صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - 23 March 2024
«ارجونی»: رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی، ملتزم به مبانی کار جهادی است، به ظرفیت‌های درونی نظام ایمان داشته و از وابستگی غیرمنطقی پرهیز کند.
کد خبر: ۹۳۴۸۰۵۲
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، «یوسف ارجونی» رئیس سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی در ششمین برنامه از سلسله جلسات بصیرتی این سازمان که با محوریت انتخابات آینده و به‌صورت مجازی برگزار شده بود، اظهار داشت: اگرچه هر انتخاباتی به نوبه خود ارزش و اهمیت بسیاری دارد اما بدون شک انتخابات ریاست جمهوری، شاخص‌ترین مصداق از این رویداد است زیرا نفر دوم کشور در جریان آن معین می‌شود و همه اختیارات اجرایی نظام در اختیار او قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بارها مشاهده شده که جریان اپوزسیون خارج نشین همه تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات به کار گرفته و با اطلاق مفاهیمی همچون «مهندسی انتخابات» یا «تقلب»، سعی در دلسرد کردن مردم داشته است. بیان این مسائل، حاصل تراوشات ذهنی مغزهای نابخردی است که اتفاقاً هرچه به انتخابات نزدیک‎تر می‎شویم، بر شدت این مسموم سازیها افزوده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان با بیان اینکه چشم همه ملت های منطقه به انتخابات آینده دوخته شده است، خاطرنشان کرد: ورود تقویم شمسی به قرن جدید با آغاز سرفصل های جدیدی از رویدادها و تحولات منطقه ای و بین المللی همراه شد. آنچه که مسلم است، این است که حضور حداکثری در انتخابات باعث مضاعف شدن تأثیرگذاری جمهوری اسلامی بر تعاملات منطقه ای و بین المللی خواهد شد لذا انتخابات آینده نه فقط برای کشور ما بلکه برای سرتاسر منطقه حیاتی است.

وی ادامه داد: تفاوت بارز کشور ما با سایر نظام های سیاسی این است که مردم، متولی اصلی جمهوری اسلامی هستند. بنا به فرمایش امام راحل، مردم ولی نعمت ما هستند و بنابراین هیچکس نباید رأی خود را کم ارزش یا بی اثر بداند.

ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی

ارجونی در تشریح چهار ویژگی یک رئیس‌جمهور انقلاب ابراز داشت: در چندسال اخیر و همزمان با شدت گرفتن مشکلات معیشتی و اقتصادی، برای ما محرز و مسلم شده است که برای رفع یک مشکل، آتش به اختیاری عناصر دلسوز و مومن نیاز است؛ همانطور که در جریان رزمایش های محرومیت زدایی، بسیجیان بر مبنای خصلت ذاتی خود به‌صورت جهادی وارد میدان شدند و سنگ هایی را از راه پیشرفت و تعالی نظام برداشتند که در برخی موارد کاملاً از عهده سازمان های دولتی و نهادهای مسئول خارج بود.

وی گفت: با این تفاسیر، یکی از ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور انقلابی، ملتزم بودن او به مبانی کار جهادی است؛ به گونه ای که برای خدمت به مردم کمر همت ببندند و در این راه مقدس، شب از روز نشناسد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور تصریح کرد: رئیس‌جمهور انقلابی باید شجاع باشد و این ویژگی شخصیتی خود را به پشتوانه حضور مستمر و قهرمانانه ملت در جبهه های حماسه ایثار تحکیم کند. در یک دهه گذشته شاهد بوده ایم که جوانان این ملت شجاع و دشمن ستیز، حدود و ثغور سرزمینی و اقلیم های جغرافیایی را درنوردیدند و هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی، به مصاف دشمن تکفیری رفتند. این رشادت ها مشت هایی نمونه خروار از شجاعت و استکبارستیزی ذاتی ملت ایران بود که ریشه در فرهنگ اسلامی ایرانی جامعه ما دارد.

وی تأکید کرد: به طور مستقیم و مداوم شاهد هستیم که در ایام الله و به مناسبت های گوناگون، مردم با حضور حماسی خود در راهپیمایی ها برای دشمن غدار خط و نشان می کشند و این درحالی است که شدیدترین تحریم های اقتصادی علیه معیشت این ملت تدوین و اجرایی شده است و این مصادیق شجاعت و ایثارگری بازهم محدود به این موارد نیست و به طور مثال، دوسال گذشته مشاهده کردیم که دست خدا یکبار دیگر از آستین پاسداران دلاور نیروی هوافضای سپاه بیرون آمد و بزرگترین پایگاه نظامیان تروریست آمریکا در منطقه هدف موشک های ما قرار گرفت و پس از آن هم بدون واهمه و به‌صورت رسمی اعلام کردیم که ما موشک ها را شلیک کردیم.

ارجونی اعتقاد به ظرفیت‌های داخلی و پرهیز از وابستگی را ویژگی مهم رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: یک رئیس‌جمهور انقلابی به ظرفیت‌های درونی نظام ایمان دارد و می داند که امکانات بسیاری در کشور وجود دارد و چنان چه این استعدادها سازماندهی شود و در اختیار شایسته ترین افراد قرار بگیرد، انقلابی درون این نظام صورت می گیرد

ارسال نظرات