صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 12 June 2023
حقایق پور در مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآ‌ن‌کریم ویژه ایثارگران با بیان اینکه شهدا به خوبی قرآن‌کریم را درک کرده و به آموزه‌های آن عمل کردند، گفت: آنها بهترین سرمایه خود را که جان‌شان بود در راه اسلام فدا کردند و سعادتمند شدند.
کد خبر: ۹۴۰۶۶۸۰
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآ‌ن‌کریم ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: مرحله استانی سی‌وسومین مسابقات سراسری قرآن کریم ایثارگران استان قزوین در رشته‌های حفظ جزء‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰ و قرائت تحقیق قرآن‌کریم برگزار شد.

 

وی افزود: این مسابقات در ۴ گروه از فرزندان ایثارگر ۱۸ سال به بالا (در دو گروه ذکور و اناث)، فرزندان ایثارگر ۱۳ تا ۱۸ سال (دوره متوسطه اول و دوم در دو گروه ذکور و اناث)، همسران (شاهد، جانبازان و آزادگان) مونث و ایثارگران (جانبازان و آزادگان) مذکر برپا شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: در هر یک از گروه‌های یاد شده، ۳ نفر برگزیده شدند و ایثارگرانی که حائز رتبه نخست شدند به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

 

حقایق‌پور گفت: افزایش انس و الفت جامعه ایثارگران با قرآن کریم، شناسایی استعداد‌های قرآنی، ایجاد زمینه برای یادگیری تلاوت، فهم، تفکر و تدبر در قرآن‌کریم، ترویج، توسعه و نشر معارف قرآن‌کریم و تعالیم ائمه معصومین (ع) و ارتقای سطح کمی و کیفی دانش قرآنی جامعه ایثارگران از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: جامعه ایثارگران همانگونه که در حفظ و قرائت قرآن‌کریم موفق هستند باید در عمل به آموزه‌های دینی و قرآنی مقید باشند و آنچه را آموختند در زندگی خود پیاده کنند تا سعادتمند شوند.

 

فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ ناب قرآنی است

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ ناب قرآنی است اصلی‌ترین و مهمترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است و در این راستا برنامه‌های مختلف و متنوعی را اجرا می‌کند.

 

وی افزود: کانون فرهنگی شاهد از جمله فضاهای قرآنی و فرهنگی بنیاد است که برنامه‌های متنوعی در این مکان برای عموم مردم به‌ویژه جامعه ایثارگران برگزار می‌شود که البته برنامه‌های آن به دلیل کرونا کمرنگ شده و با از بین رفتن این ویروس مجدد به حالت فعال خود باز خواهد برگشت. 

 

این مسئول با اشاره به وصایای شهدا گفت: با نگاهی به این وصیت‌نامه‌ها خواهیم فهمید که بیشترین توصیه و سفارش شهدا به ملت ایران، عمل به قرآن‌کریم و فرامین آن بوده است.

 

حقایق‌پور با بیان اینکه شهدا به خوبی قرآن‌کریم را درک کرده و به آموزه‌های آن عمل کردند و بهترین سرمایه خود را که جان‌شان بود در راه اسلام فدا کردند و سعادتمند شدند، افزود: امروز همه باید از سیره و منش شهیدان الگوبرداری کنند تا همانند آنها سعادتمند شوند. 

 

 در ادامه مراسم فوق، چند تن از ایثارگران به قرائت چند آیه از قرآن‌کریم پرداختند و در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآ‌ن‌کریم ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران تجلیل شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات