صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 26 August 2023
حیدری گفت: بسیج یک تفکر و پرچمدار عرصه های مختلف در مقابله با جنگ نرم دشمن است.
کد خبر: ۹۳۹۲۳۴۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ علیرضا حیدری، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، ضمن گرامیداشت هفته بسیج در جمع بسیجیان حوزه مهدیه اظهار کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی یک ظرفیت درونی کشور است که اگر این تفکر در جامعه طنین‌انداز شد مشکلات برطرف می شود و امروز اقتدار و امنیت ما مرهون این تفکر بسیجی است.

وی گفت: بسیجی که با ایمان، تقوا، ایثار و جانفشانی برای خدا و با هدف رضایت و قرب الهی در راه خدمت به اسلام و انقلاب قدم برمی‌دارد، بسیجی‌ که با اخلاق و منش پسندیده آمده است باری از دوش مردم بردارد، با تفکری از جنس بسیج پای کار آمده است.

سرهنگ حیدری بیان کرد: اگر تفکر بسیجی در تمامی ارگانها حاکم باشد اغلب موانع و مشکلات برطرف خواهد شد. بعد از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، این ارگان در عرصه های مختلف نقش‌آفرین بوده است.

وی افزود: در فاصله زمانی سالهای ۵۸ تا ۶۰  بسیجیان در رفع غائله گنبد، اختلافات قومی خوزستان، شهر آمل، دموکرات کومله کردستان، ترورهای منافقین و کسانی که در صدد ریشه کنی جمهوری نوپای اسلامی ایران بودند و نمی خواستند راه این جمهوری ادامه پیدا کند؛ موثر بودند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین عنوان کرد: نقش بسیج در دوره دوم و در سالهای ۶۱ تا ۶۷ و صدور قطعنامه ۵۹۸ و جنگ تحمیلی توسط تمام استکبار و کشورهای حامی آن و با محوریت رژیم بعث عراق و پایان هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

سرهنگ حیدری اذعان کرد: در دو سال ابتدایی جنگ، گروه های لیبرال و نفوذی که در صدر  حاکمیت کشور بودند توسط نیروهای انقلابی برکنار شدند. با برکناری بنی‌صدر ورق برگشت و نیروهای بسیجی با قدرت افزون بر گذشته دوشادوش سایر نیروهای مسلح در عملیات‌های مختلف نقش‌آفرین بودند.

این مسئول اضافه کرد: فتح خرمشهر، اولین ثمره حضور موثر بسیج بعد از عزل بنی‌صدر بود. به فرموده مقام معظم رهبری:"خرمشهرها در پیش داریم که باید توسط این بسیجیان فتح شود." که البته در حال فتح شدن است. لذا بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه و پشت جبهه هدایت و پشتیبانی جنگ را به عهده گرفتند.

سرهنگ حیدری افزود: یکی از مهمترین عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی، حضور ۸۵ هزار بسیجی شهید، جانبازان و آزادگان بسیجی جان بر کف نظام اسلامی ایران بود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در ادامه یادآور شد: دست‌های پشت پرده در صدد انحلال بسیج بودند. بسیج به فرموده مقام معظم رهبری و با تغییر هویت و با نگاه سازندگی وارد عرصه های مختلف مانند طرح واکسیناسیون فلج اطفال، سدسازی، جاده سازی، راه سازی و کمک به دولت شد.

وی یادآور شد: بسیج خط قرمز دارد. بسیج پاره تن مردم است" و هر جایی که لازم باشد برای مردم جان می‌دهد. با تیزبینی بسیجیان غائله کوی دانشگاه که توسط افراطیون سیاسی ایجاد شده بود، خاموش شد و از انقلاب و نظام و مردم دفاع کرد.

سرهنگ حیدری بیان کرد: نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیشتر به بسیج و بسیجیان معطوف است. یکی از شاخصه‌های اصلی ایشان، جذب ۸ میلیون بسیجی پای کار و فعال است که از راهبردهای اصلی سند انتظار بسیج است.

این مسئول اذعان کرد: نکته دیگر اشاره شده در بیانیه گام دوم انقلاب، اهمیت به مقوله سبک زندگی اسلامی است که در دستور کار بسیج و متخصصین این امر در حوزه ها و پایگاه های مقاومت تابعه خود است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین گفت: تهاجم فرهنگی، شبکه‌های ماهواره‌ای، معاندین و منافقین و پول های کثیف عربستانی و نقشه های استکبار جهانی و تبلیغات گسترده، قصد فریب جوانان ما و تغییر سبک زندگی اسلامی و گرایش به سبک زندگی غربی را دارد. همچنین امروز بر خلاف هجمه و تحریم دشمن بسیج، پرچمدار اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات