صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه نظریه‌ای است که در سطوح مختلف توسط کشور‌ها در دنیا اجراشده و از آن نتیجه هم گرفته‌شده است.
کد خبر: ۹۳۴۸۸۹۵
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه این نظریه در کشور ما باید با نگاه و اندیشه اسلامی و بافهم جامع از آن و با عزم جامع برای عملی شدن موردتوجه قرار گیرد افزود: باید با نگاه ویژه و باور به این نظریه اقتصادی، برای عبور از مرز‌های فناوری و ارتقای علم و دانش در تولید قطعات کوچک تا تولید قطعات و صنایع بزرگ و پیشرفته تلاش کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اهتمام دستگاه قضا به اقتصاد مقاومتی و گره‌گشایی مشکلات صنعت در سال‌های اخیر را قابل‌ستایش خواند و گفت: بعد از عبور از مانع زدایی‌ها باید حمایت و پشتیبانی از صنعت برای حرکت به سمت افق‌های جدید، صنایع پاک و دانش‌بنیان در دستور کار قرار گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای برش‌هایی سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ اقتصادی کشور در شهرستان میبد و استان یزد را در راستای همراه شدن با کاروان علم و صنعت ضروری خواند و گفت: اجرای این سیاست‌ها راه را برای بروز و ظهور استعداد‌های برتر و مانع از مهاجرت آن‌ها می‌شود.
رئیس دادگستری استان یزد نیز با یادآوری شعار‌های سال مقام معظم رهبری از سال ۹۵ تاکنون گفت: شاه‌بیت این شعار‌ها بر مبنای تولید گرایی و اقتصاد مقاومتی است.
غلامعلی دهشیری بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک موضوع کاملاً راهبردی است افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی از سوی کشور‌های دارای اهداف متعالی و دارای روحیه استقلال‌طلبی یک ضرورت است.
دهشیری با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: در سال ۹۹، ۱۷۰ درخواست دریافت کرده، ۱۲۴ درخواست اقدام شده و در ستاد مطرح‌شده و درخواست‌های در جریان رسیدگی نیز ۴۱ مورد و درخواست‌های آماده طرح در ستاد هم پنج مورد است.

رئیس دادگستری استان از اجرای ۱۳۹ مصوبه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر آن ۹۵ مورد بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی برای باز کردن گره‌های بخش صنعت توسط اعضای ستاد یا برخی از اعضا انجام‌شده و تعداد جلسات برگزارشده نسبت به سال ۹۸، ۷۵ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: امسال هم برای تحقق شعار سال، رفع مشکلات و موانع با پایش صنایع و هم‌اندیشی با کانون وکلا و تعیین وکیل موردتوجه قرارگرفته است.
دهشیری از راه‌اندازی سایت حامی برای پایش کارگاه‌ها و بنگاه‌های تعطیل و نیمه در استان خبر داد و افزود: صنایع دارای مشکل می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند تا مشکل آن‌ها در چرخه بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا آمادگی دارد واحد‌هایی که در تنظیم قرارداد‌ها و ارتباط کاری نیاز به آموزش دارند به آن‌ها خدمات آموزشی ارائه کند.
هزار و پانصد شرکت تولیدی و کارخانه در شهرستان میبد فعال است که از این تعداد ۳۵۲ واحد آن در شهرک صنعتی جهان‌آباد و ۷۱ واحد در ناحیه شمس‌آباد مستقر است.
ارسال نظرات