صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - 24 August 2023
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا و عربستان برای محقق ساختن اهداف خود در روند انتخاباتی لبنان دخالت می کنند، گفت این رویکرد هویت مقاومتی لبنان را تغییر نمی دهد.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۵۵
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: حزب الله به حق خود در مقاومت برای آزادسازی فلسطین و دفاع از لبنان و محقق ساختن منافع مردم آن پایبند است. هیچ چیزی اعم از محاصره، تحریم، حملات رسانه‌ای، افترا و اتهام زنی و کینه توزی هایی که از اینجا و آنجا می‌شنویم، نمی‌تواند ما را از احقاق این حق بازدارد.

شیخ دعموش که در مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان شهید در منطقه «عرمون» سخنرانی می‌کرد، افزود: مردم باوفای لبنان با ما و در کنار ما هستند و با حضورشان در میدان، وفاداری خود را به امانت شهدا ثابت کردند و این وفاداری، با وجود تمام دردها، مشکلات، محاصره، سیاست گرسنه کردن و ایجاد اختلال دشمنان برای دور کردن لبنان از مقاومت حفظ شده است.

وی ادامه داد: حملات مداوم آمریکا، عربستان و دست نشانده‌های آنها در داخل علیه حزب الله، در رویکرد مردم لبنان و موضع گیری آنها در حمایت از مقاومت هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد و جز اصرار مقاومت برای پیش رفتن در این مسیر نتیجه‌ای ندارد.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد: بازی دلار یک بازی سیاسی و جنگ اقتصادی است که هدفش خسته کردن لبنانی‌ها و اعمال فشار بر آنها است تا انتخاب‌های سیاسی و انتخاباتی خود را تحت تأثیر گرسنگی و هراس از آینده تغییر دهند.

وی همچنین از مقامات سیاسی، رئیس بانک مرکزی و نهادهای قضایی لبنان خواست برای کنترل و مهار افزایش دیوانه وار قیمت دلار و متوقف کردن چرخ سقوط کشور به سوی پرتگاه و فروپاشی کامل وارد عمل شوند. دعموش افزود: بهره برداری از بحران معیشتی و اقتصادی و سوء استفاده از آن در کارزار انتخاباتی با هدف اعمال فشار بر ملت لبنان برای تغییر انتخاب‌های سیاسی شان، اقدامی پلید و فرصت طلبانه بلکه جنایتی برنامه ریزی شده علیه ملت لبنان است. این همان جنایتی است که آمریکا، عربستان و برخی سفارتخانه‌ها مرتکب می‌شوند تا بحران‌ها را گسترش داده، در صلاحیت‌های انتخاباتی دخالت کنند و موازین قوا و معادلات داخلی را تغییر دهند. آنها نبرد انتخاباتی را با حمایت مالی، تحمیل کاندیداها، تشکیل ائتلاف‌ها و حملات رسانه‌ای مدیریت می‌کنند.

شیخ دعموش تصریح کرد: اگر دشمنان گمان می‌کنند می‌توانند با این شیوه، هویت مقاومتی لبنان را تغییر دهند، موازین قوا را به نفع خود اصلاح و مجلس نمایندگان را به تریبونی برای حمله به مقاومت تبدیل کنند، در توهم به سر می‌برند و اشتباه می‌کنند. صرفنظر از اقلیت و اکثریت پارلمانی، هیچ کسی نمی‌تواند موضع لبنان را در حمایت از مقاومت و اصول ثابت ملی تغییر دهد.

وی در پایان سخنان خود گفت: حزب الله آماده است با همه طرف‌هایی که واقعاً خواهان مصلحت و منفعت لبنان هستند، همکاری کند تا پارلمان آینده با اراده لبنانی‌ها اداره شود نه اینکه در گرو تصمیم گیری های خارجی باشد و در راستای محقق ساختن منافع ملت لبنان و نه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت کند.

ارسال نظرات