کشور همواره انگیزه زنان را در این راه قوت بخشیده و موجب پایداری در این راه گردیده است.

حاجی عباسی ادامه داد: تشکل سازی و اخلاق مداری از وجود پرخیر و برکت شهید بهشتی به یادگار مانده است، اندیشه وی نسبت به جامعه مدنی و دموکراسی به حضور پر رنگ احزاب و فعالیت تشکیلاتی بوده و همواره توجه ویژه‌ای به تشکیل احزاب مستقل زنان داشته‌اند.

وی، زنان را اصلی‌ترین ستون جامعه و طراحان فرهنگ در خانواده و جامعه برشمرد و گفت: با توجه به نقش زن در توسعه، رشد و ارتقا فرهنگ لازم می‌دانیم احزاب به این مهم بیشتر توجه داشته باشند و جهت رشد و شکوفائی این سرمایه عظیم انسانی و اجتماعی اهتمام ورزند.

این مقام مسوول اظهار داشت: زن انقلابی امروز لازم است به پیروی از سفیر کربلا آنگاه که می‌خواهد مقاصد سیاسی و اجتماعی خود را میان گروه.ها و احزاب مختلف مطرح سازد، صداقت و بصیرت را پیشه خود ساخته و همانند قهرمان کربلا شجاعانه به همه جنبه‌های مقاصد خود بپردازد.

وی ادامه داد: پیروزی، سربلندی و تداوم هر جمعی مدیون و مرهون وفادارای یارانی است که در آن مجموعه حضور دارند، وفاداری به معنای به جا آوردن عهد و پیمان و نگهداری آن، پایداری در دوستی، درستی و صداقت می باشد، وفاداری به دین، وطن، آرمان‌های انقلاب و وفاداری به تشکیلات سر لوحه همه اعضاء موثر تشکیلات قرار دارد.

حاجی عباسی با تاکید بر اینکه محوریت اخلاق در هر حزب و جمعی، یک مسئله قابل توجه و قابل تامل است، افزود: اختلافات سلیقه‌ای، عاطفی، بزرگ کردن تضادهای کوچک و عدم تحمل یکدیگر برای تشکیلات بسیار مضر است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات