صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 03 July 2023
زاهدان/ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان الگوی وحدت برای همگان است.
کد خبر: ۹۴۱۷۷۷۲
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباس گرزین در قالب کاروان تجلیل از پرچمداران و پیشگامان وحدت در سفری به سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما، افزود:نگاهی که ما به سیستان وبلوچستان با توجه به شرایط خاص آن داریم، این خطه پهناور، استانی حماسه خیز، ‏غیور خیز و مقاوم خیز است .

وی با اشاره به اینکه این استان طولانی ترین مرزهای کشور را دارا بوده و در عین حال قانع ترین و فداکارترین ‏مردم را در مقابل هجمه ها و سختی ها و مشکلات دارد، گفت: سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس، بعد از کرمان بیشترین نقش را ایفا کرده و حاج قاسم سلیمانی به ‏رزمندان آن تکیه و نگاه خاص و ویژه ای داشته است.

وی اضافه کرد : این استان، نوجوانترین شهید دفاع مقدس را داشته و رهبر معظم انقلاب، سال ها در آن ‏زندگی کرده و از این خطه و از مهمان پذیری، ایثار و خونگرمی آنها ‏فراوان یاد می کنند.

این مسئول گفت: سطح حفظ مناسک دینی، حجاب و موارد دینی در این خطه نسبت به سایر استان ها بالاتر ‏است و این پتانسیل ها و ظرفیت ها نشان می دهد که سیستان وبلوچستان ریشه تاریخی، دینی، ‏قومی و دیرینه ای دارد و هم اینک شرایط و بستر مناسبی دارد تا با توجه به شرایط زیستی، ‏استان نمونه کشور از جنبه های مختلف باشد که امید می رود با همت مردم و جوانان استان ‏و حمایت مسئولین، شاهد به اوج رسیدن این استان باشیم.

وی اظهار کرد: مردم سیستان وبلوچستان با توجه به سابقه تاریخی و زیست برادرانه در کنارهم، در طول ‏تاریخ نشان داده‌اند فهم بسیار بالایی در شناخت دین و زندگی مشترک در کنار هم دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: ‏برادران شیعه‌وسنی سالیان متمادی، زیست برادرانه و مسالمت‌آمیز همراه با اخوت، فداکاری، ‏ایثار گری و نگاه مهربانانه دارند و این موضوع به خودی خود یک الگو است، دشمن نمی‌خواهد این‌ها الگو باشند و ‏از این زندگی مسالمت آمیز و برادرانه واهمه دارند که تبدیل به الگوی ملی در جهان اسلام شود، ‏از این‌رو درصدد ضربه به این موضوع مهم هستند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در بین شیعه و سنی و حفاظتی که از مرزها توسط این افراد ‏انجام می‌شود، تمام این اقدامات نشان از دوست‌داری این کشور نزد مردم دارد و با سم‌پاشی ‏دشمنان علیه تقریب و وحدت اصیلی که اسلام، انقلاب و امامین انقلاب آن را ‏هدایت می کنند، هم‌خوانی ندارد.‏

وی در ادامه سیستان و بلوچستان را الگوی وحدت برای همگان عنوان کرد و گفت: حسن سلوکی که بین برادران شیعه و ‏سنی و پتانسیل ها و ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد شیرین است.


وی اضافه کرد: ضریب دادن به اختلافات و مشکلات و سواستفاده از آنها، بیشتر با هدف تخریب پایه‌های ‏امنیتی، اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و دینی مردم شکل می‌گیرد.

گرزین تاکید کرد: دشمن بر روی پایه های ‏اخلاق و تضعیف مردم به ویژه در این استان ها ورود کرده تا از این طریق به اهداف خود ‏برسد، این حرکت و تمرکز دشمنان به این استان، نشان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود ‏در این استان است وگرنه در جایی که برای دشمن خطرناک نباشد، در آنجا سرمایه‌گذاری ‏نمی‌کند.

وی تصریح کرد: تمرکز دشمن به سیستان وبلوچستان، نشان از ظرفیت‌ها و پتانسیل های سیستان ‏وبلوچستان برای انقلاب و کشور است، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود در استان برای رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مرز ‏است، مرز بهترین و طلایی ترین فرصت رشد این استان از جنبه های مختلف محسوب می شود تا ‏استعداد های انسانی، معادن و غیره رشد یابند و در کشور برای تاثیر گذاری در واردات، صادرات، ‏امنیت پایدار، پیمان اخوت با همسایگان باشد.

وی اضافه کرد: جغرافیا و منابع طبیعی این استان و استعدادهای مردمی موجود در آن، ظرفیت دیگر این خطه پهناور ‏است.

این مسئول گفت: این استان دارای مردمی مقاوم، میدانی، جهادی و حماسی است که با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان اقدامات بی ‏نظیری انجام داد و با یک طرح راهبردی کلان و با تکیه بر ظرفیت جوانان استان را ‏متحول کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات