صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17 June 2023
زاهدان-آیت الله محامی گفت: امام حسن مجتبی(ع) در شرایطی به امامت رسیدند که جامعه اسلامی با اغتشاشات داخلی روبرو بود، اما ایشان به گونه‌ای تدبیر نمودند که هم انسجام جامعه اسلامی حفظ شود و هم بر جبهه حق تحفظ شود.
کد خبر: ۹۳۳۷۹۹۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان طی سخنرانی برای جمعی از پاسداران و بسیجیان تیپ نیروی مخصوص ۱۱۰ سلمان فارسی سپاه ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: بر اساس روایات، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) در واقع از یک اصل و ریشه هستند و از نور و معنویت واحد برخوردارند.

امام جمعه زاهدان افزود: اگرچه امامان معصوم در شرایط مختلفی از جامعه اسلامی حضور داشتند و حرکات و برخورد‌های متفاوتی داشتند، اما این تفاوت در برخورد‌ها به علت تفاوت در شرایط بوده و هر کس جای دیگری بود همان کار را تکرار می‌کرد.

آیت‌الله محامی بیان داشت: اگر امام حسن مجتبی(ع) جای امام حسین(ع) بودند همان نهضت عاشورا را رقم می‌زدند و بالعکس اگر امام حسین(ع) نیز جای امام حسن مجتبی(ع) بودند باز همان کار را انجام می‌دادند چنانچه که همین کار را کردند و ده سال امامت حضرت امام حسین(ع) شبیه دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) بود و ایشان همانند این امام همام عمل کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) از یک سرچشمه منشا گرفته اند و هر یک به صفتی شناخته می‌شوند؛ نمونه‌هایی از انسان کامل هستند و در کمالات مادی و معنویت در اوج و قله قرار دارند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کریم اهل بیت(ع) نام گرفته اند و ایشان نمونه‌ای از انسان کامل و دارای ابعاد و کمالات مختلفی هستند و از جمله شاخصه‌های زندگی ایشان می‌توان به، اخلاق، علم، صبر و تدبیر اشاره کرد.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در شرایطی به امامت رسیدند که جامعه اسلامی با اغتشاشات داخلی روبرو بود، اما ایشان به گونه‌ای تدبیر نمودند که هم انسجام جامعه اسلامی حفظ شود و هم بر جبهه حق تحفظ شود و بتوانند خود را تقویت و کادر سازی کنند تا در مقطع تاریخی دیگر نقش ویژه و مهمی را ایفا کنند که چنین چیزی در زمان امام حسین(ع) تحقق پیدا کرد و برای همین است که گفته می‌شود صلح امام حسن مجتبی(ع) زمینه ساز قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشوراست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: پیامبر(ص)، قرآن مجسم و در عمل به قرآن و فرامین الهی پیش قدم و پیشوا بود و امام حسن مجتبی(ع) نیز یکی دیگر از نمونه‌های اخلاق کریمانه است که سبک زندگی اسلامی ایشان باید برای امور تربیتی و اخلاقی به عنوان الگویی برای همه تبیین و معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: اخلاق نیکو امری بسیار تاثیر گذار است و باید تلاش کنیم تا با پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) پیوند بهتری برقرار و راهمان را به آن‌ها نزدیک کنیم هر چند که انجام این کار سخت است و رسیدن به این نقطه نیاز به تمرین بسیار دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: در نتیجه اخلاق نیکو دل‌ها جذب می‌شود و حتی دشمنان شما نیز جز دوستان صمیمی می‌شوند.
ارسال نظرات