صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
دو دهه قبل اجنبی‌های زخم خورده از فتوای تحریم تنباکو، دیگر سلسله ناب مرجعیت را در ایران شناخته و این بار پروژه نفوذ در میان روحانیون را در دستور کار خود قرار داده بودند.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۹۳
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، میثم ابراهیم خانی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری یادداشتی را به رشته تحریر درآورده است. متن یادداشت بدین شرح است:

در لابه‌لای صفحات تاریخ برخی از اوراق، وقایع دردناکی را در گوش بشریت به صدا در می‌آورد. وقایعی که ذهن زمان، آن‌ها را هرگز به دست فراموشی نخواهد سپرد و گذر روز‌ها بیش از پیش لایه‌های غبار را از چهره‌ی آن‌ها خواهد زدود.

وقتی در پایتخت ام‌القرای جهان تشیع، یک مرجع عالیقدر در برابر دیدگان هزاران مسلمان شیعه به دار آویخته می‌شود، باید ذره‌بینِ تیزبین تاریخ را متوجه علل این گناه ملی نمود.

هلهله و پایکوبی و رقص پس از به دار آویختن شیخ ابتدای هتک حرمت به پیکر مطهر او بود، زیرا هنگامیکه طوفان جنازه آویخته را به حرکت در آورد و در نهایت طناب دار پاره شد، هر کسی هر آنچه در دست داشت بر تن بی جان وی کوبید، بطوری که محاسن شریفش به خون سرش خضاب شد.

جمعیت متراکم بود و گرگ‌های درنده به دریدن پیکر شیخ حریص بودند و هر کس که دستش نمی‌رسید، آب دهان نجسش را بر وی می‌انداخت.

این پایان ماجرا نبود، چون جسارتی سنگین در راه بود؛ شرم قلم، راهی جز امتناع از نوشتن برایم باقی نمی‌گذارد.

اما ...
با صدای عصای سیاه‌مردی جمعیت عقب می‌روند و با حرکت عصا در دستش پارچه روی پیکر شیخ را کنار می‌رود؛ ناسزا‌هایی رکیک از دهان ژاژخای آن سیاه‌مرد بوی تعفن را در بهارستان می‌پراکند. آری او سفیرِ ...

حق همین بود که محب اباعبدالله (ع) در شهادتش هم به او اقتدا کند.

دو دهه قبل اجنبی‌های زخم خورده از فتوای تحریم تنباکو، دیگر سلسله ناب مرجعیت را در ایران شناخته و این بار پروژه نفوذ در میان روحانیون را در دستور کار خود قرار داده بودند.

براستی چرا مراجع ثلاث تقلید نجف حکم به بی توجهی شیخ فضل الله نوری نسبت به مشروطه دادند و وی را مقوّم استبداد محمدعلی‌شاه قلمداد نمودند؟

بسیاری از ریشه‌های کنونی جریان نفوذ در لایه‌های تفکر دینی را می‌توان با سرنخ شهادت شیخ فضل الله نوری جستجو نمود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظرات