صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 01 July 2023
مخلص الائمه گفت: در مسئله محوری هم وضع مطلوب و هم وضع موجود را به خوبی شناسایی می کنیم و در کنار آن موانع و راهکارهای موجود را شناسایی خواهیم کرد و در استان مرکزی بر اساس مسئله محوری حرکت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۲۶
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان در اراک گفت: در استان مرکزی در راستای حل ریشه ای مشکلات در حال راه اندازی گفتمان مسئله محوری هستیم و اعتقاد داریم مشکلاتی که جامعه امروز با آن روبه رو است معلول علت هایی هستند که به آنها مسئله می گوییم و باید برای حل مسائل برنامه داشته باشیم.

مخلص الائمه اظهار کرد: مسئله آنچیزی است که در فاصله بین وضع مطلوب و وضع موجود شکل گرفته و مانع ایجاد کرده و قطعا در صورت ادامه سلامت، امنیت و حیات جامعه را تهدید می کند.

وی ادامه داد: در مسئله محوری هم وضع مطلوب و هم وضع موجود را به خوبی شناسایی می کنیم و در کنار آن موانع و راهکارهای موجود را شناسایی خواهیم کرد و در استان مرکزی بر اساس مسئله محوری حرکت خواهیم کرد.

استاندار مرکزی گفت: تا زمانی که به حل، اولویت بندی و نظام بندی مسائل نپردازیم قطعا صحبت از حل مشکلات بی مورد است و امروز در دستگاه های اجرایی استان مرکزی گفتمان مسئله محوری را حل خواهیم کرد و مراکز علمی و پژوهشی باید در این راستا نقش آفرینی کنند.

مخلص الائمه افزود: خوشبختانه در حوزه تولید علم هم در استان و هم در کشور رتبه خوبی داریم اما به دلیل عملیاتی نشدن آنها نتوانسته ایم مشکلات را حل کنیم و لذا فاصله بین پژوهشگران و صنعت باید روز به روز کاهش یابد و مشکلات کشور باید از طریق پژوهش حل شوند.

وی ادامه داد: استان مرکزی قطب مفاخر معاصر، صنعت، کشاورزی، دانشگاه است و بیش از یک چهارم از نخبگان دانشگاهی کشور برآمده از این استان هستند و دانشگاه های استان با بیش از ۲۳۰ رشته کاربردی نقش مهمی در روند پژوهش کشور دارند.

استاندار مرکزی بیان کرد: امروز ظرفیت های استان مرکزی بیش از مشکلات است و راه اندازی کانون فکر و ایده در بخش های مختلف که در استانداری مرکزی راه اندازی خواهد شد و در راستای استفاده از ظرفیت ها برای حل مشکلات نقش آفرینی می کند.

مخلص الائمه گفت: با اقدامات و کارهای موازی در استان هم مخالف هستیم و هم با جدیت مقابله خواهیم کرد چراکه بخش زیادی از بودجه ها از طریق موازی کاری از بین می رود و ما با این مسئله کاملا مخالفیم.

وی خاطرنشان کرد: همه پژوهشکده ها و پژوهشگرانی که در استان مرکزی فعال هستند تحت عنوان یک فراخوان دعوت خواهند شد و در کمیته های متناظر استانی عضویت پیدا میکنند و همه باید در راستای حل مشکلات نقش آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات