صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - 24 November 2023
نیاز امروز جامعه ما این است که این ارزش‌ها را حفظ کنیم و در برابر هجمه های دشمن، از ابعاد مختلف دفاع مقدس و شهدا درس بگیریم.
کد خبر: ۹۳۲۳۲۶۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عباس مطهری فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در برنامه صبح بخیر شبکه سه گفت: راهیان نور به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی «فناوری استخراج گنج دفاع مقدس و زیارت با معرفت است» و «دفاع مقدس نقطه اوج افتخارات مردم ایران است» و ما وظیفه داریم این نقطه اوج را حفظ کنیم و در هشت سال دفاع مقدس چهره هایی وجود دارد که قهرمان ملی و بعضا فرا ملی هستند که معرفی و بزرگداشت یاد و خاطره این بزرگ مردان ضرورت دارد.

وی افزود: نیاز امروز جامعه ما این است که این ارزش‌ها را حفظ کنیم و در برابر هجمه های دشمن، از ابعاد مختلف دفاع مقدس و شهدا درس بگیریم که چگونه در برابر مشکلات ایستادگی کنیم و کارها را به پیش ببریم. در دفاع مقدس هجمه جهانی بر ملت ایران شد و ملت ایران دست خالی ایستاد و نگذاشته دشمن به اهداف خود برسد بلکه ایران بود که به اهداف بزرگی دست پیدا کرد این حرکت جهادی و انقلابی مردم در دفاع مقدس بی نظیر بود و به دشمن اعتماد نکردیم و تبعیت از ولایت خودش را در دفاع مقدس نشان داد و به جوانان اعتماد شد.

سردار عباس مطهری بیان داشت: با توجه به شیوع  ویروس کرونا که باعث تعطیلی خیلی از برنامه ها در کشور شد در موضوع راهیان نور سعی شد که از تهدید کرونا عبور شود و اولویت راهیان نور، آموزش و پرورش قرار گرفت و راهیان نور مجازی دانش آموزی شروع شد و در حال برگزاری است و تا نوروز هم ادامه دارد و شیوه کار بر این است که گروههایی تولید محتوا با رعایت پروتکل های بهداشتی در یادمان ها و زیارتگاه های دفاع مقدس حضور پیدا می کنند و به صورت زنده و تولیدی از شبکه شاد و زیرساخت های موجود برنامه های خود را ارائه می کنند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج تاکید کرد: برای ۲۰ اسفندماه روز ملی راهیان نور برنامه های مختلفی در بستر مجازی تدارک دیده شده و برای ایام نوروز هم برنامه ها در دست تدوین است و از مردم و علاقه مندان دفاع مقدس و راهیان نور درخواست می کنم در روز ۲۰ اسفند در فضای مجازی همچون اربعین حسینی فعالیت داشته باشند و صدا و سیما نیز درخواست می شود که برنامه های مختلفی در بستر راهیان نور در ایام نوروز برای مخاطبان داشته باشد .

سردار مطهری یاد آور شد: راهیان نور در آموزش و پرورش یک کار تربیتی است و متولی کار تربیتی آموزش و پرورش با محوریت معلم می باشد و امسال برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس معلم را محور قرار دادیم که بیشترین ارتباط دانش آموز با معلم است‌.

وی یادآور شد: دفاع مقدس خود یک فناوری نرم بود چرا که قدرت دفاعی ما به ظاهر  خیلی از دشمن کمتر بود ولی به فضل الهی پیروز شدیم و از این فناوری نرم در موارد مختلف مثل سیل، زلزله، مدافعان حرم و غیره استفاده می کنیم و همه متخصصین هنری کارشناسان کمک کنند که فناوری راهیان نور محقق شود که بتوانیم هم این فرهنگ دفاع مقدس را حفظ کنیم و هم به نسل آینده انتقال دهیم.

موضوع راهیان نور از گردشگری جدا است راهیان نور زیارت هست و گردشگری سیاحت در عین حال که نقاط مشترک زیادی دارند اما تفاوت هایی نیز با هم دارند و در راهیان نور به بخش زیارت توجه می شود که در یادمان ها به زیارت شهدا می رویم و مقام معظم رهبری مدظله العالی می فرمایند" ملائکه الهی به خاک شلمچه تبرک می جویند" 

ارسال نظرات