صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:
همدان-نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه اجتناب از هر طاغوتی سرآغاز عبادت خیرگزینی تقرب به حضرت حق است، گفت: یکی از عالی‌ترین تجلیات روح انسان پاک شهید آیت مدنی است.
کد خبر: ۹۳۷۱۸۷۹
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله مدنی که در بیت ایشان در همدان برگزار شد، اظهار داشت: اگر تعریف انسان موجودی مختار، خیر گزین و شر گریز باشد، این شخص آدم است و از ویژگی‌های آدم، شرگریز و خیرگزین است که در این مسیر به کمال برسد.

وی با بیان اینکه هر چقدر این خیر گزینی در انسان رشد کند، شرگزینی در انسان جان بگیرد و جان مایه انسان شود، می‌توانیم آن را در ملاقات پرودگار ببینیم و در یک اصطلاح دیگر او را مرد ببینیم، تصریح کرد: در این تعبیر مرد نه در مقابل زن بلکه باید در مقابل نامرد ببینیم.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه اگر انسان با خدا پیمان بسته که خیرگزین و شر گریز باشد  عهد فطری او است، عنوان کرد: شاخه اصلی آدم خیرگزین و شر گزین بودن است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه انبیاء فراوانی آمده‌اند که انسان فطرت فراموش شده خود را به یاد آورد، گفت:  انسان در جستجوی رسیدن به کمال مطلق است.

شکری با بیان اینکه اگر انسان در تکاپو است باید در راستای خیر گزینی و شر گزینی او باشد، ابراز داشت: انسان به دنبال عبادت حضرت حق و گریز از هر طاغوتی است که مظهر شرارت است.

وی ادامه داد: اگر «لا اله الا الله» اسم عظیم الهی است، این عبارت نفی طاغوت و خیر مطلق است.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه هر که می‌خواهد چهره زیبای حضرت را ملاقات کند نباید مشرک باشد، عنوان کرد: مشرک به معنی عبادت طاغوت نفس و طاغوت بیرونی است.

وی با بیان اینکه اجتناب از هر طاغوتی سرآغاز عبادت خیرگزینی تقرب به حضرت حق است، عنوان کرد: یکی از عالی‌ترین تجلیات روح انسان پاک شهید آیت مدنی است.

شکری با بیان اینکه اگر لازمه اختیار و خیرگزینی عالم بودن است، شهید مدنی عالم بود، گفت: اگر لازمه اختیار اراده است شهید مطهری یک انسان مرید، با اراده و توانمند بود.

وی با بیان اینکه اگر لازمه مختار و خیرگزین بودن توانایی‌های انسان است، گفت: شهید مدنی در اوج این توانایی بود که توانست آن اثر را در جامعه بگذارد که بعد از ۴۰ سال تداعی خاطرات او بزرگواری وی را می‌رساند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به مجاهدت‌های شهید مدنی در دوران انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس گفت: اقدامات وی نشان از عزم، اراده، آگاهی، شعور و ... شهید مدنی است که می‌توان به صراحت و جرأت گفت: شهید مدنی یک انسان مختار بود.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد: ولایت پیامبران و ائمه (ع) و تبری از دشمنان ایشان را در چهره شهید مدنی می‌بینیم.

شکری افزود: یکی از تقدیر الهی این بود که امام خمینی (ره) از وجود انسان‌های بزرگی، چون شهید مدنی برخوردار بود تا این انقلاب را در عمق وجود جامعه به ثمر بنشانند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها وقتی در این بزرگان صداقت، پاکی و بی‌ریایی را می‌دیدند شیفته آن‌ها می‌شدند و خطر را به جان می‌خریدند، ادامه داد: امام خمینی (ره) از طریق آدم‌های بزرگی، چون شهید مدنی توانست با مردم ریشه گندیده خاندان پهلوی وابسته به انگلیس و آمریکا را از این مملکت بخشکاند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ابراز داشت: اشخاصی همچون شهید مدنی در مسیر حق از هیچ عمل صالحی دریغ نمی‌کردند و خود را به ریا و شرک آلوده نمی‌کنند و خالصانه برای خدا قدم برمی‌دارند.

وی با اشاره به آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ» ابراز داشت: این آیه شریفه همه مومنین را در برنمی‌گیرد چرا که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند و در مرز سقوط به دامن بی‌دینی هستند، اما برخی دیگر رجل هستند مومن باید رجل در مقابل لارجل است.

شکری با بیان اینکه مومن به عهد خود با وفا است و از طاغوت اجتناب می‌کند، گفت: این خصوصیات مومن به میزان اراده و آگاهی و توانایی‌های شخص و مجاهدت‌های او برمی‌گردد که تحول و دگرگونی جامعه را بر عهده می‌گیرد چراکه درون آن‌ها بسیار خالص و ناب است و جامعه‌ای که به دنبال این افراد می‌رود جزء به لقای رب نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ما باید بدانیم شهدایی به مانند شهید مدنی، شهید دستغیب، شهید صدوقی، شهید قاسم سلیمانی، شهید چیت سازیان، حاج حسین همدانی، شهیدان بهادربیگی و ... خود را در خدمت رشد و تعالی جامعه قرار می‌دهند و به عالی‌ترین درجه شهادت که «اربا اربا» شدن است، می‌رسند، خاطرنشان کرد: این افراد فراتر از افکار ما هستند و بسیار بزرگ‌مرد و با عظمت بودند و مصداق آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ» هستند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه در فراق این افراد بزرگ که در مسیر امام حسین (ع) هستند فقط باید گریست، عنوان کرد: باید به این اشخاص توسل کرد که راه آدمیت را به ما نشان می‌دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات